Opnemen met S B live 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Wie kan mij uitleggen hoe ik van mijn stereo (CASSETE) kan op nemen met SBlive op de computer ik ben al 2 dagen bezig maar krijg het niet voor elkaar.
Wordt er gek van. :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

1) je neemt de line out van je cassette-deck of
1a) je neemt de line out van je versterker (waar je deck aan vast zit)
2) je verbindt die met een kabeltje aan de line in van je SBLive
3) je zet in de windows mixer van je SBLive de opname op LineIn en geeft die een beetje volume
4) je neemt een opnameprogje en start de opname
5) je drukt "play" op je cassettedeck

tadaaaa!!! :) :) :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Jep, zo hoort het. Nog even ter additie, meestal heeft de "line out" van je versterker 2 aansluitpunten (bij de goedkopere een rode en witte), daar douw je dus 2 tulp plugjes op, en aan de andere kant (in je line in van je SBLIVE 5.1) een 3.5 mm jack plugje.

Meestal is dit het geval, kijk even hoe je line out eruit ziet. Waarschijnlijk moet je een kabeltje kopen "van 2x tulp naar 3.5 mm jack plugje". Veel succes met opnemen.

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Thanks het is gelukt. :) *D

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
limoentje schreef op 18 september 2001 @ 12:40:
1) je neemt de line out van je cassette-deck of
1a) je neemt de line out van je versterker (waar je deck aan vast zit)
2) je verbindt die met een kabeltje aan de line in van je SBLive
3) je zet in de windows mixer van je SBLive de opname op LineIn en geeft die een beetje volume
4) je neemt een opnameprogje en start de opname
5) je drukt "play" op je cassettedeck

Interessant topic dit! Ben het meteen gaan proberen, maar.....het werkt niet bij mij :( :?

Heb het Sony cassettedeck van mijn vaders installatie aangesloten via de line out op de tape line in van mijn Yamaha RX-V496RDS receiver en vervolgens de tape line out van de receiver geprikt in de line in van mijn SB Live Player 1024. Als ik nu een cassette afspeel, hoor ik de muziek perfect via de speakers, dus de aansluiting met de receiver is goed. Druk ik vervolgens op record op de pc in bijv. Pristine Sounds 2000, Adobe Audition of gewoon de geluidsrecorder van Windows 2000, dan gebeurt er helemaal niets! Hij neemt alleen stilte op :?

Ik snap er niks meer van...volgens mij is alles goed aangesloten. Kan iemand me verder helpen?

• MinddiggerNL
Niemand? Of ben ik te ongeduldig :)

Sorry overigens voor het omhoog trappen van zo'n oud topic, maar het is onzin om een nieuwe te starten als het hier over exact hetzelfde onderwerp gaat, toch?

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:24
Kijk even bij je sound settings van windows. Da speakerke rechts onderaan. Door zet je bij opties -> settings de line in erbij. Daarna zul je deze zien in je lijst. Kijk even of hij niet op gedemt staan. Het volume wat hoger zetten van de line in kan ook helpen.

• MinddiggerNL
peter_the_hobbit schreef op 07 mei 2004 @ 13:56:
Kijk even bij je sound settings van windows. Da speakerke rechts onderaan. Door zet je bij opties -> settings de line in erbij. Daarna zul je deze zien in je lijst. Kijk even of hij niet op gedemt staan. Het volume wat hoger zetten van de line in kan ook helpen.
Staat allemaal goed...kijk maar, dit zijn mijn huidige instellingen:

Afspelen: Afbeeldingslocatie: http://www.minddigger.com/images/afspelen.jpg

Opnemen: Afbeeldingslocatie: http://www.minddigger.com/images/opname.jpg

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 06:12
De instellingen staan allemaal goed, maar kijk ook eens in de instellingen van je programma's. Misschien willen die van je onboard geluid opnmen.

Ik gebruik zelf Cool Edit, dat is nu Adobe Audition en dat werkt perfect.

• MinddiggerNL
Ik heb Adobe Audition erop staan, maar daarmee lukt het ook niet. Ik vind die progjes sowieso allemaal nogal ingewikkeld uitzien maar dat zal wel een kwestie van gewenning zijn :)

Het makkelijkste is het echter om te testen met de standaard geluidsrecorder van Windows...als je daarbij het metertje (dat lijntje zeg maar) ziet uitslaan, dan weet je dat ie wat opneemt, maar zelfs bij dat progje gebeurt niets! Hij lijkt dus helemaal geen signaal binnen te krijgen :?

