Toon posts:

Getweaked Alcatel modem + Firewall problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een geruime tijd geleden, net zoals velen, mijn Alcatel modempje getweaked ....
Dit ging allemaal perfect...
Kan nou zonder problemen d.m.v. NAT met meerder PC's online...

MAAR.....

Ik ben al vanaf het begin bezig om poorten open te zetten... maar als ik de volgende regels intyp in de EXPERT modus in telnet :

"create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21"
"create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21"

OF

defserver addr=10.0.0.150

en dit dan SAVE

dan zou in princiepe poort 21 ( met de eerste optie ) of alle poorten ( met de tweede optie ) open moeten staan..

Maar als ik dan naar http://www.grc.com ga en dan mijn poorten test zijn alle poorten STEALTH... ook poort 21
Als ik vervolgens naar telnet ga en dan met ipconfig de gegevens van de modem ophaal staat daar firewall=on...

Ik krijg op geen enkele manier poort 21 of andere poorten open terwijl ik wel de allerlaatste FIRMWARE in mijn modem heb ( firmware version 2.61 )

Als ik via de command prompt NETSTAT a intyp staat daar ook geen enkele poort open voor een inkomende verbinding

Heeft iemand dezelfde problemen gehad?
Weet iemand hoe je de gehele firewall uit kan zetten?
Doe ik misschien iets fout?

Ik hoor het graag. Ik wacht met smart zodat ik een mooie FTP kan opzetten op mijn 80 GIG haddisk

Bij voorbaat dank..

Verwijderd

jah, 80gig en 8 of 16 kb upload, als iemand zit te downen vanje ftp, kun je zelf niet meer surfen |:( Ik heb er hier ook een draaien (niet omgebouwd, maar server doet de rest)
En internet is soms niet meer te doen!

Verwijderd

Topicstarter
De snelheid maakt niet uit, maar ik wil in iedergeval de mogelijkheid van een FTP hebben die er gewoon aanwezig is en die bij andere wel schijnt te lukken nadat ze de modem hebben getweaked

Verwijderd

Heb ook geprobeerd om me modem te tweaken, maar het wachtwoord dat ik via dat ene script gekregen heb is niet goed....krijg hem niet in expert modus :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou echt niemand die zijn Alcatel modem heeft getweaked en die een FTP heeft opgezet???

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Misschien dat je ook eerst werkelijk een FTP-server moet draaien voordat poort 21 open staat op je PC???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met G6 en met Serv-U.
Eerst FTP geinstalled en daarna poorten open gezet --> geen effect poorten blijven STEALTH

Eerst poorten opengezet en daarna FTP geinstalled --> geen effect poorten blijven STEALTH

Dit heb ik met bijde opties gedaan...
dus met "create...." en met "defserver ...."

Heeft iemand nog een andere optie????

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Is 10.0.0.150 wel het IP van je PC? En heb je poort 20 ook geforward? Daar gaat namelijk FTP-data overheen...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de snelle reactie

IP
PC 1 (SERVER) : 10.0.0.150
PC 2 : 10.0.0.151
PC 3 : 10.0.0.152
Van Planet Internet : 213.xxx.xxx.xxx

Waarom moet poort 20 ook open???

Als ik de nat.ini generator draai wordt poort 20 ook niet op gezet / geforwared... maar alleen porrt 21...

Of doe ik het nou gewoon niet goed????

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 12:28 schreef MiniDutch het volgende:
Heb ook geprobeerd om me modem te tweaken, maar het wachtwoord dat ik via dat ene script gekregen heb is niet goed....krijg hem niet in expert modus :( :(
Heb je wel het goede nummer ingetikt (opde site en in je modem)? Ik had na twee keer tikken een werkend nummer.

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand een oplossing?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 22:09

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 18 september 2001 13:44 schreef pierce00007 het volgende:
Thanx voor de snelle reactie

IP
PC 1 (SERVER) : 10.0.0.150
PC 2 : 10.0.0.151
PC 3 : 10.0.0.152
Van Planet Internet : 213.xxx.xxx.xxx

Waarom moet poort 20 ook open???

Als ik de nat.ini generator draai wordt poort 20 ook niet op gezet / geforwared... maar alleen porrt 21...

Of doe ik het nou gewoon niet goed????
Ik heb een FTP server draaien...werkt perfect.... ik heb alleen TCP poort 21 open staan..en geen poort 20 :)
oohja..poort 80 staat ook open :)
gewoon gedaan met hetzelfde commando als jij het hebt gedaan!

