Toon posts:

Kleine letters onleesbaar...

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje ben ik bang.
Een maandje geleden is het beeld van m`n monitor er opeens anders uit gaan zien. Normaal gesproken gaf het beeldscherm altijd alle kleine lettertjes duidelijk weer, maar sinds een maandje doet die dat niet meer :( .
De kleine letters zijn in Word wel goed leesbaar (niets aan de hand dus), maar als je gaat internetten dan worden de kleine letters op de pagina`s niet goed weergegeven.
naar mijn weten heb ik toen geen gekke dingen geinstalleerd of wat dan ook. De stekkers zitten er overigens ook gewoon goed in :) .
Ik heb hieronder een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~n.wolterink/Beeld.jpg

Normaal gesproken zouden de kleine lettertjes (zie screenshot: de beschrijving van het onderwerp) makkelijk leesbaar zijn, maar sinds een maandje niet meer dus.
Als ik bijvoorbeeld deze kleine lettertjes in "Word" zou typen (of copy / paste), dan zijn deze wel weer makkelijk leesbaar (dus het ligt niet aan de monitor).
Daardoor kreeg ik het idee dat het aan IE 5.5 zou liggen, maar wat ik ook heb geprobeerd (upgrades downen, instellingen wijzigen of wat dan ook) het mocht niet baten.

Als iemand ideen heeft dat mij zouden kunnen helpen dan hoor ik deze graag!

Overige specs:

Asus P3B-F
PIII 450
192 MB
Viper V770
Tatung C5D (800 X 600 @ 75 Hz)
Windows ME

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 14:08

Neowam

[Booting...]

Explorer starten, View menu en dan Text size kiezen...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Als je bij VIEW nu eens de lettergrootte aanpast?

Hmm, net te laat ... :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op dinsdag 18 september 2001 12:11 schreef tarzan24 het volgende:
Explorer starten, View menu en dan Text size kiezen...
oftewel: scroll-knop van je muis inhouden en tegelijkertijd scrollen met de muis :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• lucasvanlierop
  • Laatst online: 19-10-2018
tjeez zijn dit tegenwoordig de problemen op GoT:?:'(

ik heb nog wel een boek voor je:
Windows 98 1e keer, kijk lees en leer...:)

beetje veel newbies hiero de laatste tijd...

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 14:05
<CTRL> + <ALT> tegelijk indrukken en met muisscrollwieltje draaien als je in een explorerscherm zit wil ook wel helpen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 12:16 schreef Flakkerbei het volgende:

Bedankt voor de o zo vriendeijke tips. Iedereen begint als newbie (hoe irri dat voor sommige dan ook is). Zonder newbies zijn er later ook geen diehards zoals jullie.
Maar in ieder geval bedankt :? :Z

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 13:26 schreef AstroNiels het volgende:
Bedankt voor de o zo vriendeijke tips. Iedereen begint als newbie (hoe irri dat voor sommige dan ook is). Zonder newbies zijn er later ook geen diehards zoals jullie.
Maar in ieder geval bedankt :? :Z
Ja ok, iedereen begint als een newbie, maar dat betekend niet dat PC-newbies op GoT moeten te komen... (PC-newbie != GoT-newbie)
Voor PC-newbies zijn er veel betere fora, ik noem een computer-totaal forum (via www.computertotaal.nl), daar zijn een een stuk vriendelijker tegen PC-newbies (want hebben ze zelf het gevoel dat wat van PC's weten ;)).
Verder niet persoonlijk bedoelt ofzo, want zo extreem die-hard is GoT ook nou weer niet >:)

Probleem met die font-size setting in IE is namelijk dat externe programma's (OL2000, Eudora) die setting kunnen wijzigen, zonder dat je er weet van hebt (maw wordt de setting steeds terug gezet), maar dat kan je gelukkig uitzetten in die programma's.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 13:41 schreef Jake het volgende:

[..]

Ja ok, iedereen begint als een newbie, maar dat betekend niet dat PC-newbies op GoT moeten te komen... (PC-newbie != GoT-newbie)
Voor PC-newbies zijn er veel betere fora, ik noem een computer-totaal forum (via www.computertotaal.nl), daar zijn een een stuk vriendelijker tegen PC-newbies (want hebben ze zelf het gevoel dat wat van PC's weten ;)).
Verder niet persoonlijk bedoelt ofzo, want zo extreem die-hard is GoT ook nou weer niet >:)

Probleem met die font-size setting in IE is namelijk dat externe programma's (OL2000, Eudora) die setting kunnen wijzigen, zonder dat je er weet van hebt (maw wordt de setting steeds terug gezet), maar dat kan je gelukkig uitzetten in die programma's.
computertotaal.nl is meestal weer te simpel voor mij (begrijp het niet verkeerd), en de laatste tijd zit ik wat meer op tweakers. Gaat inderdaad over de ietwat geavanceerdere dingen (voor een newbie dan), en daar leer ik alleen maar van. Eeuwig rond blijven hangen op CT is ook niet je van het :Z . Maar de volgende keer zal ik eerst nadenken waar ik m`n vraag het beste kan stellen :D

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-12 13:59
Op dinsdag 18 september 2001 13:41 schreef Jake het volgende:

[..]