Het enige wat ik in de geluidsrecorder van Windows in kan stellen is de hardware en die staat bij zowel afspelen als opnemen op SB Live! Waveapparaat en daar kan ik niks anders kiezen dus dat zou goed moeten zijn. Er zit inderdaad ook onboard geluid op dit mobo, maar dat is in de bios uitgeschakeld en W2K herkent echt alleen maar de SB Live kaart.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 08:51
Heb je dat stekkertje niet toevallig in de mic-ingang gestopt?

• Alieunited
Als je wilt opnemen met een microfoon, kan dat wel?

Kijk anders eens hier http://www.adobe.com/tips/audrecording/main.html
staat een uitleg over het opnemen in adobe audition. Dan kan je het geluid achteraf ook nog bewerken.

• MinddiggerNL
delict schreef op 07 mei 2004 @ 15:19:
Heb je dat stekkertje niet toevallig in de mic-ingang gestopt?
Daar zat ik eigenlijk ook gisteren al aan te denken, maar ik heb nog maar eens de handleiding van de kaart erbij gepakt om te zien of ik me niet toch vergiste. Er zitten als je recht achter de kast gaat zitten, van links naar rechts eerst 2 uitgangen op (voor rear en gewoon denk ik), dan een mic aansluiting en dan een line in (rondje met pijltje naar binnen staat erbij). Daarnaast zit dan nog zo'n digitale aansluiting of wat het ook moge zijn :) Ik heb hem dus écht in het vierde gaatje van links geprikt en dat is de line in dus dat zou goed moeten zijn.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

@ timothee, je zou nog even kunnen kijken in de mixer van Creative (Configuratiescherm --> AudioHQ --> Mixer). Misschien dat de line-in hier gemute staat.

Volgens mij is line-in altijd blauw, microfoon rood/roze, speaker-out groen. Kun je je vrijwel niet in vergissen.

offtopic:
Eerste post hier op het forum, volg het echter al lange tijd. Hallo iedereen! ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 15:37 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• MinddiggerNL
Alieunited schreef op 07 mei 2004 @ 15:25:
Als je wilt opnemen met een microfoon, kan dat wel?
Dat kan ja, maar dat is niet wat ik wil :)
Kijk anders eens hier http://www.adobe.com/tips/audrecording/main.html
staat een uitleg over het opnemen in adobe audition. Dan kan je het geluid achteraf ook nog bewerken.
Bedankt voor de link...ziet er goed uit, met name de laatste pagina's heb ik wel wat aan. Dat wat in het begin staat, heb ik dus al allemaal gedaan zoals hierboven beschreven en afgebeeld.
Achteraf bewerken heeft natuurlijk alleen zin als er überhaupt wat wordt opgenomen....kan wel de stilte zodanig gaan bewerken dat het hetzelfde klinkt als het origineel maar dan doe ik het werk van de componist over :D
Als ie het met de Windows geluidsrecorder, de simpelste manier om te testen of er een signaal binnen komt, niet doet, dan doet ie het ook niet met Adobe Audition.

Ik zit er nu aan te denken om het cassettedeck rechtstreeks aan te sluiten op de line in van de SB. Ik vraag me echter alleen af of dat wel kán werken aangezien dat cassettedeck een losse component is van een set. Als dit wel werkt, dan weet ik nl. dat ik iets verkeerd doe op de versterker (al zou ik niet weten wat....zitten weliswaar heel wat toeters en bellen aan dat ding, maar zo moeilijk kan dit toch niet zijn?).

• MinddiggerNL
ACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 15:36:
@ timothee, je zou nog even kunnen kijken in de mixer van Creative (Configuratiescherm --> AudioHQ --> Mixer). Misschien dat de line-in hier gemute staat.
Ik heb die software van Creative er niet op staan...hij wordt nl. standaard herkent volgens mij door W2K (dacht ik tenminste...kan het me niet meer herinneren want zo vaak installeer ik dat ding niet opnieuw :)).
Maakt dat wat uit? Gaat het zonder die creative troep (meestal niet de meest prettige en stabiele software is mijn ervaring) niet werken? Kan het toch ergens gemute staan als ik die software er niet op heb staan? Ik heb alle instellingen die ik kon vinden gechecked maar alles lijkt goed te staan.
Volgens mij is line-in altijd blauw, microfoon rood/roze, speaker-out groen. Kun je je vrijwel niet in vergissen.
Klopt...die nieuwere kaarten zijn nogal foolproof, die van mij is een van de eerste SB Live Player 1024 (bulk) kaarten met vergulde pluggen die dus allemaal hetzelfde uitzien :D
offtopic:
Eerste post hier op het forum, volg het echter al lange tijd. Hallo iedereen! ;)
Welkom! :)

