Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durcie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 15:08
Hey Tweakers,

Om voldoende internet te krijgen in mijn werkkamer achter huis heb ik hier een KPN superwifi punt staan die via LAN is aangesloten op het modem, en dit werkte prima.

Nu ben ik onlangs overgestapt van KPN naar Odido en probeer ik handmatig de superwifi aan te sluiten op het Odido modem. Hiervoor heb ik de wifi naam en wachtwoord zelf ingesteld op het super wifi punt zodat deze overeenkomen met de WIFI vanaf het modem.

Maar ik blijf problemen houden dat ik geen of heel slecht WIFI bereik heb in de werkkamer, het lijkt erop dat de apparaten blijven proberen contact te maken met het modem in het huis i.p.v. met het super wifi punt in de studeerkamer.

Weten jullie misschien een oplossing waarmee dit te verhelpen is?

En als het niet te verhelpen is wat zou dan een goede oplossing zijn om provider onafhankelijk voor goede wifi in de werkkamer te zorgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

Heb je dezelfde SSID ingesteld? Grote kans dat dit niet lekker overloopt in elkaar omdat het verschillend apparatuur is.
Zou je eens een andere SSID in kunnen stellen op het wifipunt om te kijken of je dan wel verbinding kunt maken?

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
van belang is dat naast je ssid, wachtwoord ook de encryptie goed staat.
Dat moet echt hetzelfgde zijn, dus geen wpa2/3 mixxen, niet aes/cmmp mixen et etc

Maar om mij heen heb ik vaker mensen na provider wissel het zien opgeven. De superwifi op marktplaats en een provider onafhankelijk setje terugkopen zoals een Deco

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:32

allure

Titaan fase 2/3

Je zou de wifi op het modem uit kunnen zetten en enkel de superwifi-punten te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:14
Wifi roaming tussen AP's van verschillende fabrikanten werkt in de praktijk nooit lekker, zoals je ervaart. Als je de wifi uit en weer aanzet, zou die de dichtstbijzijnde AP moeten pakken, maar dat wil je niet blijven doen natuurlijk.
2 opties:
1. Wifi punt van odido huren/kopen om zelfde situatie als bij kpn te creëren.
2. Nieuw set van bijvoorbeeld TPLink of Netgear aanschaffen en wifi op odido router uit. Provider onafhankelijk.

Extra super wifi punt zou ik niet doen, kans is groot dat je ongelijke firmware versies hebt en het enkel met een kpn verbinding naar de nieuwste geupdate kan worden voordat het goed samenwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:20
@gjtm
Onzin, roaming tussen AP's van verschillende fabrikanten werkt prima, ze voldoen namelijk allemaal aan dezelfde standaard.
En roaming wordt door de client gestuurd en niet door de AP's.

@durcie
Het punt is dat die super wifi punten waarschijnlijk in mesh mode staan en aangezien je geen KPN mesh controller (Experiabox) meer hebt werkt het nu niet meer.
Je moet op zowel die Odido router als op de superwifi punten de mesh functionaliteit uitzetten en ze gewoon als AP gebruiken met gelijk SSID, wachtwoord en encryptie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 01-09-2025 17:00 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• durcie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 15:08
Bedankt voor alle hulp _/-\o_ , het zat in het de beveiliging nadat ik ze allebei op WPA2 had gezet werkt het weer perfect :)
Pagina: 1