Dikke onzin.
Maar hij had de zoekfunctie wel eerst kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 12:16 schreef Flakkerbei het volgende:

Pas op he, als ik je binnenkort op "Wolvecamp" zie rondhuppelen dan weet je nog niet wat je te wachten staat :) (geintje). Zou je misschien dat boekje dan eens mee kunnen nemen :)

Newbie Niels (nieuwe bijnaam).

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Bij IE : Tools > Internet Options > Accessibility > Ignore font sizes aanvinken.

Vanaf dat moment bepaald iig je browser niet meer de grootte van het lettertype.

• lucasvanlierop
Pas op he, als ik je binnenkort op "Wolvecamp" zie rondhuppelen dan weet je nog niet wat je te wachten staat :) (geintje). Zou je misschien dat boekje dan eens mee kunnen nemen :)
lol
maareh mag je een tip geven newbee niels....sites maak je niet met Word 9, en als je dat toch doet...noem jezelf dan geen 'webmaster'
als je informatica doet moet je ook wel een beetje html kennen denk ik dan....

groeten
Luc

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Lekker off-topic:

Maar ik vind zijn site helemaal niet slecht, er zijn misschien zat mooiere sites (zijn er àltijd), hij heeft tenminste content (kijk dat ìk mij niet extreem interesseer in astronomie is bijzaak). Soms wordt content nog wel een vergeten bij een site, op t.net homepage stond pas ook dat eenvoud erg belangrijk is voor een site :)

nog erger off-topic:
Op dinsdag 18 september 2001 14:22 schreef biobak het volgende:
Dikke onzin.
Wat is de onzin dan :?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op dinsdag 18 september 2001 12:25 schreef abbadon het volgende:
<CTRL> + <ALT> tegelijk indrukken en met muisscrollwieltje draaien als je in een explorerscherm zit wil ook wel helpen.
Alleen Control is ook genoeg als ik me nie vergis.

Mother, will they like this song?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op dinsdag 18 september 2001 12:25 schreef abbadon het volgende:
Werkt zonder <ALT> ook. :)
Of de tipic-starter ziet dit als reden om een mooie 22" te kopen. :z

edit:

Ik zie dat ik niet teveel dingen tegelijk moet doen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 21:28 schreef Flakkerbei het volgende:

[..]

lol
maareh mag je een tip geven newbee niels....sites maak je niet met Word 9, en als je dat toch doet...noem jezelf dan geen 'webmaster'
als je informatica doet moet je ook wel een beetje html kennen denk ik dan....

groeten
Luc
Haha, ik moet zeggen dat ik bijna een rood hoofd krijg :o .
Ik geef je wel gelijk wat dat betreft. Tja, de letterlijke vertaling van webmaster weet je toch wel :?
Misschien geen "master" maar beheerder dan...

Bedrijfskundige informatica stelt echt niet zo veel voor wat het informatica gedeelte betreft.Ik ben dan geen echte tweaker, maar als je kijkt wat voor een mensen er bij mij in de klas zitten! Er zijn er wat die nog niet eens een PC hebben, laat staan een fatsoenlijke. Als je ALT F4 gebruikt om af te sluiten of ALT Tab dan kijken ze je al raar aan...
Ik dacht zelf dus ook dat ik wel zou achterlopen, maar...

Ik doe nu 1e jaars, en we beginnen aan het eind van dit jaar pas met Delphi. BI is vooral management gericht.
Maar goed, we beginnen aardig off-topic te raken, maar wel leuk om het er ff over te hebben :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 08:44 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Werkt zonder <ALT> ook. :)
Of de tipic-starter ziet dit als reden om een mooie 22" te kopen. :z

edit:

Ik zie dat ik niet teveel dingen tegelijk moet doen.
Wel zoiets ja, over twee weken heb ik (als het mee zit) een CTX PR711FL voor m`n neus staan B-) .

• lucasvanlierop
lol, BI is ook wel iets anders dan HIO of CP geloof ik...die gasten daar weten wel veel van computers...maar
daar zitten ook wel weer een boel kneuzen

MDT-ers (zoals ik) tja en dat zijn natuurlijk helemaal een stelletje figuren ;-)

Luc

Pagina: 1