mweert: Nou ja ik had laatst een Bell versterker bij me deze koste iets van 2000,- excl maar leverde een zuivere 1kw per kanaal aan 4ohm en woog ongeveer 10 kilo dus met geschakelde voeding maar de meeste bezoekers hebben denk ik daar toch geen geld voor zoals ook Techwarrior daar vast geen budget voor heeft of wel hij had 3000 piek tot zijn beschikking hmm effe denken
Jag: 3K moet toch iets mee te doen zijn?
Jag: En 1 kW per kanaal is wel wat overkill
mweert: Ja makkelijk
mweert: En ja 1kw is wat aan de ruime kant voor een slaapkamer
mweert: Ik heb toevallig een boekje van JB-systems voor mij en dat is goed genoeg voor een slaapkamer een beetje weinig spec's maar okee dan maar
2x Pro 12 Live 12" woofer en 1" Hoorndriver RMS vermogen is 200 watt RMS
1x AX 700 Poweramp 2x 200watt /8ohm 2x 350watt/4ohm 1x 1kw bridge/8ohm
totaal kost dit ongeveer 849,1 euro en vraag me niet wat het in guldens kost wan mijn eurocalculator is foetsie
mweert: maar nog geen 1600,- piek en daar kan ie vast mee blaaaazzzzeeen zoals hij het noemt
Jag: En als je daar twee subs wilt bijzetten?
Jag: Wordt natuurlijk wel een stuk duurder, maar goed, hij heeft ook nog budget over
mweert: Met de sub 1x18inch met Eminence woofer en 400watt RMS kost 426,40 per stuk
maar er staat ook iets anders in namelijk de Pro 215 Live deze heeft dubbel 15 inch en 1" Driver en deze kan 700 rms aan en dan inplaats van de pro 12 Live deze 2 keer zal wel voldoende laag geven

4 x 15inch moet toch lukken en dan zou ie nog een iets zwaardere versterker kunnen nemen de PA 1000
deze levert 2x 300watt/8ohm 2x500watt/4ohm en kost 706,50 euro
Jag: Nou dan heb je toch wel echt een extreme blaasset voor op je kamertje

Jag: Moet alleen nog een mixer bij, anders is het zo lastig volume regelen

mweert: Dat lijkt mij ook wel, en nee er zit wel een volume knop aan de voor kant maar echt lekker regelen wordt het dan ook niet
Jag: O je bedoelt van die attunuators die van 0 dB tot min oneindig lopen, met links en rechts apart, niet erg handig idd

mweert: nee niet echt maar je went overal aan