Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleric56
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-09 11:30
Mijn vraag
Als ik de externe schijf (Samsung T7) aansluit op een van de USB-poorten, ziet verkenner dit als "lokale schijf". Ik zie dan geen data. Start ik de computer opnieuw met de externe ssd op de USB-poort, dan herkent verkenner de ssd, de naam en laat dan ook alle data zien. Bij Schijfbeheer zie ik dat de externe ssd een letter krijgt toegewezen.
Ik heb geen flauw idee waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen!

Op de pc is Windows 11 Pro 64bit geïnstalleerd, het moederbord is ASUS PRIME Z490 A.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat zie je in Diskmanagement als de SSD enkel herkend wordt als "lokale schijf"? Kan je dan bijvoorbeeld de SSD wel zien daar maar hangt er geen drive-letter aan? En gebeurt het ook op "1 van de andere" USB-poorten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleric56
De drive-letter zie ik wel in verkenner (H), maar disk-management laat de schijven helemaal niet zien, het is gewoon blanco. Alle USB-poorten van de pc geven hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat Windows de schijf als 'Lokale schijf' ziet, is omdat het (A) geen netwerkschijf is, en (B) geen floppy of CD/DVD. Ook 'gewone'USB-sticks waren altijd al lokale schijven. Het is gewoon een (tijdelijk) fysiek onderdeel van je PC.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleric56
Zou niet uitmaken als ik de data kan zien, maar dat is niet het geval. Pas als ik de pc opnieuw start met de externe ssd aangesloten op een USB-poort.