Budget beveiligings camera's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebr_024
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 02-09 12:17
Hallo!

Bij mijn thuis wil ik graag 2 beveiligingscamera's gaan ophangen. Deze zullen buiten gebruikt gaan worden, dus moeten hiervoor bestand zijn. Daarnaast moeten de camera's ook 's nachts functioneren. Het is uiteraard belangrijk dat de data opgeslagen wordt. Ik heb een Synology NAS, dit zou een optie voor mij zijn, maar ook cloud of SD kaart is goed, als de camera maar ergens zijn data opslaat.

Nu was ik al even gaan zoeken, en zag ik dat er PoE camera's bestaan, die simpel en 'goedkoop' zijn. Die hebben we een internet kabel nodig. Nu is het bij mij niet zo eenvoudig om een internet kabel te trekken naar de punten waar ik de camera's wil gaan hangen (geen loze leidingen).

Als alternatief kwam ik uit op een draadloze beveiligingscamera uit, bijvoorbeeld een Eufy 4G LTE cam S330 https://www.coolblue.nl/p...fVXXALvK4xukaAvmbEALw_wcB

Nu is deze wel heel erg duur, en 2 stuks maakt het niet veel vriendelijker :P. Eventueel is het ook nog mogelijk om de ruimte die ik wil beveiligen, enkel daar een camera te hangen, maar daar is helaas ook geen data (of WiFi). Maar dan zou ik hem wel binnen op kunnen hangen en heb ik maar 1 stuks nodig.

Mijn vraag, wat zouden jullie adviseren qua camera die voldoet aan mijn wensen (buiten, data-upload, 'goedkoop', geen datakabel nodig)? Overigens, een camera van bijv Aliexpress is ook prima voor mij als de ervaringen goed zijn.

Als er informatie mist, let me know, ik zal het aanvullen! ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik thuis de Imou Versa (3x). Kan zowel binnen als buiten, is makkelijk te monteren, werkt via wifi, er kan een SD kaart voor lokale opslag in en de app is goed genoeg om dingen terug te kijken als dat nodig is.
Nachtzicht is ook goed. En ze zijn heel goedkoop (26 euro)!

Ze draaien hier inmiddels alweer 2,5 jaar zonder problemen. Eentje buiten onder een afdakje.

uitvoering: Imou Versa

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebr_024
supershoe schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:29:
Ik gebruik thuis de Imou Versa (3x). Kan zowel binnen als buiten, is makkelijk te monteren, werkt via wifi, er kan een SD kaart voor lokale opslag in en de app is goed genoeg om dingen terug te kijken als dat nodig is.
Nachtzicht is ook goed. En ze zijn heel goedkoop (26 euro)!

Ze draaien hier inmiddels alweer 2,5 jaar zonder problemen. Eentje buiten onder een afdakje.

uitvoering: Imou Versa
Klinkt goed! Is er ook een mogelijkheid om de data op de cloud te krijgen o.i.d.? Anders, als een kwaadwillend iemand de SD-kaart eruit trekt, is alles kwijt, of als iemand gewoon de hele camera sloopt. WiFi verbinding heb ik op de plaats van bestemming helaas niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Gebr_024 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:25:
[...]

Klinkt goed! Is er ook een mogelijkheid om de data op de cloud te krijgen o.i.d.? Anders, als een kwaadwillend iemand de SD-kaart eruit trekt, is alles kwijt, of als iemand gewoon de hele camera sloopt. WiFi verbinding heb ik op de plaats van bestemming helaas niet...
Ja Imou biedt ook een cloud oplossing aan, maar daar heb ik nooit gebruik van gemaakt en geen ervaring mee. Je kan ze alleen viai WiFi aansluiten, dus zonder WiFi bereik valt dit model af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-10 18:42
Dus concreet zoek je een budget LTE camera met zonnepaneel? Of is er op de installatie locaties wel een 12v of 220v aansluiting te realiseren? (Ik verwacht van niet, anders was POE ook wel haalbaar)

De eerste die in mij op komt is de reolink Go:
https://m.reolink.com/nl/product/reolink-go-plus/
uitvoering: Reolink Go Plus

Dit merk heeft meer LTE modellen, met dit is de goedkoopste van de reeks.

Tot slot gaan een 4G LTE data verbinding en budget helaas niet heel lekker samen; je zit immers altijd aan een simkaart met abo vast, naast mogelijk een abo. Voor de cloud opslag (wanneer een sd kaart niet toereikend is)

[ Voor 15% gewijzigd door Tweaker_Ruwy op 31-08-2025 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebr_024
supershoe schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:33:
[...]

Ja Imou biedt ook een cloud oplossing aan, maar daar heb ik nooit gebruik van gemaakt en geen ervaring mee. Je kan ze alleen viai WiFi aansluiten, dus zonder WiFi bereik valt dit model af.
Bedankt voor je toelichting! Ja ik zou er het liefst ook een bij mijn schuur hangen, maar daar heb ik dus helaas geen wifi. Of ik zou er een kabel heen moeten trekken maar dat is niet zo maar gedaan..

