Home Assistant vs Odido Klik & Klaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin_t
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 01-10 13:10
Hier in huis draait al ruim 2 jaar Home Assistant op een RasPi 4. Alles heeft het altijd prima gedaan. Nu hebben we sinds kort Odido Klik & Klaar internet omdat ik de oplichters van Ziggo zat was en sindsdien lukt het (bijna) niet meer op in te loggen op de UI van Home Assistant. Alle automations werken nog gewoon dus de server zelf draait prima. Alleen de UI laadt praktisch niet meer. Heel soms kom ik er wel in na een minuut of 5 wachten maar dit lukt niet altijd en als dan is vervolgens ook alles takketraag.

De Pi zit met een ethernet kabel aangesloten op één van de Zyxel wifi extenders.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Ik kan mij voorstellen dat het iets met netwerkinstellingen te maken heeft maar laat dat nou precies het deel zijn van IT en computers waar ik amper verstand van heb. :P

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Probeer eerst eens de Pi aan te sluiten zonder brakke wifi extenders. Dat lijkt me een goede eerste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Robbin_t schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:44:
De Pi zit met een ethernet kabel aangesloten op één van de Zyxel wifi extenders.
Maakt die extender wifi verbinding met de rest van het netwerk?
Werkt het beter als je Pi rechtstreeks op het modem aansluit?

Spel en typfouten voorbehouden