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Volgens mij heeft een tapedeck gewoon een line-level uitgang, dus als je de mogelijkheid hebt om hem via een tulp naar minijack kabeltje direct op je geluidskaart aan te sluiten, zeker doen. Als het dan nog niet werkt, moet je het probleem dus bij je computer (blijven) zoeken.

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Je SB-kaart wordt inderdaad standaard herkend, en het maakt volgens mij niet uit of je de software er wel of niet op hebt staan. Het enige wat ik eigenlijk nog kan verzinnen is dat de line-in softwarematig veranderd kan worden in een of andere uitgang en dus twee taken kan vervullen. Weet helaas niet precies hoe dat met jouw kaart zit.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je schreef dat je de tape lineout naar de pc linein laat gaan.
Dus dat is dan de lineout die naast de linein van de tape zit?
Die geeft geen geluid van de tape zn signaal als die afspeelt. Zou een beetje zinloos zijn, het signaal dat door t cassettedeck naar de versterker gestuurd wordt nog ff terugsturen naar het cassettedeck. Pak eens een andere lineout voor naar je pc (DAT/MD/VIDEO). :)

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Of gooi je tape op een andere ingang, en gebruik dan de line-out van je tape-loop.

Verwijderd

kijk naar de tip van timothee!!!!

Ga naar je mixer settings klik op opties
klik op eigenschappen

en kies recording..

zet een vinkje op de line in en zet de gevoeligheid om hoog..

tada... veel plezier

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

@henkiev: Ehm... Timothee is hier degene met het probleem... Zover als jij bent waren wij ook al. :z

• MinddiggerNL
misbehavingman schreef op 07 mei 2004 @ 15:55:
Je schreef dat je de tape lineout naar de pc linein laat gaan.
Dus dat is dan de lineout die naast de linein van de tape zit?
Die geeft geen geluid van de tape zn signaal als die afspeelt. Zou een beetje zinloos zijn, het signaal dat door t cassettedeck naar de versterker gestuurd wordt nog ff terugsturen naar het cassettedeck. Pak eens een andere lineout voor naar je pc (DAT/MD/VIDEO). :)
Hmmm...hier zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben! Op het plaatje in de handleiding van mijn receiver staat dat er een dubbel tulp kabeltje (links/rechts dus) van de line out van het tapedeck naar de line in op de receiver moet én dat er vervolgens zo'n zelfde kabeltje terug loopt van de tape line out van de receiver naar de line in van de line in van het cassettedeck. Bij die laatste staat "rec" en er wordt dus daadwerkelijk een kringetje gemaakt.

Nu heb ik dus dat laatste kabeltje i.p.v. in de line in van het cassettedeck in de line in van de geluidskaart geduwd. Dat is dus fout begrijp ik omdat ie geen signaal geeft? Of begrijp ik het verkeerd? Omdat er "rec" bij staat had ik zoiets van dat is bedoeld om iets op cassette te kunnen zetten maar omdat ik nu niks op cassette wil zetten, moet ik de pc erop aansluiten. Uit jouw verhaal begrijp ik dus dat ie die lijn alleen gebruikt als er vanuit een andere bron een signaal komt en niet van het tape zelf....inderdaad nogal logisch want dat lijkt me nogal moeilijk om op een enkel cassettedeck op te nemen wat het ding zelf aan het afspelen is (minder onlogisch als het een dubbel deck was want dan zou je zo een kopie van de cassette kunnen maken :)) :D

Eens ff kijken welke uitgangen er nog meer op zitten....er zitten er een hele hoop op voor zowel audio als video. Tape en MD zijn gecombineerd en die gebruik nu dus al. De enige andere uitgang die ik zie is de VCR audio out. De rest zijn allemaal ingangen (voor CD, DVD, Phono en Satteliet). Is die VCR audio out geschikt of is ie hier te zwak voor (net zoals de Phono in nogal zwak is over het algemeen)?

