Ons huidige systeem dateert van 2014, dus nodig tijd voor een nieuw systeem aangezien we Windows 11 nodig (gaan) zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden als thuiswerkplek en voor fotobewerking. Mijn vrouw zit aardig in de fotografie en zal Photoshop/Lightroom veelvuldig gaan gebruiken. Gaming zal niet gedaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit te denken aan 600 a 700 euro. Minder is altijd goed natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitoren, Dell 2515h. Ondersteuning voor 2 schermen is dus noodzakelijk. Tevens gaat rand apparatuur mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enige waar ik zelf het meeste over twijfel is de processor. 8600G ook meermaals over getwijfeld, maar we hebben de extra grafische kracht niet nodig (?). Vandaar gekozen voor een 9600X.
Tevens de Deskmini gekozen, er hoeft op het bureau geen grote kast te staan. CPU koeler heb ik er niet in gezet, maakt de boxed versie zoveel meer geluid dat ik beter voor een andere kan kiezen? Zo ja, welke past er fatsoenlijk in de Deskmini ?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en stil systeem wat zeker weer 10 jaar mee kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn er nog zaken waar op te besparen valt? Ik heb de BBGs allemaal een beetje gevolgd en topics in die betreffende gedeelte van het forum. Tevens de CPU koeler waar ik nog over twijfel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden als thuiswerkplek en voor fotobewerking. Mijn vrouw zit aardig in de fotografie en zal Photoshop/Lightroom veelvuldig gaan gebruiken. Gaming zal niet gedaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit te denken aan 600 a 700 euro. Minder is altijd goed natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitoren, Dell 2515h. Ondersteuning voor 2 schermen is dus noodzakelijk. Tevens gaat rand apparatuur mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enige waar ik zelf het meeste over twijfel is de processor. 8600G ook meermaals over getwijfeld, maar we hebben de extra grafische kracht niet nodig (?). Vandaar gekozen voor een 9600X.
Tevens de Deskmini gekozen, er hoeft op het bureau geen grote kast te staan. CPU koeler heb ik er niet in gezet, maakt de boxed versie zoveel meer geluid dat ik beter voor een andere kan kiezen? Zo ja, welke past er fatsoenlijk in de Deskmini ?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en stil systeem wat zeker weer 10 jaar mee kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn er nog zaken waar op te besparen valt? Ik heb de BBGs allemaal een beetje gevolgd en topics in die betreffende gedeelte van het forum. Tevens de CPU koeler waar ik nog over twijfel.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 9600X Boxed | € 196,99 | € 196,99 |
1 | Netwerkadapters | ASRock DeskMini M.2 WiFi6 Kit (AX210) | € 38,25 | € 38,25 |
1 | Barebones | ASRock DeskMini X600/USB4 | € 189,- | € 189,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Impact KF560S38IBK2-32 | € 119,64 | € 119,64 |
1 | Interne SSD's | Samsung 990 Pro (met heatsink) 1TB (PC Pack) | € 100,79 | € 100,79 |
Totaal | € 644,67 |