Hele basic Playlist creator gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Heb uren gezocht, gelezen en uitgeprobeerd, maar niet gevonden: Ik zoek 1 klein progje om op mijn mac mini 4 hetzelfde te kunnen doen als op mijn oude windows laptop: met 1 druk op de knop, op basis van mp3-tjes in een map, een playlist m3u maken (die mijn garmin watch speelt).
Heb al 10-tallen programmaatjes geprobeerd maar geen enkele is zo simpel als playlist creator voor windows.
Kent iemand een progammaatje dat zoiets kan? Dus met 1 druk op de entertoets en je krijgt een playlist van de mp3's uit een gekozen map? Zou er erg blij mee zijn. Dus geen ingewikkeld gedoe, maar echt, map kiezen, druk op enter en playlist staat in de betreffende map. Mag best wat kosten (1-malig), want nu gebruik ik die oude laptop alleen voor de playlists. Zou graag alles op mijn mac mini doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Maar dan zonder adres erbij. Die leest Garmin niet, dan werkt de playlist niet. Dus eigenlijk moet het nog simpeler.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48
Moet het perse een programmaatje zijn?
Aangezien MacOs op unix/linux is gebaseerd zijn er een aantal handigheden die je kan gebruiken in de Terminal:
code:
1
2
cd /map/met/mp3/bestanden
ls -1a | grep .mp3 > playlist.m3u

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Philo Melos schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:14:
Maar dan zonder adres erbij. Die leest Garmin niet, dan werkt de playlist niet. Dus eigenlijk moet het nog simpeler.
In teksteditor het pad selecteren -> CMD-C -> CMD-F -> (vervangen aanvinken) CMD-V en vervangen door niks. Zo heb je alleen maar de bestandsnamen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Snap niet dat er niet zoiets eenvoudigs is, als het windowsprogje met 1 druk op de knop.
Ik zoek nog wel ff verder. Dank voor de input.

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 07:32
Ik dacht meteen aan Automator ;)
Door wat Googlen heb ik dit scriptje gevonden waarmee je met de rechter muisknop op een map of aantal bestanden kan klikken en meteen een m3u playlist kan maken.

Ik heb het niet getest maar ik zie geen reden waarom het niet meer zou werken
Pagina: 1