Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulboers
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11-09 08:52
Mijn vraag
.Ik heb net een nieuwe A56 aangeschaft. Merlin Bird ID werkt daarop niet.Deze app neemt vogelgeluiden op en identificeert de vogels aan de hand daarvan. Op mijn vorige telefoon, een A51, werkte hij zonder problemen. Heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand een oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung A56, Merlin Bird ID

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De app, en ook de spraakrecorder en de spraakrecorder in WhatsApp, lijken vogelgeluiden geheel niet op te nemen. Op een gebruikersforum werd aangegeven dat GoogleAssistent de boosdoener zou zijn. Ik heb eerst de rechten van Assistent voor Merlin uitgeschakeld en later Assistent geheel uitgeschakeld. Beide zonder resultaat

PB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 09:11
  1. Het kan zijn dat er iets met ruisonderdrukking is waardoor de geluiden gefilterd worden.
  2. Of er zitten gewoon minder goede microfoons in met beperkter bereik.
Feit dat het zowel met WhatsApp als met Merlin App problemen geeft zegt eigenlijk al dat het niet aan de app ligt.

Heeft iemand het op het gebruikersforum wel werkend gekregen met dit toestel? Zo niet, dan zou je kunnen overwegen de telefoon om te ruilen voor een ander model wat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Staat de microfoon niet een stem (isolatie) modus? Controleer de microfoon instellingen in de Instellingen app of kijk er een quick tile(snelle instellingen) voor is in het Android drop down/swipe down menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulboers
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11-09 08:52
dank voor je reaktie, ik kan echter nergens instellingen voor de microfoon vinden.

PB