Wie kan mij uitleggen hoe ik van mijn stereo (CASSETE) kan op nemen met SBlive op de computer ik ben al 2 dagen bezig maar krijg het niet voor elkaar.
Wordt er gek van.
Wordt er gek van.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Jep, zo hoort het. Nog even ter additie, meestal heeft de "line out" van je versterker 2 aansluitpunten (bij de goedkopere een rode en witte), daar douw je dus 2 tulp plugjes op, en aan de andere kant (in je line in van je SBLIVE 5.1) een 3.5 mm jack plugje.tadaaaa!!!![]()
![]()
Interessant topic dit! Ben het meteen gaan proberen, maar.....het werkt niet bij mijlimoentje schreef op 18 september 2001 @ 12:40:
1) je neemt de line out van je cassette-deck of
1a) je neemt de line out van je versterker (waar je deck aan vast zit)
2) je verbindt die met een kabeltje aan de line in van je SBLive
3) je zet in de windows mixer van je SBLive de opname op LineIn en geeft die een beetje volume
4) je neemt een opnameprogje en start de opname
5) je drukt "play" op je cassettedeck
tadaaaa!!!![]()
![]()
Staat allemaal goed...kijk maar, dit zijn mijn huidige instellingen:peter_the_hobbit schreef op 07 mei 2004 @ 13:56:
Kijk even bij je sound settings van windows. Da speakerke rechts onderaan. Door zet je bij opties -> settings de line in erbij. Daarna zul je deze zien in je lijst. Kijk even of hij niet op gedemt staan. Het volume wat hoger zetten van de line in kan ook helpen.

Daar zat ik eigenlijk ook gisteren al aan te denken, maar ik heb nog maar eens de handleiding van de kaart erbij gepakt om te zien of ik me niet toch vergiste. Er zitten als je recht achter de kast gaat zitten, van links naar rechts eerst 2 uitgangen op (voor rear en gewoon denk ik), dan een mic aansluiting en dan een line in (rondje met pijltje naar binnen staat erbij). Daarnaast zit dan nog zo'n digitale aansluiting of wat het ook moge zijndelict schreef op 07 mei 2004 @ 15:19:
Heb je dat stekkertje niet toevallig in de mic-ingang gestopt?
[ Voor 20% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 15:37 ]
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Dat kan ja, maar dat is niet wat ik wilAlieunited schreef op 07 mei 2004 @ 15:25:
Als je wilt opnemen met een microfoon, kan dat wel?
Bedankt voor de link...ziet er goed uit, met name de laatste pagina's heb ik wel wat aan. Dat wat in het begin staat, heb ik dus al allemaal gedaan zoals hierboven beschreven en afgebeeld.Kijk anders eens hier http://www.adobe.com/tips/audrecording/main.html
staat een uitleg over het opnemen in adobe audition. Dan kan je het geluid achteraf ook nog bewerken.
Ik heb die software van Creative er niet op staan...hij wordt nl. standaard herkent volgens mij door W2K (dacht ik tenminste...kan het me niet meer herinneren want zo vaak installeer ik dat ding niet opnieuwACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 15:36:
@ timothee, je zou nog even kunnen kijken in de mixer van Creative (Configuratiescherm --> AudioHQ --> Mixer). Misschien dat de line-in hier gemute staat.
Klopt...die nieuwere kaarten zijn nogal foolproof, die van mij is een van de eerste SB Live Player 1024 (bulk) kaarten met vergulde pluggen die dus allemaal hetzelfde uitzienVolgens mij is line-in altijd blauw, microfoon rood/roze, speaker-out groen. Kun je je vrijwel niet in vergissen.
Welkom!offtopic:
Eerste post hier op het forum, volg het echter al lange tijd. Hallo iedereen!
Verwijderd
Hmmm...hier zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben! Op het plaatje in de handleiding van mijn receiver staat dat er een dubbel tulp kabeltje (links/rechts dus) van de line out van het tapedeck naar de line in op de receiver moet én dat er vervolgens zo'n zelfde kabeltje terug loopt van de tape line out van de receiver naar de line in van de line in van het cassettedeck. Bij die laatste staat "rec" en er wordt dus daadwerkelijk een kringetje gemaakt.misbehavingman schreef op 07 mei 2004 @ 15:55:
Je schreef dat je de tape lineout naar de pc linein laat gaan.
