Versterkertje voor streaming audio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Hoi,

ik ben op zoek naar een versterkertje om in mijn geval, Spotify mee te streamen.
Dit omdat ik in de badkamer en keuken beide 2 speakers ingebouwd heb in het plafond/koof, met de kabels naar de meterkast getrokken.

Ik stuurde dit eerst aan met een RPi met een audio hat (IQaudio DigiAmp), maar de RPi's zijn toch niet lekker stabiel, 1 lijkt overleden door een voeding-faal (ik meet ineens ~190V AC op de barrel-connector), en bij de andere kan ik wel verbinding maken, maar komt geen geluid uit (schiet weer in de mute na een paar seconden).

Ik wil nu gewoon iets wat out-of-the-box werkt.
Let wel, het zijn dus kleine speakers van ~50W, en ik heb geen HiFi hoge kwaliteit eisen.
Tevens, geen Sonos speakers of soortgelijke die ik ergens neer moet zetten. Enkel een amplifier waar ik de bestaande, net weggewerkte speakers op aan kan sluiten.

Het moet een klein kastje zijn dat in de meterkast past. Geen oude 2e hands receiver met een chromecast audio (als die nog te vinden zijn...) of een oude mobiele telefoon er naast, het spul moet gewoon altijd "aan" / standby staan. Mag via wifi, maar overal zijn ook bedrade RJ45 / UTP aansluitingen beschikbaar.

Ik heb zelf een Acrylic A30 gevonden: https://www.soundimports.eu/nl/arylic-a30.html
Die zit ook in de maximale prijs die er aan wil uitgeven. De A50 heeft meer vermogen maar is me met €180/st te duur, ik heb er 2 nodig.

Wat zijn ervaringen of andere opties?

[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 29-08-2025 14:37 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik heb de Acrylic A30 (zonder +) al een jaar of 3 draaien in de keuken met een setje minipods er aan. Gebruik hem voor spotify en webradio en dat werkt voor mij prima. Die van mij staat trouwens niet 24/7 aan, dus geen idee hoe ze daar op reageren.

[ Voor 19% gewijzigd door Charly op 29-08-2025 15:16 ]

• DropjesLover
  • Nu online
Charly schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:38:
Ik heb de Acrylic A30 (zonder +) al een jaar of 3 draaien in de keuken met een setje minipods er aan. Gebruik hem voor spotify en webradio en dat werkt voor mij prima. Die van mij staat trouwens niet 24/7 aan, dus geen idee hoe ze daar op reageren.
Maar heb je hem dan altijd op stand-by staan en gaat hij automatisch aan wanneer je verbind met Spotify, of zet je hem zelf met een knopje aan en verbind dan?

Mijn Raspberry Pi draait altijd (doet ook mn domoticz) maar de versterker is standaard muted, totdat je er echt muziek mee gaat afspelen.

Of heeft iemand anders een suggestie?

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb zelf een zelfde soort setup, echter met de kabels naar zolder getrokken (ipv meterkast).

Op zolder staat een AirPort Express tbv AirPlay. Aan die Airport hangt en t-amp middels een Aux kabel en aan de t-amp hangen de badkamer speakers.

De airport hoeft niet wifi te doen. Zolang hij maar “lid” is van het netwerk, liefst via UTP (dan kan wifi helemaal uit, heb je ook geen wifi cliënt mode nodig op de AirPort Express).

Als je echter niet in het Apple ecosysteem zit heb je hier niks aan.

Als je op Android zit zou ik naar een t-amp kijken met Bluetooth. En dat kan goedkoper dan de Acrylic me dunkt.

Bijvoorbeeld deze :
https://amzn.eu/d/aCg1l4s

Die Arylic lijkt me vrij duur voor wat je krijgt eerlijk gezegd. Boven de 100 euro en alsnog geen spotify Connect.

/edit
Ik lees het verkeerd denk ik. Ik dacht dat die Arylic alleen BT deed maar het is wat ambigue. Maar ik denk te lezen dat hij gewoon precies is wat je nodig hebt :)

[ Voor 64% gewijzigd door FreakNL op 13-09-2025 20:13 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

In GoT we trust

DropjesLover schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:35:
Wat zijn ervaringen of andere opties?
Twee merken die altijd genoemd worden wanneer gezocht wordt naar dit soort kleine versterkers: S.M.S.L. en Fosi Audio. Beide goedkoper dan Acrylic, geen UTP.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wiim zou ik ook even kijken :)
Dat gezegd hebbende: ik draai hier volumio op een pi. Ook met een dac hat. Echt rete stabiel :)
Voeding faal ligt aan de voeding, niet aan de pi :)
Gewoon fatsoenlijke 3A pi voeding en nergens last van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29
Persoonlijk zou ik dan 'gewoon' voor een Fosi (bijvoorbeeld een v3), S.M.S.L., Aiyima (bijvoorbeeld A07 Max) of ander klasse D versterkertje gaan, zoals deze S.M.S.L. AD18 op Marktplaats.