Hebe je trouwens al getest of iemand een verbinding op poort 21 kan maken ?? Dus iemand van buitenaf???? :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 15:23 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

Ik heb een FTP server draaien...werkt perfect.... ik heb alleen TCP poort 21 open staan..en geen poort 20 :)
oohja..poort 80 staat ook open :)
gewoon gedaan met hetzelfde commando als jij het hebt gedaan!

Hebe je trouwens al getest of iemand een verbinding op poort 21 kan maken ?? Dus iemand van buitenaf???? :)
Als iemand van buitenaf mijn FTP probeert te bereiken krijgt die persoon een TIMEOUT

Verwijderd

ja ik heb hier een alcatel ADSL modem ... ik ga het ff uitproberen ... kzal je zo ff de info geven :)

Verwijderd

62.131.47.112

port 21

test/test

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik kom binnen: 3 cd rom drivers en readme in root

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• ThaHandy
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

poort 21 cmd's
poort 20 data (upload/download)

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je moet niet 0.0.0.0:poort invullen bij het outside_addr, maar je externe IP (bijv 213.81.181.200:21).

Dan doet ie het bij mij goed. Hij lijkt alleen niet te willen saven. Als ik het modem uitgooi ben ik de mappings kwijt (ik heb dan 'save' gedaan). Gelukkig zet ik mijn modem zelden uit >:)

PS. Dit is trouwens een verzonnen adres.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik heb ook mijn modem getweaked, maar nergens problemen mee. De firewall functie staat aan.

Ik had poort 80 doorgelinkt mbv create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1 inside_port=80 outside_addr=0.0.0.0 outside_port=80, en die scan pagina geeft keurig aan dat ie closed is en niet stealth (ik heb geen webserver draaien)

ook blijft deze entry gewoon bestaan als ik de modem uit zet

overigens, als je gewoon create <ENTER> doet, dan vraagt ie om alle velden, dat scheelt een hoop getiep en eventuele tiepfouten (ik wil nog wel eens ardd schrijven ipv addr) :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 26 september 2001 16:28 schreef wfzelle het volgende:
Je moet niet 0.0.0.0:poort invullen bij het outside_addr, maar je externe IP (bijv 213.81.181.200:21).

Dan doet ie het bij mij goed. Hij lijkt alleen niet te willen saven. Als ik het modem uitgooi ben ik de mappings kwijt (ik heb dan 'save' gedaan). Gelukkig zet ik mijn modem zelden uit >:)

PS. Dit is trouwens een verzonnen adres.
dat ie niet blijft bestaan komt denk ik omdat ie geen template aanmaakt. Als je 0.0.0.0 opgeeft dan maakt ie van die entry een template, en als ie is ingebeld maakt ie er een instance van met het huidige ip (dan staan er dus ook 2 entries in de tabel, een template met 0.0.0.0 en een instance met je externe ip)

Zit er trouwens een limiet aan die NAT tabel? Nadat ik iets van 32 entries had aangemaakt wilde ie niet verder: "failed to create static NAT entry" :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem en heb het opgelost door tcp en udp 21 open te zetten.

Volgens mij komt dat door de instellingen van de FTP server maar dat zoek ik morgen uit

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 06:41
Beetje late reactie, maar ik was benieuwd of iemand al een oplossing had.

Wat ik met ftp heb gemerkt is dat het werkt, zolang mensen maar met PORT inloggen, niet met PASV (dat is bijv. voor cuteftp standaard).

In mijn geval heb ik mijn eigen bak als defserver gemaakt. Alleen een paar specifieke poorten zijn naar andere systemen doorgezet. Toch merk ik dat ik niet de eigenschappen van een direct connection heb (problemen met msn chats, video camera's, etc).

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
at ik met ftp heb gemerkt is dat het werkt, zolang mensen maar met PORT inloggen, niet met PASV (dat is bijv. voor cuteftp standaard).

In mijn geval heb ik mijn eigen bak als defserver gemaakt. Alleen een paar specifieke poorten zijn naar andere systemen doorgezet. Toch merk ik dat ik niet de eigenschappen van een direct connection heb (problemen met msn chats, video camera's, etc).
klopt niet helemaal wat je zegt... ligt aan de config van je ftp server. En connecties naar buiten toe moeten geen probleem zijn alleen connecties naar binnen. Ik raad dan ook af om defserver aan te zetten. (is ook veiliger) en alleen de poorten open te zetten die nodig zijn.

