Help!
TV: Philips 55OLED848/12 zo'n 2 jaar jong.
Serienummer: FZ1A2335005416
Softwareversie: TMP231WW_R.201.100.146.207
Soundbar:
Philips HTL7140B/12
Serienummer: PT1A1539003015
De setup heeft altijd prima gefunctioneerd via ARC icm high speed HDMI kabel
Sinds op 13-aug 2025 de TV een automatische software update heeft toegepast functioneert de soundbar niet meer naar behoren,
Bij het aanzetten gaat de soundbar alle op de ingang ARC knipperen (deed ie anders nooit) geluid via de soundbar werkt dat 2 sec en vervolgens gaat de soundbar elke ingang optie af om de input vanuit ARC niet meer te vinden en terug te vallen op de tv speakers.
Issue is niet (high speed) kabel gerelateerd, stekkertjes zitten er goed in.
De soundbar speelt prima audio van de telefoon via bluetooth af.
Ik kreeg de tip om het TV geluid via bluetooth te sturen naar de soundbar om daarna de originele setting weer te kiezen maar op de TV selecteren voor een andere optie dan de TV speakers is geen optie aangezien het betreffende uitgangen optie schermpje niet verschijnt.
Ik heb sterk de indruk onderhevig te zijn aan een software bug en kan me nauwelijks voorstellen dat ik de enige hiermee ben.
* Iemand die kan helpen richting een oplossingsrichting?
TV: Philips 55OLED848/12 zo'n 2 jaar jong.
Serienummer: FZ1A2335005416
Softwareversie: TMP231WW_R.201.100.146.207
Soundbar:
Philips HTL7140B/12
Serienummer: PT1A1539003015
De setup heeft altijd prima gefunctioneerd via ARC icm high speed HDMI kabel
Sinds op 13-aug 2025 de TV een automatische software update heeft toegepast functioneert de soundbar niet meer naar behoren,
Bij het aanzetten gaat de soundbar alle op de ingang ARC knipperen (deed ie anders nooit) geluid via de soundbar werkt dat 2 sec en vervolgens gaat de soundbar elke ingang optie af om de input vanuit ARC niet meer te vinden en terug te vallen op de tv speakers.
Issue is niet (high speed) kabel gerelateerd, stekkertjes zitten er goed in.
De soundbar speelt prima audio van de telefoon via bluetooth af.
Ik kreeg de tip om het TV geluid via bluetooth te sturen naar de soundbar om daarna de originele setting weer te kiezen maar op de TV selecteren voor een andere optie dan de TV speakers is geen optie aangezien het betreffende uitgangen optie schermpje niet verschijnt.
Ik heb sterk de indruk onderhevig te zijn aan een software bug en kan me nauwelijks voorstellen dat ik de enige hiermee ben.
* Iemand die kan helpen richting een oplossingsrichting?