Beamer voor presentatie in sportzaal

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:05
Geen idee of hier beamer-experts zijn. Ik heb gemerkt dat er inmiddels bijzonder veel keuzes is maar vooral veel gaat over beamer als thuisbioscoop. Ik zoek voor een heel andere toepassing.

Ik zoek een?
Ik zoek een beamer voor onderweg in sportzalen

Wat is je budget?
Kan het voor minder dan €200?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bij mijn cursussen te gebruiken. Die cursussen zijn in sportzalen. Daar is meestal redelijk veel licht maar deelnemers (max 15) kunnen om het beeldscherm en beamer heen zitten.

Nu doe ik het met een ouderwetse diascherm, een grote beamer, laptop en verlengsnoeren. Dat moet makkelijker kunnen, toch? Wat ik toon is powerpoint afwisselend met videomateriaal. Tijdens de cursus wordt er ook gesport (rondvliegende ballen) dus robuustheid is niet overbodig. Daarnaast zou ik ook aan kunnen sturen vanuit mijn telefoon. Tenslotte makkelijk in- en uitpakken is wel een pre

Wat heb je zelf al gevonden?
Het valt niet mee, zo enorme hoeveelheden en keuzes. Ik zie hier lang niet alle keuzes die ik ook op andere sites zie

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Daan115 schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:00:

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Welke aansluitingen verwacht je nodig te hebben naast je telefoon? Moet er ook audio uit de beamer komen? Je geeft ook aan makkelijk te willen uitpakken; dus wat mag het wegen? Moet het in een flightcase?
Wat heb je zelf al gevonden?
Het valt niet mee, zo enorme hoeveelheden en keuzes. Ik zie hier lang niet alle keuzes die ik ook op andere sites zie
Dat is wel heel makkelijk; voor minder dan 200 Euro zal het aanbod ongetwijfeld heeeel beperkt zijn. Dus welke heb je wel gevonden en in hoeverre heb je dan twijfels over de techniek (van de projectie), de levensduur, de helderheid, etc? Verwacht je ook een bepaalde resolutie of is 720p interlaced voldoende?

Nou ben ik zelf niet heel thuis in beamers of projectoren maar wat je veel ziet, is dat je zowel hoogte als breedte kan instellen en daarmee je beeld "netjes" 4:3 of 16:9 projecteren. Ook daar zal vast een prijskaartje aan zitten dus vind je het ook acceptabel als jouw beeld ietwat een vertekend beeld geeft en niet netjes "vlak" op het scherm komt?

Beamers op V&A tot 250 Euro ; zeg zeker niet dat het niet veel soeps is maar weinig met speakers en nog minder met een "deftige" resolutie.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 01-09-2025 17:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
Ik kwam deze tegen: https://www.bol.com/nl/nl...56738502652-6887816661738

Geen idee of het wat is, Vandaar de vraag of het onder de €200 kan.
Vanaf telefoon met bluetooth of zo? Maakt me eigenlijk niet uit. Ik doe nu hdmi van laptop. Heb google pixel telefoon.

Hoogte en breedte instellen is niet zo belangrijk. Powerpoint zijn eenvoudige sheets. VIdeofilmpjes is ook niet om uren naar te kijken. Beeldkwaliteit is ondergeschikt dus 720 interlaced zal voldoende zijn. Licht is wellicht een groter factor in meer helverlichte sportzalen, maar deelnemers zitten niet op erg grote afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
Iemand nog een suggestie? Ik welke hoek moet ik het zoeken waarbij vooral voldoende licht en tegen een stootje kunnen de meest belangrijke features zijn. Beeldkwaliteit is ondergeschikt. En uiteraard niet te duur, het is niet voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:27
Wij hadden een wanbo X5, die is best helder genoeg om ook overdag te gebruiken zonder de boel volledig te verduisteren ofzo op een scherm van +- 2,4x 1.5m.

Hou wel rekening met de fixed throw ratio van 1.5.

Ik schrijf "hadden": het ding is volgens mij niet gemaakt voor daily driving, na minder dan een jaar was hij stuk. Ik denk dat het een oké beamer is voor occasioneel gebruik.

Maar er is nu een beamer? Waarom denk je dat het eenvoudiger kan met een nieuwe?

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
betaplayer schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:44:

Maar er is nu een beamer? Waarom denk je dat het eenvoudiger kan met een nieuwe?
Goede vraag. Die heb ik eigenlijk in bruikleen. Daarnaast die is vrij kwetsbaar in de sportzaal (en dus niet van mij) en vraagt veel spullen: verlengsnoeren, laptops, kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat heb jezelf al allemaal gevonden? Welke vragen heb je daarover? Waarom denk je dat het wel/niet voldoet voor jouw gebruiksscenario? Enz. Ik mis hier eigenlijk gewoon de eigen inzet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.