Ik heb een plat bitumen dak op een overkapping dat lekt. De vraag is hoe dat aan te pakken.
Het is een bitumen dak van 2015. Gelegd door een dakdekker maar meteen al problemen met lekken, vooral op de plek die nu ook problemen geeft. Mogelijk veroorzaakt doordat de verkeerde hechting is gebruikt voor de aansluiting op de dakkoepels. Na aanleg is op die plek de dakdekker meerdere malen aan de gang geweest. Dakkoepels zijn plastic, de rest van het dak is hout.
Het is niet helemaal duidelijk waar het lekt. Op de hoek van één van de dakkoepels drupt het soms en is het soms vochtig. Het lekt wisselend, maar het hout is wel aan het rotten/schimmelen (bij die hoek). Vooralsnog zo te zien niet ernstig.
Ik heb 3 dakdekkers gevraagd om een offerte (afgelopen maanden), maar nog geen contact gekregen. Kennelijk hebben ze het te druk.
Inspectie van het dak (door mijzelf) levert dus geen lekplek op. Foto's met overzicht en mogelijke lekplek op de hoek van de dakkoepel.
:strip_exif()/f/image/2GwAaDpnlj1NsAKmHY49EvUe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IYJrdRNLkh6pIuhLDiDnfBGx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FP97Y6bhxxdEGQHeOw4L82Ak.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vragen
-Is het verstandig eerst een lekdetectie bedrijf in te schakelen?
-Nog wat harder proberen een dakdekker te strikken?
-Dakdekker via werkspot?
-Is het verstandig dan een groot stuk bitumen weg te halen?
-Op de gok iets op de overgang bitumen-dakkoepel smeren?
Het is een bitumen dak van 2015. Gelegd door een dakdekker maar meteen al problemen met lekken, vooral op de plek die nu ook problemen geeft. Mogelijk veroorzaakt doordat de verkeerde hechting is gebruikt voor de aansluiting op de dakkoepels. Na aanleg is op die plek de dakdekker meerdere malen aan de gang geweest. Dakkoepels zijn plastic, de rest van het dak is hout.
Het is niet helemaal duidelijk waar het lekt. Op de hoek van één van de dakkoepels drupt het soms en is het soms vochtig. Het lekt wisselend, maar het hout is wel aan het rotten/schimmelen (bij die hoek). Vooralsnog zo te zien niet ernstig.
Ik heb 3 dakdekkers gevraagd om een offerte (afgelopen maanden), maar nog geen contact gekregen. Kennelijk hebben ze het te druk.
Inspectie van het dak (door mijzelf) levert dus geen lekplek op. Foto's met overzicht en mogelijke lekplek op de hoek van de dakkoepel.
:strip_exif()/f/image/2GwAaDpnlj1NsAKmHY49EvUe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IYJrdRNLkh6pIuhLDiDnfBGx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FP97Y6bhxxdEGQHeOw4L82Ak.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vragen
-Is het verstandig eerst een lekdetectie bedrijf in te schakelen?
-Nog wat harder proberen een dakdekker te strikken?
-Dakdekker via werkspot?
-Is het verstandig dan een groot stuk bitumen weg te halen?
-Op de gok iets op de overgang bitumen-dakkoepel smeren?