Monitorspeakers voor thuiskantoor gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:41
Ik ben op zoek naar een setje monitor speakers voor in mijn thuiskantoor.
De kamer is klein (2,5x4m) en ik heb daar een groot bureau in staan van ongeveer 3 meter breed.
Heb een gereviseerd Quad setje 33-303 beschikbaar en een Cambridge mxn10 streamer die ik niet meer gebruik in mijn woonkamer.
Ik zoek speakers die op ongeveer 1,5m luisterafstand geplaatst gaan worden (ik denk op stands, misschien wel wall mount)
En die natuurlijk goed matchen met de Quad en soundwise vooral een goede midrange en vocalen hebben (Denk aan BBC achtige sound / ls3/5a) omdat ik ook wel radio luister tijdens werken.
Op MP ben ik de Tannoy Revolution R1 tegengekomen, die wel lijken te matchen en betaalbaar te zijn.
Iemand ervaringen hiermee, of andere suggesties wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32

Bommes

Capo del formaggio

Ja, Mission 760 i

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:58

BlueTooth76

Let the sun shine!

B&W DM302 (kleine broertje van de DM305 zuilen) is ook wel een grappige speaker, wordt vaak wat onderschat en kost 2e hands niet veel.
Ze zijn net aan "vintage" (>25 jaar oud).

Het zijn fijne luisterspeakers, vind ik zelf, zeker voor het geld.

Ze hebben wel een versterker nodig die ze aan kan, niet de makkelijkste 2-weg om aan te sturen.

Als je wat meer laag wil kan je ze combineren met een "compacte" subwoofer, zoals bijvoorbeeld de REL Q201E (nog niet vintage maar wel al wat ouder model).
Dan komen ze nog wat meer tot hun recht. Maar daar moet je dan net ruimte voor hebben.

edit: dit stond eerst als post in Vintage audio, dus vandaar m'n "vintage" oplossing ;)

[ Voor 94% gewijzigd door BlueTooth76 op 30-08-2025 22:26 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 27-09 21:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32

Bommes

Capo del formaggio

Even mij zelf quoten.

Ik heb een ontzettende audiofiel vriend die voor zijn laatste set monitor speakers 13.000 euro heeft uitgeven, Setje TAD nog iets nog iets.
Maar vraag je hem welke kleinere monitors aanraders zijn roept hij meteen: Mission 760i.
https://www.gramophone.co...il%20price%20%C2%A3149.90.

Hij heeft zijn TAD's net weer verkocht, omdat hij gaat verhuizen naar een plek waar haar muziek luisteren niet mogelijk is.
Een week later had hij deze missions alweer gevonden en gekocht. De perfect er bij passende Cyrus one heeft hij in een zoekopdracht uitstaan.
Zijn erg makkelijk aan te sturen, ik heb ze nog niet gehoord/getest. Vermoed dat ze voor moderne begrippen en verwachtingen wat minder bas produceren, maar juist in een tafel/bureau opstelling lijkt me dat wel prettig.

Ik draai zelf hier thuis met de Cyrus One met daaraan 2 Eltax monitor 3. De laatste zijn zeker niet Vintage, maar voor het geld dat ze gekost hebben uitzonderlijk goed. Onze woonkamer is echter wat aan de grote kant voor deze kleine monitors, ik ben dus juist opzoek naar wat meer body.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:58

BlueTooth76

Let the sun shine!

- verkeerde topic omdat voorgaande reactie verhuisd is -

[ Voor 96% gewijzigd door BlueTooth76 op 05-09-2025 14:02 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik mis hier de eigen inzet. Daarom gaat deze op slot.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.