Op dit moment zijn wij druk bezig om onze jaren vijftig woning uit te breiden met een aanbouw met platdak. Het plat dak isoleren wij met 2 lagen van 60mm PIR, in totaal dus 120mm dik.:strip_exif()/f/image/UdoIg94ma0XQS0M9xV1mDhrx.jpg?f=fotoalbum_large)
Tussen de balken krijg ik nog wel PIR, maar dan zijn de balken min of meer een koude brug, Ik kan het nu nog aanpassen. Heeft iemand een idee om dit op te lossen of moet ik deze koude bruggen accepteren?
:strip_exif()/f/image/dPoFf4eQUsSePocY5f0T4fHZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor al jullie tips en opmerkingen.
Koude brug door balken
Naast de aanbouw zal een steeg ontstaan, die relatief donker is. Hierom willen wij in de boei spots plaatsen. Voor de uitstekende boei hebben wij tot nu toe de balken van het dak laten doorlopen. Zie foto:strip_exif()/f/image/UdoIg94ma0XQS0M9xV1mDhrx.jpg?f=fotoalbum_large)
Tussen de balken krijg ik nog wel PIR, maar dan zijn de balken min of meer een koude brug, Ik kan het nu nog aanpassen. Heeft iemand een idee om dit op te lossen of moet ik deze koude bruggen accepteren?
Dampremmende folie
Bij een aantal video's op youtube heb ik gezien dat er dampremmende folie onder de PIR aangebracht wordt. Als ik het in Ubakus bereken, dan zou dit niet nodig zijn. Is dampremmende folie nodig onder de PIR? En zo ja, waarom?PIR met groef of zonder
Een leverancier biedt mij voor het dak PIR met tand-groef aan. Dit lijkt mij onhandig verwerken, want ik moet de tand eraf halen voor een mooi recht vlak. Zijn er nog voordelen aan groef-tand voor het dak?:strip_exif()/f/image/dPoFf4eQUsSePocY5f0T4fHZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor al jullie tips en opmerkingen.