Mijn vraag
Ik gebruik Cloudflare als DNS en tunnel naar websites die "thuis" draaien.Inmiddels in staat geweest om alle (catchall) email NAAR die domeinen via Cloudflare in mijn mailbox bij Transip terecht te laten komen.
Nu loop ik vast op verzenden. Ik vermoed dat ik bij Transip iets in de DNS van mijn maildomein (staat bij Transip) moet opnemen om de alias als geldig te accepteren.... Ik kan alleen niet echt vinden wat.
Het lijkt op DKIM en SPF (die staan in de Cloudflare DNS) - moeten die worden aangepast of moeten die worden opgenomen bij TransIP?
Ik kom ook nog DMARC tegen maar geen idee wat ik daar mee aan moet....
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heel veel over hoe ik ontvangen mail via Cloudflare kan forwarden maar ik loop dus vast op verzenden als (alias) djoec@<domeinbijcloudflare.com> via smtp.transip.email vanaf <account>@<domeinbijtransip.nl>.Hoewel ik normaliter niet vies ben van "proberen" wil ik niet een lopende website & mail bij Transip om zeep helpen door geklooi.
Heeft iemand een link naar of een korte instructie hoe dit in te richten?
--------
Aanvulling
Toch maar wat aan t rommelen gegaan.- Zoekactie bij Google met: dns @ cloudflare but mail through provider dkim spf settings
leverde een stukje AI op dat me doet vermoeden dat alles bij Cloudflare moet worden ingericht.
Dus vervolgens
- 3 DKIM TXT records uit de Transip DNS overgenomen in Cloudflare
- spf TXT record van Transip overgenomen in Cloudflare
Voor DMARC kwam ik hier terecht. Als ik daar een DMARC genereer komt die overeen met de DMARC van Transip en dus
- DMARC TXT record van Transip overgenomen in Cloudflare
Niets in die TXT records lijkt te verwijzen naar een specifieke website anders dan Transip. Op basis van wat ik heb gelezen zou dit moeten werken alleen moeten de DNS wijzigingen blijkbaar nog door propageren. Hopelijk is bovenstaande dan ook het antwoord op mijn vraag
----------
Jammer, maar dit werkt dus niet....... Het spf record dat Transip heeft wordt geweigerd door Cloudflare. Transip geeft nu de melding: "You can only send email from @<domeinbijtransip.nl>" Waarschijnlijk moet er dus "iets" bij Transip in de DNS/mail worden aangezet...
[ Voor 35% gewijzigd door DjoeC op 01-09-2025 16:03 ]