IK zoek een monitor. Lees aub mijn omschrijving. thx

Pagina: 1
Acties:
  • 960 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-09 16:39
Mijn vraag

Ik zoek een Nieuwe Hoofd monitor of een extra monitor voor streaming en editing.
Na aantal antwoorden heb ik mijn vraag aangepast en onder in deze omschrijving staat wat ik beetje zoek. Doel Prijs is max 100 voor 2de monitor en max 200 voor hoofd monitor. Ik had 2 monitors jaren lang geleden op mijn lijstje maar die waren helaas wat te duur toendertijd dat was de LG 850 Nano IPS 1440p monitor en de Odyssey 7 1440p 240hz geloof ik maar beide monitoren waren te moeilijk te krijgen en te duur toendertijds..

=============================================================

Relevante software en hardware die ik gebruik

=========
Software
=========
OBS - Adobe - Youtube ( kan youtube niet als software classificeren maar wel als je streamt denk ik )

=========
Hardware
=========
CPU Ryzen 7 5700X
GPU Sapphire Nitro+ RX 5700 XT
SSD 4.5 TB Samsung verdeeld over 4 SSD's
32GB RAM
B450 Tomahawk MAX Mobo
240hz 0,5 ms AOC Gaming Monitor Curved. =) 27 inc 1920x1080 (=

==============================================================
Ik zou graag iets in deze richting willen.
========
Optie 1
========
IPS/Nano IPS/ VA
Freesync Premium
60+hz
1920x1080p
Kantelbaar * of draaibaar *
Wel op standaard
24 inch of lager
Niet Curved

========
Optie 2
========
IPS/NanoIPS/VA
Freesync Premium
144+hz
2560x1440p
Mag standaard zijn
27inch
Mag Curved

MVG Joe

Huidige woon situatie Spanje

[ Voor 58% gewijzigd door W4R71G3R op 03-09-2025 08:46 . Reden: Comments in reacties ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:52

Thomg

Aww yiss

Als we het hebben over een secundaire monitor is het gewoon zo simpel als filteren op de eisen die je hebt en de goedkoopste pakken die er is tenzij je voor een marginale meerprijs een erg grote upgrade doet.

Voor mobiele monitors zou ik gewoon pepper in de gaten houden, de prijzen stunten vrij hard bij oosters webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
ik zit in spanje dat was ik vergeten te zeggen mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchieman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 13:02
uitvoering: HyperX Armada 27 Zwart of iets dergelijks

kan je hem ook gelijk draaien zoals je zelf wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
ooof die is nice maar aan de grote kant ik ga even mijn vraag aanpassen! toch bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48
W4R71G3R schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:33:
ik zit in spanje dat was ik vergeten te zeggen mijn excuses
Is dit stappenplan een optie?
- Pak morgen de auto
- Rijd naar de dichtstbijzijnde Mediamarkt*
- Loop naar de afdeling met monitoren'
- Kies een scherm dat een draaiende voet heeft en voldoet aan het formaat en refreshrate dat je wil hebben
- Pak de doos
- Loop naar de kassa
- Reken af
- Rijd naar huis
- Sluit aan
- Geniet van deze simpele upgrade van je setup

*) of andere makkelijk te bereiken winkel waar monitoren verkocht worden
Lang verhaal kort: voor een tweede monitor "erbij" zou ik het echt niet al te moeilijk maken, zonde van je tijd

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FredvZ schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:44:
[...]

Is dit stappenplan een optie?
- Pak morgen de auto
- Rijd naar de dichtstbijzijnde Mediamarkt*
@W4R71G3R zit in Spanje dus wordt lastig. :)

That said, de startpost is wel heel ruim... IPS of VA. Niet te duur. Mag gebruikt. Ongeveer 24". 1080p is zat. etc. Wel hogere refresh en draaibaair. Kan me niet voorstellen dat er geen filter te vinden is in https://tweakers.net/pricewatch/ om een beginnetje te maken welke monitor mogelijk in de buurt komt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
W4R71G3R schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:48:
Mijn vraag
[...]

Voor een computer monitor heb ik liever 1 die ook verticaal kan staan dus de lengte wordt de hoogte.[...]
Je bedoelt breedte? Als in, breedte, diepte, en hoogte? Even dat er geen misverstanden ontstaan.

Ik zie echter niet helemaal waarom je hier hulp bij zoekt, want je eisen lijken niet heel bijzonder. Ik heb zelf ook een paar jaar geleden gezocht naar een nieuwe monitor, en heb gewoon simpelweg een excel sheet gemaakt met daarin alle specs van monitoren die ik tegenkwam en interessant vond. Stel hier in de pricewatch een paar filters in, zoals grootte, prijs, en kantelbaar, en je moet in principe niet al te grote keuze meer overhouden. Zoek er daar een paar van op in de reviews (youtube, google), en je bent er.

Of, zoals hierboven benoemd, ga naar een speciaalzaak of een Mediamarkt en kijk daar eerst even.

[ Voor 47% gewijzigd door Weltschmerz op 30-08-2025 19:00 ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:26
uitvoering: Dell UltraSharp U4025QW Zilver, Zwart voldoet aan al je eisen en is ook te koop in Spanje.

Als je nu een budget zou noemen en wat meer digen die je wilt... Moet je hoogte verstelbaar? Kantelbaar, of enkel draaibaar? 24 inch of 27 inch? Kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zie een hele lijst. Zat keuze rond de €100.

categorie: Monitors

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Dank voor de reactie. Maar ik vraag het hier omdat ik ook mening van andere wil horen wat hun een goede monitor vinden. Tegenwoordig gaat alles op basis van reviews van anderen. Als ik gewoon een monitor wil en naar een winkel ga om er 1 te halen tja.. kom ik op veel problemen tegen achteraf. Zoals ik onbedoeld in begin een 1440p 32 inch had gekocht terwijl het blijkbaar 27 inch had moeten zijn en vervolgens dezelfde fout gemaakt met mijn AOC 240hz 0,5ms ik moest een 24 inch hebben had een 27 inch gehaald. Vandaar dat ik het hier vraag. Ik kan ook proberen mijn huidige monitor te verkopen ivm ik ook nog de doos heb en dan 2 mindere monitoren halen bijv. Maar goed mijn vraag als idee was meer wat een andere vind in hun ervaringen.. Dus mijn excuses als de gedachten anders was maar toch bedankt voor de reacties.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IK zoek een monitor. Lees aub mijn omschrijving. thx
Mag het een beetje minder onbeschoft? :o

Allereerst heb je dit blijkbaar gemist: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora - ik verplaats:

Move VB -> CKA

Verder verwachten we eigen inzet voor je een topic opent, daar hoort ook bij dat je de moeite doet een informatieve titel te verzinnen, en je posts een beetje te verzorgen. Dit topic gaat dicht, al is het alleen maar omwille van die titel.

Als je opties in Spanje zoekt kun je allicht beter op een Spaans forum navraag doen, bijvoorbeeld:
https://forohardware.com/foro/pc-para/
of
https://foro.geeknetic.es/hardware/pantallas-monitores

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.