Wel kan ik met twee van deze kunnen beginnen bij het woonhuis, dan kan ik hem natuurlijk ook gewoon richten op de schuur. Ze zijn gelukkig ook niet zo duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebr_024
Tweaker_Ruwy schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:51:
Dus concreet zoek je een budget LTE camera met zonnepaneel? Of is er op de installatie locaties wel een 12v of 220v aansluiting te realiseren? (Ik verwacht van niet, anders was POE ook wel haalbaar)

De eerste die in mij op komt is de reolink Go:
https://m.reolink.com/nl/product/reolink-go-plus/
uitvoering: Reolink Go Plus

Dit merk heeft meer LTE modellen, met dit is de goedkoopste van de reeks.

Tot slot gaan een 4G LTE data verbinding en budget helaas niet heel lekker samen; je zit immers altijd aan een simkaart met abo vast, naast mogelijk een abo. Voor de cloud opslag (wanneer een sd kaart niet toereikend is)
Bedankt voor je reactie!

Ja voor de schuur zou ik daar naar op zoek zijn. Daar is wel 220v aansluiting(en) maar geen WiFi of Data. Bij het huis is wel WiFi. Ja ik zie indd dat deze LTE's niet goedkoop zijn :O . Dan wordt het denk een PoE, die ik aansluit of het WiFi van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebr_024
supershoe schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:33:
[...]

Even nog voor deze LMOU camera, hoe werkt dat precies? Je hangt hem op, verbindt hem met WiFi en dan via een app kan je de beelden ophalen? Of moet je dan de SD kaart eruit halen, SD in PC en dan uitlezen?

En als je hem buiten ophangt, dan moet je hem voeden met 220v van buiten?

Als er verbinding is met WiFi, kan die dan de beelden niet gewoon wegschrijven op mijn NAS?

Groetjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 19:00
Gebr_024 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:58:
[...]

Bedankt voor je toelichting! Ja ik zou er het liefst ook een bij mijn schuur hangen, maar daar heb ik dus helaas geen wifi. Of ik zou er een kabel heen moeten trekken maar dat is niet zo maar gedaan..

Wel kan ik met twee van deze kunnen beginnen bij het woonhuis, dan kan ik hem natuurlijk ook gewoon richten op de schuur. Ze zijn gelukkig ook niet zo duur :)
Powerline Ethernet een oplossing voor de schuur? Ik heb er goede ervaringen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Gebr_024 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:10:
[...]

Even nog voor deze LMOU camera, hoe werkt dat precies? Je hangt hem op, verbindt hem met WiFi en dan via een app kan je de beelden ophalen? Of moet je dan de SD kaart eruit halen, SD in PC en dan uitlezen?

En als je hem buiten ophangt, dan moet je hem voeden met 220v van buiten?

Als er verbinding is met WiFi, kan die dan de beelden niet gewoon wegschrijven op mijn NAS?

Groetjes!
Je kan de beelden terugkijken via de app. Je hoeft de SD kaart er niet uit te halen. Dat gaat allemaal best makkelijk.
Hij krijgt voeding via USB en er zit een 220 naar USB stekker blokje bij.
Er is ook ONVIF support, dus je NAS zou die video feed kunnen uitlezen en opslaan, maar dat doe ik niet. Je moet even goed googelen om de juiste ONVIF URL te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebr_024
Ramon 73 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:11:
[...]

Powerline Ethernet een oplossing voor de schuur? Ik heb er goede ervaringen mee.
Zijn helaas wel heeel erg prijzig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:45
Gebr_024 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:20:
Bij mijn thuis wil ik graag 2 beveiligingscamera's gaan ophangen.
Hoe 'graag' wil je het eigenlijk?

Als LTE, Wifi, POE, netwerkkabel én powerline allemaal geen optie zijn, blijft er eigenlijk niets meer over.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Gebr_024 schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:23:
[...]

Zijn helaas wel heeel erg prijzig....
Startersetje voor tientje of 5-6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebr_024
FredvZ schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:48:
[...]

Hoe 'graag' wil je het eigenlijk?

Als LTE, Wifi, POE, netwerkkabel én powerline allemaal geen optie zijn, blijft er eigenlijk niets meer over.
Ja ik begrijp u punt en terrecht. Dat is een keuze. Voor mij is het iig wel wat waard, dus ik zal daarin een keuze maken, maar het wel fijn nu de opties te hebben en ook waarbij ze niet al te veel geld hoeven te kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebr_024
Ramon 73 schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:06:
[...]

Startersetje voor tientje of 5-6....
Waar vind ik zo'n startersetje? :D 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Gebr_024 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:34:
[...]

Waar vind ik zo'n startersetje? :D 8)
Nog onder de €50,-:
https://www.mediamarkt.nl...7-starterset-1669582.html

Er is nog een set die ongeveer €10 duurder is. Functioneel identiek, maar met interne stopcontacten.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramon 73 op 02-09-2025 12:11 ]

Pagina: 1