Niet bestaande schijf in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anbert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 22:45
Mijn vraag
Ik heb een ontoegankelijke D-schijf in mijn verkenner staan die ik niet met schijfbeheer of diskpart kan terugvinden ( zie afbeelding ). Ik gebruik een laptop en sluit regelmatig een externe schijf aan die het nog prima doet alleen nu als schijf E gemount wordt. Ik heb onlangs wel een 128Gb MicroSD kaart in de ingebouwde lezer aangesloten welke ik nog nooit eerder heb gebruikt. Maar de SD kaart en lezer functioneren ook nog prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5uEbh_wizehVLONbBWJ5KVJKe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sT1fl17P79verJnzPc774RPW.png?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles loskoppelen, computerbeheer, apparaatbeheer en diskpart bekeken om te kijken of het volume kon vinden maar daar helaas niet gevonden. Drivers en Windows 11 zijn up2date. Zoekopdrachten in Google leveren ook geen nieuwe ideeën op. Tips zijn welkom!

Beste antwoord (via Anbert op 31-08-2025 10:16)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
In device manager/apparaatbeheer kun je verborgen disks tonen. De in grijs weergegeven onderdelen zijn niet meer aanwezig en kunnen worden verwijderd.

De disk is op de command line met mountvol d: /p te verwijderen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 20:59
Gekeken in schijf beheer waar de letter aan toegewezen is? Windows+X dan schijfbeheer.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
In device manager/apparaatbeheer kun je verborgen disks tonen. De in grijs weergegeven onderdelen zijn niet meer aanwezig en kunnen worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anbert
CB32 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:32:
Gekeken in schijf beheer waar de letter aan toegewezen is? Windows+X dan schijfbeheer.
Had ik gekeken via computerbeheer. Daar is het D-volume niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anbert
mrmrmr schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 02:26:

Dank! Na opschonen en een herstart was de schijf uit mijn verkenner verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 20:59
Anbert schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:16:
[...]

Had ik gekeken via computerbeheer. Daar is het D-volume niet zichtbaar.
Dat is nog wel anders dan schijf beheer. Bij schijf beheer kun je ook schrijfletters wijzigen en verwijderen.
Pagina: 1