Toon posts:

silverado monteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 2 stekkertjes aan de silverado die op het moederbord aangesloten moeten worden maar ik kan er maar eentje aansluiten of zit er ergens nog een aansluiting? Ik heb een MSI k7t turbo.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Misschien ff kijken naar zo'n verloopstuje van 3 pins naar een 4 pins molex.
Die hebben ze bij breet computers denk ik wel

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 11:51 schreef Levison het volgende:
Er zitten 2 stekkertjes aan de silverado die op het moederbord aangesloten moeten worden maar ik kan er maar eentje aansluiten of zit er ergens nog een aansluiting? Ik heb een MSI k7t turbo.
kun je de ene niet gewoon afknippen en monteren aan de ander ???

Verwijderd

Topicstarter
In het boekje van het mobo staat wel dat er een aansluiting is voor een systeemkoeler en een cpu koeler. Wat is die systeemkoeler???
En zou ik daar dan die 2e stekker op aan kunnen sluiten?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
dat kan wel, ikzelf kon ze wel allemaal kwijt, ook het tweede draadje op een case fan aansluiting, ze zaten desondanks wel rechstreeks naast de cpu fan aansluitingen, dus misschien waren ze er ook wel voor gemaakt, maar ach...
Maar tis wel een nadeel van die silverado's, die 2 draadjes, gezien de meesten maar een aansluiting hebben.
Veel plezier ervan, 't zal vast wel goed bevallen.

edit:

kleine wijziging.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Je hebt gewoon op je mainboard 2 aansluitingen voor fans.
Pak anders ff je boekje erbij. :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

Topicstarter
sundead hoe heb jij de beide draadjes dan aangesloten?

Verwijderd

waarom 2 aansluitingen dan ?? die cooler kun je toch ook aanpassen qua snelheid ofzo??? is het daarom dat je die 2 aansluitingen hebt?

Verwijderd

Topicstarter
in het boekje staat dat de ene voor de cpu is en dat de andere een systeemkoeler is. Weet iemand wat ze met dat laatste bedoelen?

Verwijderd

Topicstarter
2 aansluitingen omdat er 2 ventilatoren op de silverado zitten

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Dat je op moederbord de systeemkoelers kan aansluiten (optie).

En aarninkron, dit is de reden voor 2 aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/peedjeeh/noisecontrol.jpg

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Dit gebruik ik voor m'n Athlon Classic Alpha cooler...,

Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-silicon.de/pictures/32P.jpg

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Je kan gewoon de 2de aansluiting van je cpufan aansluiten op de systeemfanaansluiting van je mainboard. :)

Verwijderd

Topicstarter
:+ ok, bedankt voor alle reply's :+

Verwijderd

Ik twijfel gewoon bij het zien van dit plaatje. Het koelblok is VEEL te klein en bij anandtech werd ook al gezegd dat je m niet hoeft te kopen voor zn goeie koelresultaten. Je had ook een koperen blok (kanie hedgehog) kunnen nemen met een SILENCE fan, die draait 3000 toeren en is gewoon superstil. Het koperen blok zorgt ervoor dat ie niet heet wordt. Dat blok is 2 keer zo groot als die silverado

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mwaaaa! Mijn silverado draai 2500 toeren. Daar kan jouw hedgehog niet tegenop, en hij is lekker stil en vooral koel!!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Microkid

Microkid

Smile

Op dinsdag 18 september 2001 12:19 schreef digital8 het volgende:
Dit gebruik ik voor m'n Athlon Classic Alpha cooler...,

[afbeelding]
Heee! Da's precies wat ik zoek. Waar hebbie die vandaan?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:44
Zou 2 van die coolers op een Slot1 Alpha cooler zin hebben?

Verwijderd

2500 toeren, en dan da koelblok dan mwaaaa die is superklein ja en niet van koper.

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 13:13 schreef sbronsge het volgende:
2500 toeren, en dan da koelblok dan mwaaaa die is superklein ja en niet van koper.
Maar er zit wel een heatspreader van puur zilver onder :)
En het aantal toeren hangt maar net af van het voltage waarop je 'm laat draaien. Op 6 volt is hij bij mij 1900RPM, maar op 12volt 3900RPM. En dat zijn dus ook nog eens 2 fans in tegenstelling tot de hedgehoc.