• MinddiggerNL
ACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 15:57:
Of gooi je tape op een andere ingang, en gebruik dan de line-out van je tape-loop.
Dat heb ik volgens mij al....ik download even de pdf handleiding van mijn receiver en probeer een afbeelding daaruit te posten waarop de aansluit instructies staan die ik heb gevolgd :)

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Voor de duidelijkheid:

Versterker --------rec-------> Tapedeck

Versterker <------play-------- Tapedeck

[ Voor 23% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 16:13 ]

• DuncanVR6
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 16:30
Ik had een versterker die wanneer de tape ingang geselecteerd stond niets naar het tapedeck terugstuurde. Tenzij er een tweede in/uitgang op je versterker zit, voor bijvoorbeeld minidisc/dcc zul je denk ik het tapedeck direct op je soundblaster aan moeten sluiten, je kunt dan je soundblaster op je versterker aansluiten, zodat je gelijk ook hoort wat je cassetedeck doet.

Elk verhaal heeft 3 kanten, het jouwe, de mijne en de waarheid.

• MinddiggerNL
ACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 16:12:
Voor de duidelijkheid:

Versterker --------rec-------> Tapedeck

Versterker <------play-------- Tapedeck
Klopt...zo staat het ook in het boekje, kijk maar (heb ff een deel van de afbeelding geknipt):

Afbeeldingslocatie: http://www.minddigger.com/images/audio2.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.minddigger.com/images/video.jpg

Ik heb nu echter in de plaats van Tapedeck de PC aangesloten op het eerste / bovenste lijntje dat je tekende...dus op de tape line out van de receiver.

• Alieunited
Als je die tape afspeelt, dan hoor je dus wel geluid via de speakers.
En als je de line-in mute dan hoor je, als het goed is niks. Probeer dat eens totdat je de goede hebt.

• MinddiggerNL
DuncanVR6 schreef op 07 mei 2004 @ 16:20:
Ik had een versterker die wanneer de tape ingang geselecteerd stond niets naar het tapedeck terugstuurde. Tenzij er een tweede in/uitgang op je versterker zit, voor bijvoorbeeld minidisc/dcc zul je denk ik het tapedeck direct op je soundblaster aan moeten sluiten, je kunt dan je soundblaster op je versterker aansluiten, zodat je gelijk ook hoort wat je cassetedeck doet.
Ja deze optie wilde ik dus straks nog proberen...heb echter momenteel maar 1 kabeltje met aan de ene kant een jackplug en aan de andere kant een dubbele tulp dus dat luisteren lukt dan even niet, maar zodra ik zie dat de metertjes uitslaan weet ik dat het werkt en weet ik dus genoeg.

• MinddiggerNL
Alieunited schreef op 07 mei 2004 @ 16:24:
Als je die tape afspeelt, dan hoor je dus wel geluid via de speakers.
En als je de line-in mute dan hoor je, als het goed is niks. Probeer dat eens totdat je de goede hebt.
Als ik de tape afspeel hoor ik idd geluid via de speakers, echter via de speakers op de versterker aangesloten want ik heb er geen op de pc aangesloten (ik gebruik de versterker als pc speakers :)).

• DuncanVR6
Stop anders je cassettedeck op 1 van je andere ingangen cdspeler, aux, vcr. Die bron kiezen en dan moet het wel werken.

Je kunt ook je vcr rec/uitgang pakken en die in je sb stoppen.

• MinddiggerNL
DuncanVR6 schreef op 07 mei 2004 @ 16:30:
Stop anders je cassettedeck op 1 van je andere ingangen cdspeler, aux, vcr. Die bron kiezen en dan moet het wel werken.
Hmm...die tape/md aansluitingen zitten er toch niet voor niets op :?
Wil hem best anders aansluiten, maar moet ik dan toch die "loop" zoals op het plaatje dat ik gepost had (uit de handleiding) maken? Die heb ik nl. nu onderbroken door de aansluiting met de PC.
Je kunt ook je vcr rec/uitgang pakken en die in je sb stoppen.
Ja daar zat ik dus ook al aan te denken om ipv de tape/md rec out aan te sluiten op de sb live line in, de vcr rec out hiervoor te nemen. Maar dan nog...is het dan toch de bedoeling dat ik het tapedeck gewoon volledig aansluit in die loop met beide kabeltjes?

Ik snap er steeds minder van om eerlijk te zijn :D

• Alieunited
MinddiggerNL schreef op 07 mei 2004 @ 16:26:
[...]