Dus dat is dan de lineout die naast de linein van de tape zit?
Die geeft geen geluid van de tape zn signaal als die afspeelt. Zou een beetje zinloos zijn, het signaal dat door t cassettedeck naar de versterker gestuurd wordt nog ff terugsturen naar het cassettedeck. Pak eens een andere lineout voor naar je pc (DAT/MD/VIDEO).
Dat heb ik volgens mij al....ik download even de pdf handleiding van mijn receiver en probeer een afbeelding daaruit te posten waarop de aansluit instructies staan die ik heb gevolgdACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 15:57:
Of gooi je tape op een andere ingang, en gebruik dan de line-out van je tape-loop.
[ Voor 23% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 16:13 ]
Elk verhaal heeft 3 kanten, het jouwe, de mijne en de waarheid.
Klopt...zo staat het ook in het boekje, kijk maar (heb ff een deel van de afbeelding geknipt):ACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 16:12:
Voor de duidelijkheid:
Versterker --------rec-------> Tapedeck
Versterker <------play-------- Tapedeck

Ja deze optie wilde ik dus straks nog proberen...heb echter momenteel maar 1 kabeltje met aan de ene kant een jackplug en aan de andere kant een dubbele tulp dus dat luisteren lukt dan even niet, maar zodra ik zie dat de metertjes uitslaan weet ik dat het werkt en weet ik dus genoeg.DuncanVR6 schreef op 07 mei 2004 @ 16:20:
Ik had een versterker die wanneer de tape ingang geselecteerd stond niets naar het tapedeck terugstuurde. Tenzij er een tweede in/uitgang op je versterker zit, voor bijvoorbeeld minidisc/dcc zul je denk ik het tapedeck direct op je soundblaster aan moeten sluiten, je kunt dan je soundblaster op je versterker aansluiten, zodat je gelijk ook hoort wat je cassetedeck doet.
Als ik de tape afspeel hoor ik idd geluid via de speakers, echter via de speakers op de versterker aangesloten want ik heb er geen op de pc aangesloten (ik gebruik de versterker als pc speakersAlieunited schreef op 07 mei 2004 @ 16:24:
Als je die tape afspeelt, dan hoor je dus wel geluid via de speakers.
En als je de line-in mute dan hoor je, als het goed is niks. Probeer dat eens totdat je de goede hebt.
Hmm...die tape/md aansluitingen zitten er toch niet voor niets opDuncanVR6 schreef op 07 mei 2004 @ 16:30:
Stop anders je cassettedeck op 1 van je andere ingangen cdspeler, aux, vcr. Die bron kiezen en dan moet het wel werken.
Ja daar zat ik dus ook al aan te denken om ipv de tape/md rec out aan te sluiten op de sb live line in, de vcr rec out hiervoor te nemen. Maar dan nog...is het dan toch de bedoeling dat ik het tapedeck gewoon volledig aansluit in die loop met beide kabeltjes?Je kunt ook je vcr rec/uitgang pakken en die in je sb stoppen.
Ik zou het tapdeck direct op de line-in aansluiten en afspelen en op je versterker alleen pc geluid laten horen dan hoor je direct geluid als je die niet heb gedemt, en dan weet je of hij goed staat.MinddiggerNL schreef op 07 mei 2004 @ 16:26:
[...]
Als ik de tape afspeel hoor ik idd geluid via de speakers, echter via de speakers op de versterker aangesloten want ik heb er geen op de pc aangesloten (ik gebruik de versterker als pc speakers).
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door MinddiggerNL op 07-05-2004 19:41 ]
[ Voor 22% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 19:42 ]
Ah ok, begon me al te ergeren...denk je een fatsoenlijk apparaat te hebben kun je er niet eens wat mee opnemen!ACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 19:40:
Neehoor, je mist niks. Dit bij mij in ieder geval ook zo.
Lijkt er niet opAls je die knop tape/md indrukt, krijg je dan ook niet het tape-signaal op de vcr-out (en dus op de line-in van je computer)? Zou wel moeten volgens mij. Als je het geluid van je tapedeck op je speakers krijgt, moet ie het ook via de vcr-out naar buiten sturen.
[ Voor 16% gewijzigd door MinddiggerNL op 07-05-2004 20:35 ]