En ik heb zelf ook nog een volledig koperen koeler (Zalman CNPS3100G), maar die Silverado levert veel betere prestaties op. Dus volledig koper hoeft ook niet veel te zeggen. Al moet ik trouwes wel toegeven dat de fan van de Zalman bij mijn mobo & kast combinatie niet echt bijzonder mooi recht boven de heatsink uitkwam. Maar volgens het boekje was het toch nog een "fine" plaats.

Tsja, ik zelf vind de silverado zeker een goede koeler, in elk geval al een stuk beter als die Zalman wat ook een dure koeler was. Misschien dat die Hedgehoc idd ook wel vergelijkbaar goed is, dat weet ik niet. Ik weet alleen dat die Silverado z'n geld wel waard is.

Verder nog voor de topicstarter: je kunt beide fanheaders (1tje in de buurt van de socket en 1tje in de buurt van de batterij, rechtsonder) gewoon prima gebruiken om die CPU koeler op aan te sluiten. Ik heb zelf hetzelfde mobo en ook een Silverado en die combinatie is gewoon perfect. Helaas blijft er dan geen fanheader meer over, aangezien die MSI der maar 2 heeft :'(

Verwijderd

Je system fan is die (kleine)cooler boven je northbridge, ik zou even kijken in je mobo handleiding of er nog een plaats is om een 3pin fan te plaatsen.

En dat die heatsink klein is, is helemaal niet waar je vergist je eigen in de grote van die fans, die silverado is echt heel groot!

• Microkid

Microkid

Smile

Maar nu weet ik nog steeds niet waar je dat stekkertje kan halen.... :(

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Op dinsdag 18 september 2001 12:40 schreef Microkid het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-silicon.de/pictures/32P.jpg

Heee! Da's precies wat ik zoek. Waar hebbie die vandaan?
Sorry voor de trage reply..,

Ik heb ze bij www.frozen-silicon.de vandaan (ze hebben btw. nog veel meer leuk spul, zoals oa mijn TB1400 Coolertje, zie onder), duitse site maar ze leveren gewoon in NL.., misschien hebben ze die draadjes ook wel bij www.oc-shop.nl moet je ff kijken...

Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-silicon.de/prodpics/cak38.jpg
TunderBird 1400/266@1400/266..:
Stressed..:40 Graden Celcius... :9
Idle......:vindt m'n koe niet leuk... :P

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
heb anders ook nog wel een verloop stekkertje voor 1 draadje naar een mulex aansluiting voor je als je het leuk vind...

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
ik heb ook een silverado en een MSI en bij mij draait het allemaal

1 stekker aansluiten naast de cpu de andere aansluiting zit rechts onder de kabel haalt het met gemak.

alleen ff oppassen als je coolers in de zijkant hebt, daar wil het draadje nog wel eens in verstrikt raken. geloof mij maar. maar dat is op te lossen door wikkel pvc. dit wikkel je om de draden zodat je een plastic bechrm huid krijgt. is te verkrijgen bij alle goede electrozaken in radio's etc.

\0/

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
als die stekker rechts onder al bezet is knip je de 12 volt kabel van de voeding en een aarde kabel monteer er een kroonsteentje tussen en plug daar wat cooler draadjes in en violla je kunt honderden coolers plaatsen >:)

\0/

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:48
Heeft hier iemand een systeem met als cooling ALLEEN een Silverado? Zou diegene daar niet effe een mp3tje van kunnen maken, hoe het klinkt, ik wil zo'n ding wel kopen, maar dan wil ik echt zeker zijn dat ie verrekte stil is. Ik ben nu het geluid van een Golden Orb gewent, en dat is wel stil, veel meer moet het niet zijn. Hij moet trouwens een TB1,4Ghz gaan koelen...

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Bij die silverado en dat MSI board zit de 1e aansluiting voor het 1e stekkertje van je koeler vlakbij de cpu.
En het 2e stekkertje moet je in de casefankoeler stoppen. Die zit naast je DIMM slot,...