Als ik de tape afspeel hoor ik idd geluid via de speakers, echter via de speakers op de versterker aangesloten want ik heb er geen op de pc aangesloten (ik gebruik de versterker als pc speakers :)).
Ik zou het tapdeck direct op de line-in aansluiten en afspelen en op je versterker alleen pc geluid laten horen dan hoor je direct geluid als je die niet heb gedemt, en dan weet je of hij goed staat.

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Je kunt dus sowieso niet je versterken gelijktijdig als opneem- en afspeelapparaat gebruiken aangezien je maar één kabeltje hebt. Conclusie: sluit je cassettedeck direkt op je computer aan, als Geluidsrecorder uitslaat dan weet je dat je signaal hebt. Nu de boel opnemen, en straks weer ompluggen zodat je versterker weer afspeelt wat je computer aan geluid produceert. Volgens mij de enige manier.

• DuncanVR6
Owkee.. Ik ging er vanuit dat het primair de bedoeling was dat je ff wat kon opnemen op de pc.

Als je het netjes wilt aansluiten: Je tapedeck moet in een loop met je versterker. Dan kun je namelijk van elke andere bron (behalve tapedeck waarschijnlijk) opnemen met je cassettedeck (via je versterker (tape out) naar je cassettedeck (line in)). Als je af wilt spelen met je cassettedeck moet je van je cassettedeck de line out, met de tape in (op versterker) verbinden). Zo'n zelfde loop wil je met je pc ook maken, met deze kun je immers ook opnemen en afspelen.

Aangezien er niet zo'n duidelijk pc stickertje op je versterker zit, zou je de vcr in/uit kunnen nemen. Aangezien je maar 1 kabeltje hebt zul je moeten kiezen, wil je kunnen opnemen of afspelen.

Opnemen met je soundblaster/pc: vcr out op versterker naar line in op sb/pc.

Afspelen van je pc: sb out naar vcr in.

Zoiets....

Verwijderd

Staat je (evt) rec selector op de versterker wel goed? Soms kun je van tape 1 naar 2 en vice versa gaan via zo'n schakelaar

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Dat is inderdaad een nettere opstelling. Nu alleen nog even een tweede kabeltje kopen om de pc-loop compleet te maken. Hoef je ook niet meer om te pluggen.

• MinddiggerNL
Kijk aan...hier kan ik denk ik wel wat mee :) Ik ga vanavond nog eens even wat proberen en dan laat ik uiteraard weten hoe ver ik kom. Een tweede kabeltje is inderdaad een stuk handiger...wellicht ligt er nog een op zolder, dus ff zoeken.

Ik laat weer van me horen zodra ik wat heb geklooid :) In elk geval zover bedankt voor het meedenken...het is me nu een stuk duidelijker!

• MinddiggerNL
Zo....heb het zojuist eens aangesloten zoals DuncanVR6 zei en nu kan ik opnemen van cd naar pc! Perfect dus...moet het opnamevolume bijna helemaal terugschroeven omdat ie anders vet vervormd, maar dat werkt nu tenminste.

Vanaf cassette lukt het echter nog steeds niet :? :(
Ik heb nu het cassettedeck via die loop uit de handleiding en die hier al een paar is aangegeven aangesloten op de versterker. De line in van de PC heb ik aangesloten op de VCR line out op de versterker en dat is dus goed aangezien het opnemen vanaf cd bron wel werkt. Om hetgeen opgenomen af te kunnen luisteren heb ik een koptelefoon in de line out van de geluidskaart geduwd (zo hoef ik dus niet op zoek naar een extra kabeltje :)).

Het vreemde is nu dat ik op de versterker weliswaar kan kiezen van welke bron ik muziek wil horen, maar TAPE/MD staat hier standaard niet bij. Ik kan dus draaien aan de selectieknop wat ik wil, TAPE komt er niet bijstaan. Druk ik echter op de aparte knop op de versterker en/of de afstandsbediening getiteld TAPE/MD (afstandsbediening) of TAPE/MD MON / EXT. DECODER (op de versterker zelf), dan komt er in de display te staan TAPE/MD met daaronder in het rood MONITOR. Nu hoor ik dus de muziek die afgespeeld wordt van het cassettedeck (en zo hoorde ik voorheen, zoals ik het eerst dus had aangesloten voordat ik dat cassettedeck erbij had, de muziek van de pc).
Ik snap niet goed wat ik hier nu mee aan moet...lijkt er wel op alsof ik een functie mis op mijn versterker :?

