Goedendag allemaal,
Ik ben op zoek naar advies om mijn PC stiller te maken, met name wat betreft de coil whine van mijn videokaart en het geluid van mijn CPU-koeler. Tevens overige tips/advies vwb componenten die het kunnen verbeteren (lucht gekoeld though).
Het probleem
Ik bezit een RX 7900 videokaart die behoorlijk wat coil whine produceert. Ik heb al geprobeerd dit te verminderen door de power settings aan te passen, maar helaas blijft het irritant aanwezig.
Daarnaast zoek ik een stillere oplossing voor mijn CPU-koeling. Momenteel gebruik ik de Cooler Master Hyper 212, maar ik ben ervan overtuigd dat er stillere opties zijn die mijn systeem nog een stuk rustiger kunnen maken. Daarnaast eventueel ander advies wat het volume ten goede kan komen.
Ik ben me er van bewust dat een PC nooit volledig stil is, maar ik wil het geluidsniveau zo veel mogelijk verlagen.
Mijn wensen & budget
Ik ben op zoek naar:
Een alternatief voor mijn RX 7900 met vergelijkbare of betere prestaties, maar dan met een minimale kans op coil whine. Mijn budget hiervoor is ongeveer €1200 maar is flexibel. Ik verwacht dat ik mijn huidige kaart nog kan verkopen, wat een deel van de kosten dekt.
Een aanbeveling voor een stille(re) luchtkoeler ter vervanging van mijn Cooler Master Hyper 212.
Eventuele andere aanbevelingen die de build stiller kunnen maken.
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren en sta open voor alle suggesties.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Huidige build:
Ik ben op zoek naar advies om mijn PC stiller te maken, met name wat betreft de coil whine van mijn videokaart en het geluid van mijn CPU-koeler. Tevens overige tips/advies vwb componenten die het kunnen verbeteren (lucht gekoeld though).
Het probleem
Ik bezit een RX 7900 videokaart die behoorlijk wat coil whine produceert. Ik heb al geprobeerd dit te verminderen door de power settings aan te passen, maar helaas blijft het irritant aanwezig.
Daarnaast zoek ik een stillere oplossing voor mijn CPU-koeling. Momenteel gebruik ik de Cooler Master Hyper 212, maar ik ben ervan overtuigd dat er stillere opties zijn die mijn systeem nog een stuk rustiger kunnen maken. Daarnaast eventueel ander advies wat het volume ten goede kan komen.
Ik ben me er van bewust dat een PC nooit volledig stil is, maar ik wil het geluidsniveau zo veel mogelijk verlagen.
Mijn wensen & budget
Ik ben op zoek naar:
Een alternatief voor mijn RX 7900 met vergelijkbare of betere prestaties, maar dan met een minimale kans op coil whine. Mijn budget hiervoor is ongeveer €1200 maar is flexibel. Ik verwacht dat ik mijn huidige kaart nog kan verkopen, wat een deel van de kosten dekt.
Een aanbeveling voor een stille(re) luchtkoeler ter vervanging van mijn Cooler Master Hyper 212.
Eventuele andere aanbevelingen die de build stiller kunnen maken.
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren en sta open voor alle suggesties.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Huidige build:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 201,46 | € 201,46 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 166,99 | € 166,99 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XT 20GB GDDR6 | € 837,95 | € 837,95 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 69,80 | € 69,80 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 64,45 | € 64,45 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C30K | € 95,07 | € 95,07 |
1 | Voedingen | ASUS TUF Gaming 850W Gold | € 133,31 | € 133,31 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (met heatsink) 2TB | € 194,74 | € 194,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.763,77 |