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 16:01 schreef Martijn het volgende:
Heeft hier iemand een systeem met als cooling ALLEEN een Silverado? Zou diegene daar niet effe een mp3tje van kunnen maken, hoe het klinkt, ik wil zo'n ding wel kopen, maar dan wil ik echt zeker zijn dat ie verrekte stil is. Ik ben nu het geluid van een Golden Orb gewent, en dat is wel stil, veel meer moet het niet zijn. Hij moet trouwens een TB1,4Ghz gaan koelen...
Dat zou ik opzich wel willen doen (PSU fan kan voor een paar minuutjes best wel uit), maar het probleem met dat soort dingen is dat je er niet veel mee opschiet. Ik zal namelijk na de opname het geluid moeten versterken zodat je tenminste nog iets hoort. En aan de hand van hoe erg ik het versterk of hoe hard jij je boxen zet kan je dat ding nog als een windhoos laten klinken. Je hebt geen referentie aan iets. En ik kan bijvoorbeeld wel weer gaan praten ofzo, zodat je weet hoe hard hij klinkt t.o.v. stemgeluid maar dat hangt ook weer af van hoe dicht ik 'm bij die silverado hou en hoe ver ik zelf van de mic afzit en in welke richting ik 'm richt.

Nou denk ik trouwes dat er op 6 volt waar hij bij mij op draait toch al eigenlijk te weinig geluid is voor een mic tenzij ik 'm echt recht in de luchtstroom hou, maar dan hoor je alleen het geblaas van de lucht tegen de mic.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:48
Op woensdag 19 september 2001 16:40 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Dat zou ik opzich wel willen doen (PSU fan kan voor een paar minuutjes best wel uit), maar het probleem met dat soort dingen is dat je er niet veel mee opschiet. Ik zal namelijk na de opname het geluid moeten versterken zodat je tenminste nog iets hoort. En aan de hand van hoe erg ik het versterk of hoe hard jij je boxen zet kan je dat ding nog als een windhoos laten klinken. Je hebt geen referentie aan iets. En ik kan bijvoorbeeld wel weer gaan praten ofzo, zodat je weet hoe hard hij klinkt t.o.v. stemgeluid maar dat hangt ook weer af van hoe dicht ik 'm bij die silverado hou en hoe ver ik zelf van de mic afzit en in welke richting ik 'm richt.

Nou denk ik trouwes dat er op 6 volt waar hij bij mij op draait toch al eigenlijk te weinig geluid is voor een mic tenzij ik 'm echt recht in de luchtstroom hou, maar dan hoor je alleen het geblaas van de lucht tegen de mic.
Ohzo, hebbie wel gelijk in. Maar op die 6V he, wat voor CPU heb je eronder zitten? Maar hij is dus ECHT STIL? Als ik namelijk iets belangrijk vind is het dat m'n PC stil is...

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 11:51 schreef Levison het volgende:
Er zijn er 2 een voor je cpu en een voor de case fan.

Ik zou eerlijk gezegd een verloopje nemen voor een molex connector, want een vriend van heeft z'n mobo verkracht toen hij hem op 12 vlot inschakelde.

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 16:48 schreef Martijn het volgende:

[..]

Ohzo, hebbie wel gelijk in. Maar op die 6V he, wat voor CPU heb je eronder zitten? Maar hij is dus ECHT STIL? Als ik namelijk iets belangrijk vind is het dat m'n PC stil is...
Er zit een athlon 1Ghz @ 1,620 volt onder. Idle 42 en stressed 55 graden (maar dan ook echt gestressed voor 2 uur door middel van verhitten met de cache en niet simpel met een koetje) en dit is in een kast van 28 graden.

Er is nog 1 koeler die ietsje stiller is: de ZalmanCNPS3100G. Die hoor je gewoon niet en dan bedoel ik ook echt niet. Ik heb wel eens alle fans in m'n systeem stil gezet en alleen die fan van de Zalman laten draaien. Je kunt 'm alleen horen door de kast open te doen en je oor op zo'n 10 cm afstand te houden. Verder dan dat en je hoort nix meer. Helaas koelt hij ook beroerd: 70 graden stressed... nou hing de fan in mijn systeem ook niet echt mooi boven de heatsink, dus misschien dat het resultaat daardoor wat tegen viel.

De Silverado daarentegen kan je horen als je alles stil zet met de kast open. Maar dan moet je al verdomde goed luisteren. Zelfs op 10 volt is het met de kast dicht maar een klein beetje xtra geruis. Alleen op 12 volt gaat hij echt op volle toeren en lijkt het wel een stofzuiger. Nou zal dat nog wel meevallen in vergelijk met zo'n delta HP fan maar die heb ik nog nooit in actie gehoord.
Pagina: 1