P.S. Voor het geval iemand zin heeft om de handleiding van die yamaha receiver door te nemen, hij is hier te vinden: http://www2.yamaha.co.jp/...english/re/RX-V496RDS.pdf :)
Ik heb hem al doorgebladerd, maar kan niks zinnigs hierover vinden :?

[ Voor 9% gewijzigd door MinddiggerNL op 07-05-2004 19:41 ]

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Neehoor, je mist niks. Dit bij mij in ieder geval ook zo. Als je die knop tape/md indrukt, krijg je dan ook niet het tape-signaal op de vcr-out (en dus op de line-in van je computer)? Zou wel moeten volgens mij. Als je het geluid van je tapedeck op je speakers krijgt, moet ie het ook via de vcr-out naar buiten sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 19:42 ]

• MinddiggerNL
ACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 19:40:
Neehoor, je mist niks. Dit bij mij in ieder geval ook zo.
Ah ok, begon me al te ergeren...denk je een fatsoenlijk apparaat te hebben kun je er niet eens wat mee opnemen!
Als je die knop tape/md indrukt, krijg je dan ook niet het tape-signaal op de vcr-out (en dus op de line-in van je computer)? Zou wel moeten volgens mij. Als je het geluid van je tapedeck op je speakers krijgt, moet ie het ook via de vcr-out naar buiten sturen.
Lijkt er niet op :?
Ik duw op tape/md en hoor via de speakers die op de versterker zitten de muziek van de cassette. Duw ik vervolgens op de pc op record dan zie ik niks bewegen dus krijgt ie niks door (bij cd deed ie het meteen). Selecteer ik vervolgens ook vcr op de versterker, dan doet ie op de pc nog niks!

Opnemen van cd ging heel makkelijk....gewoon muziekje luisteren van cd en ondertussen op rec duwen op de pc. Daarna ff mute indrukken op stereo en via koptelefoon luisteren wat is opgenomen. Zo werkt het helaas dus niet met de tape.

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Misschien dat de versterker het geluid van de tape-loop niet naar de vcr-loop output. Sluit je tapedeck eens aan op de ingang waar net je cd-speler zat. Als ie dan nog geen geluid geeft is er iets heel raars aan de hand.

• MinddiggerNL
Nou ja....zo werkt het ineens wel! Ik heb nu de tape aangesloten op de cd ingang van de versterker en nu kan ik opnemen op pc! Er zit wel vet veel ruis in de opname, maar dat zal wel aan het bandje liggen (al is dat net nieuw)....hoewel, als het ietsje stiller is hoor ik wel heel rare geluiden erdoor. Denk eerder dat die van de pc komen dan van het bandje :? (of misschien omdat ie op de cd ingang zit?).

Vreemd...hoe kan dit nou? Moet het niet gewoon werken via de tape line in ipv de cd in? Maakt het verder wat uit waar ik hem aansluit? Dus m.a.w. kan het nu zo laten tijdelijk? Niet echt handig voor permanent, maar als het zo even werkt ok....

[ Voor 16% gewijzigd door MinddiggerNL op 07-05-2004 20:35 ]

• MinddiggerNL
Ik heb nog eens wat geprobeerd, maar dit is toch niet echt dé oplossing om het tapedeck aan te sluiten op de CD ingang. Ik weet niet of het daar aan ligt of ergens anders aan (bijv. aan de pc ofzo), maar de kwaliteit van de opnames is op deze manier ronduit belabberd...er zit mega veel ruis in en andere vreemde geluiden. Dan klinkt het zelfs direct van cassette nog veel beter!

Op deze manier heeft het dus weinig zin om e.e.a. op de pc op te nemen en op cd te zetten want de opname kwaliteit die ik nu bereik is absoluut niet cd waardig.

Ik zag overigens dat ik aan de voorkant van de versterker nog een AUX aansluiting had voor video en links/rechts geluid. Volgens mij is dit alleen een ingang (of juist een uitgang) en heb ik daar dus niks aan.

Heeft er iemand nog een idee?

Moet dus nog altijd proberen of het wat scheelt als ik het tapedeck rechtstreeks aansluit op de geluidskaart. Daar kom ik dit weekend echter niet meer aan toe vrees ik.
Pagina: 1