Mp3 activeren dfplayer 1malig afspelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioolvis
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14-09 07:13
Wie kan me helpen!? Ik zou graag een geocache plaatsen met geluid. Nu is de bedoeling dat als het logrolletje (fotorol met magneet)gevonden word er een mp3 bestand moet gaan spelen. Heb al het een en ander uitgezocht en geprobeerd, maar krijg het niet werkend. Het wil niet spelen zoals ik graag wil. De bedoeling is dat er d.m.v. een reedcontactje een signaal geactiveerd gaat worden. En bij terugplaatsen van de cache het bestandje stopt spelen .

Ik heb luidsprekers, batterijhouder en dfplayers besteld, een sd kaartje en reed contacten. Maar krijg er wel geluid uit, maar blijft spelen als de magneet teruggeplaatst wordt stopt hij niet. Heb verschillende aansluitmogelijkheden geprobeerd. Men zegt dat het zonder Arduino ook moet lukken. Heeft iemand een tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je denkt veel te moeilijk. Iedere geocacher heeft een telefoon mee.
Slinger die mp3 online en zet een sticker met qr code naar de link in de geocache. Done.

De electronica die je besteld hebt, heeft niet het eeuwig leven. Batterijen lopen leeg, je moet dingen blijven controleren, etc etc.

Je probleem zit hem niet in technisch maken, maar in onderhouden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioolvis
Bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Maar gaat meer om het verrassende effect. 😀 En de spulletjes liggen hier toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Puur voor het verrassingseffect zou ik eerder een mechanische speeldoos inbouwen. Die doet het iig altijd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioolvis
Haha ik snap je helemaal. Alleen de cache die ik voor ogen heb zou zo weer net niet het gewenste effect hebben met een mechanische speeldoos o.i.d. Beste is , rolletje pakken en ergens begint er spontaan iets te spelen. Maar moet stoppen wanneer het rolletje teruggestort wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ken je die verjaardagskaarten met muziek er in? Dat is wat je zoekt qua mechanisme.

Die van de Minions is de meest irritante :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 17:36
Zo'n ding moet je daarvoor hebben

https://www.muziekwenskaa...beweging-30s/#description

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:19
Je zou het Mp3 tje aan het eind kunnen opvullen met 5 minuten stilte.

Ik weet alle niet of de dfplayer de volgende keer dat deze spanning ziet weer bij het begin start of verder gaat waar deze is gebleven maar daar kom je vanzelf achter :)

[ Voor 55% gewijzigd door ronnie vd op 01-09-2025 14:24 ]

Pagina: 1