Bestaande AIO ombouwen naar custom loop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemoNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 12:37
Hallo,

Ik heb een bestaande build met 2x een 360 AIO (CPU/ GPU)
Nu wil ik hier een custom loop van maken zodat ik veel mooier de buizen / slangen kan laten lopen.

Kan iemand mij adviseren welke materialen ik hier voor nodig heb?

Ik ga er vanuit dat ik een reservoir, fittingen en slangen / buizen moet halen, tips en aanvullingen zijn welkom. Want ik heb geen idee wat goed is etc.

De betreffende AIO’s
- alphacool eiswolf 2 360mm for rtx 3080ti
- arctic liquid freezer 2 360mm for Intel

Alvast dank voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:02

Wildfire

Joy to the world!

Alhoewel het technisch wel mogelijk zou zijn met wat kunst- en vliegwerk, is het antwoord praktisch gezien nee dat gaat 'm niet worden.

AIO's eruit en vanaf nul beginnen met een custom loop.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemoNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 12:37
Dank voor het antwoord.

Ik had al begrepen dat de Alphacool allemaal koper gebruikt had en dat ik dit kon herbruiken maar dat de Arctic eruit moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:02

Wildfire

Joy to the world!

ChemoNL schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:28:
Dank voor het antwoord.

Ik had al begrepen dat de Alphacool allemaal koper gebruikt had en dat ik dit kon herbruiken maar dat de Arctic eruit moest.
Sowieso als je diverse AIO's zou gaan mixen moet je gaan opletten met welke materialen er gebruikt worden, je loopt de kans op galvanische corrosie en dat wil je zeker niet.

Verder zou je waarschijnlijk meer tijd en moeite zijn met het ombouwen van een bestaand systeem met AIO's dan ze simpelweg compleet te vervangen met een custom loop.

Als nieuweling met custom loops zijn er configurators zoals bij Corsair, die geven dan aan wat je allemaal moet hebben op basis van een paar vragen. Als je echt zelfstandig onderdelen gaat bestellen moet je je er wel van verzekeren dat alles goed bij elkaar past.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe