Ik verhuis binnenkort naar een te renoveren huis en ben van plan om de bestaande gemetste schouw te slopen om meer plaats te maken aan de binnenkant van het huis. Maar sinds momenteel de gasafvoer van de cv-ketel via dit kanaal gaat, moet ik een externe schouw voorzien langs de buitenkant van het gebouw.
Bij een vorige woning had ik een schouw die vanuit de kelder omhoog ging en uiteindelijk dwars door de muur, zoals op deze foto:strip_exif()/f/image/7yIe585YmYXhpSPlLiJVHP9h.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik heb een vermoeden dat dit niet conform was?
Na wat zoekwerk op internet vind ik voornamelijk dat een schouw van een kachel een meter boven de nok van het dak moet uitsteken, is dit ook verplicht voor cv-ketels?
Dit is het nieuwe te renoveren huis, en is dit soort schouw verplicht zoals ik getekend heb? Of zou dwars door de muur zoals bij mijn vorig huis ook conform zijn?
Bij een vorige woning had ik een schouw die vanuit de kelder omhoog ging en uiteindelijk dwars door de muur, zoals op deze foto
:strip_exif()/f/image/7yIe585YmYXhpSPlLiJVHP9h.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik heb een vermoeden dat dit niet conform was?
Na wat zoekwerk op internet vind ik voornamelijk dat een schouw van een kachel een meter boven de nok van het dak moet uitsteken, is dit ook verplicht voor cv-ketels?
Dit is het nieuwe te renoveren huis, en is dit soort schouw verplicht zoals ik getekend heb? Of zou dwars door de muur zoals bij mijn vorig huis ook conform zijn?
/f/image/IjPbdxNggOmlGIx4wSk4EWnj.png?f=fotoalbum_large)