Ik heb al een geruime tijd geleden, net zoals velen, mijn Alcatel modempje getweaked ....
Dit ging allemaal perfect...
Kan nou zonder problemen d.m.v. NAT met meerder PC's online...
MAAR.....
Ik ben al vanaf het begin bezig om poorten open te zetten... maar als ik de volgende regels intyp in de EXPERT modus in telnet :
"create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21"
"create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21"
OF
defserver addr=10.0.0.150
en dit dan SAVE
dan zou in princiepe poort 21 ( met de eerste optie ) of alle poorten ( met de tweede optie ) open moeten staan..
Maar als ik dan naar http://www.grc.com ga en dan mijn poorten test zijn alle poorten STEALTH... ook poort 21
Als ik vervolgens naar telnet ga en dan met ipconfig de gegevens van de modem ophaal staat daar firewall=on...
Ik krijg op geen enkele manier poort 21 of andere poorten open terwijl ik wel de allerlaatste FIRMWARE in mijn modem heb ( firmware version 2.61 )
Als ik via de command prompt NETSTAT a intyp staat daar ook geen enkele poort open voor een inkomende verbinding
Heeft iemand dezelfde problemen gehad?
Weet iemand hoe je de gehele firewall uit kan zetten?
Doe ik misschien iets fout?
Ik hoor het graag. Ik wacht met smart zodat ik een mooie FTP kan opzetten op mijn 80 GIG haddisk
Bij voorbaat dank..
Dit ging allemaal perfect...
Kan nou zonder problemen d.m.v. NAT met meerder PC's online...
MAAR.....
Ik ben al vanaf het begin bezig om poorten open te zetten... maar als ik de volgende regels intyp in de EXPERT modus in telnet :
"create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21"
"create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21"
OF
defserver addr=10.0.0.150
en dit dan SAVE
dan zou in princiepe poort 21 ( met de eerste optie ) of alle poorten ( met de tweede optie ) open moeten staan..
Maar als ik dan naar http://www.grc.com ga en dan mijn poorten test zijn alle poorten STEALTH... ook poort 21
Als ik vervolgens naar telnet ga en dan met ipconfig de gegevens van de modem ophaal staat daar firewall=on...
Ik krijg op geen enkele manier poort 21 of andere poorten open terwijl ik wel de allerlaatste FIRMWARE in mijn modem heb ( firmware version 2.61 )
Als ik via de command prompt NETSTAT a intyp staat daar ook geen enkele poort open voor een inkomende verbinding
Heeft iemand dezelfde problemen gehad?
Weet iemand hoe je de gehele firewall uit kan zetten?
Doe ik misschien iets fout?
Ik hoor het graag. Ik wacht met smart zodat ik een mooie FTP kan opzetten op mijn 80 GIG haddisk
Bij voorbaat dank..