NCSC waarschuwt voor malvertising via Manualfinder en…

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elise31
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 01-09 11:52
Mijn vraag
Hoewel ik een ICT achtergrond heb en er lang in gewerkt heb, zijn sommige berichten voor mij toch neit helemaal duidelijk.
T.a.v. de waarschuwing van de NCSC over PDF bewerkers, vraag ik me af of deze malware zit in programma's die door grotere bedrijven worden gedownload.
Specifiek vraag ik me af of I LOVE PDF die mijn dochter even gedownload heeft op haar Macbook Air,
voor het inleveren van gecombineerde teksten aan de universiteit, ook deze malware heeft?
En of ze zich dus zorgen moet maken.
En wat te doen als het inderdaad gevaarlijk is.
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,
Elise

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Air

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets want de laptop is niet hier

[ Voor 4% gewijzigd door Elise31 op 01-09-2025 11:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is een vraag die meer op zijn plek is in het deel van het forum waar we MacOS software bespreken. Bij deze dus een tikje die kant uit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Gaat dat om de app iLovePDF Desktop? Gezien de app in de Mac App Store beschikbaar is, is de kans klein (maar niet nul) dat deze legitiem is. Daarnaast spreekt het NCSC ook alleen over Windows applicaties, dus denk dat dit voor macOS gebruikers minder van toepassing is (maar het is zeker niet onmogelijk).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/