Maak 2 poort mappings aan in het modem:

TCP inside: 10.0.0.150:21 outside 0.0.0.0:21
TCP inside: 10.0.0.150:20 outside 0.0.0.0:20

Dan doe je een Bindlist, krijg je niks te zien dan doe je BIND: FTP port:21

Dan op je FTP server (in mijn geval G6)

ga je naar multi IP settings dan vink je aan:

passive mode IP en dan neem je als IP je extern IP (niet 10.0.0.150!) en poortrange 20 to 20

mensen kunnen nu op je FTP met en zonder passive mode en je kunt ook zonder passive mode ftp'n naar andere sites...

good luck!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
T is heel simpel......poortjes doornatten en firewall uitzetten...that's all

firewall zet je als volgt uit:

zet een telnet-verbinding op naar je modem en log in

type nu in:
ipconfig firewalling=off
klaar.....je kunt nu een service gaan draaien...zoals ftp, http, pop3 etc. etc. etc...... heel handig joh

iRacing Profiel

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
die firewalling hoeft niet uit...

bij mij werkt het gewoon op de beschreven manier (vorige post) met de firewalling aan...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 13:10 schreef pierce00007 het volgende:
Is er nou echt niemand die zijn Alcatel modem heeft getweaked en die een FTP heeft opgezet???
Ja ik :)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Om de firewall uit te zetten type je in:
=>ipconfig firewalling =off
Met dat commando wat je gebruikt moet je bij outside addr. het vaste ip opgeven dat je van je provider gekregen hebt.
Btw er loopt hier een draadje van mij over spellen spelen achter de modem ,kroegtijger heeft me daarin geweldig geholpen ik benoem hem hierbij dan ook tot alcatel "tweak"modem expert.
Suc6

• TimMer
  • Niet online
Hier werkt MSN-filetransfer nog steeds niet. Ik kan de oude NAT.ini ook niet verwijderen, binary-mode aan, etc. , hij doet het gewoon niet. :( Ik heb nu handmatig alle protocollen erin gegooid, maar nog doet hij het niet. Iemand een ideetje? Ook hoe je die NAT.ini kan verwijderen? Hij geeft aan dat ik geen rechten heb om te verwijderen, terwijl chmod op 777 staat, alle rechten dus.

Verder: weet iemand wat sourcerouting is in je modem? Dit is ook een optie. Firewalling aan of uit maakt geen reet uit voor problemen.

Ik heb trouwens de laatste firmware.

• TimMer
  • Niet online
Niemand?

• TimMer
  • Niet online
Nog steeds niet???

• TimMer
  • Niet online
Nog steeds niemand? Probleem is nog niet opgelost. Ik krijg bij ws_ftp code 550 of 553 als ik nat.ini probeer te verwijderen.

• kroegtijger
Ok, het is hardstikke simpel......
Je moet de firewall in je modem effies uitzetten, en doornatten dat verhaal
doe je als volgt:
1. maak een telnetsessie naar je modem
2. type in:
ipconfig firewalling=off
save
3. type in:
nat
defserver addr=[ipadres van je ftp-servertje]
save
exit
4. klaar, t zou nu moeten werken.
suc6

iRacing Profiel

• kroegtijger
Op donderdag 08 november 2001 09:43 schreef 4of9 het volgende:
die firewalling hoeft niet uit...

bij mij werkt het gewoon op de beschreven manier (vorige post) met de firewalling aan...
oja, effe nagekeken,......schijnt afhankelijk te zijn van je firmware.....bij de ene versie hoeft t niet, en bij de andere moet t weer wel...hoe het precies zit moet ik nog effe uitproberen, maar daar kom ik nog wel op terug....als t niet werkt met firewalling=on dan even proberen met firewalling=off

iRacing Profiel

• TimMer
  • Niet online
Welke firmware werkt gegarandeerd dan? Ik heb de analoge Speedtouch Home, firmware GV8BAA3.270. MSN Messenger filetransfer werkt nog niet, ook niet als defserver ingesteld staat en firewalling uit staat. Ook als ik de poorten doorstuur naar 0.0.0.0 met nat dan werkt het niet. Ook naar 10.0.0.150 werkt niet. En ik zie mezelf toch echt niet meer als n00b, dus het ligt niet aan simpele dingen.

• kroegtijger
ik werk zelf met KHDSAA.132 en dat gaat perfect.
kun je even je huidige ipconfig posten???

iRacing Profiel

Pagina: 1