Je kunt daar een WiiM device (Mini, Pro, Pro Plus of Ultra; laatste 3 beetje overkill), of bijvoorbeeld Music Assistant op een mini pc-tje met Home Assistant. Je kan alle kanten uit..

Zelf gebruik ik een Fosi v3 Stereo i.c.m. WiiM Pro, S.M.S.L. A50 Pro (PC), 2x Aiyima A07 Max (als monoblokken) naast mijn reguliere setup met Audiolab 9000A + Polk R700's + WiiM Ultra.

Zelf zou ik ook altijd een losse streamer en losse versterker nemen, je weet maar nooit hoe de support is.... Zie bijvoorbeeld deze post op Reddit.

En het kan schijnbaar nog veel goedkoper op AliExpress.

[ Voor 23% gewijzigd door SiNTeK op 15-09-2025 15:20 . Reden: 1 losse streamer / losse amp 2 link AliExpress ]

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
SiNTeK schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:16:
Persoonlijk zou ik dan 'gewoon' voor een Fosi (bijvoorbeeld een v3), S.M.S.L., Aiyima (bijvoorbeeld A07 Max) of ander klasse D versterkertje gaan, zoals deze S.M.S.L. AD18 op Marktplaats.

Je kunt daar een WiiM device (Mini, Pro, Pro Plus of Ultra; laatste 3 beetje overkill), of bijvoorbeeld Music Assistant op een mini pc-tje met Home Assistant. Je kan alle kanten uit..

Zelf gebruik ik een Fosi v3 Stereo i.c.m. WiiM Pro, S.M.S.L. A50 Pro (PC), 2x Aiyima A07 Max (als monoblokken) naast mijn reguliere setup met Audiolab 9000A + Polk R700's + WiiM Ultra.

Zelf zou ik ook altijd een losse streamer en losse versterker nemen, je weet maar nooit hoe de support is.... Zie bijvoorbeeld deze post op Reddit.

En het kan schijnbaar nog veel goedkoper op AliExpress.
Waarom zou ik een losse versterker à €130 en een losse streamer à €90 willen, wanneer de eerder gelinkte Aryllic A30 het in 1 device al doet voor €130?

Ik heb geen hifi lossless eis, eenvoudig stereo is meer dan voldoende.
The Eagle schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:17:
Wiim zou ik ook even kijken :)
Dat gezegd hebbende: ik draai hier volumio op een pi. Ook met een dac hat. Echt rete stabiel :)
Voeding faal ligt aan de voeding, niet aan de pi :)
Gewoon fatsoenlijke 3A pi voeding en nergens last van :)
Ik had/heb dus 2 RPi's staan hiervoor, maar eens in de zo veel tijd komt er een probleempje langs dat hij de service niet opstart na een reboot (power loss) of een corrupte sd kaart, of wat anders. Met informatie als "kijk in de wiki" waar het domweg niet duidelijk staat qua troubleshooten of wat nu de juiste settings zijn.
Ik heb ze in de afgelopen 8 jaar al een keer of 3 opnieuw moeten installeren en elke keer gedoe waar ik geen zin in heb. De laatste keer heb ik iets volgens mij gewoon goed ingesteld niks raars, want ik zie hem wel, maar toch geen geluid.

Ik heb bij beide de officiele voeding (barrel) gebruikt, maar dat werkte toch niet lekker.
Die 19V laptop voeding die paste deed het wel gewoon prima. De DigiAmp mag 12 - 24V hebben, zo lang er maar 65W levert.
Ben er klaar mee, ik wil gewoon iets dat out of the box werkt :P

[ Voor 31% gewijzigd door DropjesLover op 15-09-2025 15:37 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29
[quote]DropjesLover schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:27:
[...]
Waarom zou ik een losse versterker à €130 en een losse streamer à €90 willen, wanneer de eerder gelinkte Aryllic A30 het in 1 device al doet voor €130?
[...]

Omdat je met een beetje goed zoeken op Marktplaats / internet minder/evenveel kwijt bent en je dan niet met een useless streamerversterker zit op het moment dat de support stopt en/of dan alsnog er een andere streamer aan kan hangen.. d:)b Maar dat is uiteraard een vrije keuze :)

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
SiNTeK schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:38:
[quote]DropjesLover schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:27:
[...]
[...]

Omdat je met een beetje goed zoeken op Marktplaats / internet minder/evenveel kwijt bent en je dan niet met een useless streamerversterker zit op het moment dat de support stopt en/of dan alsnog er een andere streamer aan kan hangen.. d:)b Maar dat is uiteraard een vrije keuze :)
De Aryllic heeft ook een line in, dus dan kan er alsnog een streamertje aan ;)

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:59
DropjesLover schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:57:
[...]

Maar heb je hem dan altijd op stand-by staan en gaat hij automatisch aan wanneer je verbind met Spotify, of zet je hem zelf met een knopje aan en verbind dan?

Mijn Raspberry Pi draait altijd (doet ook mn domoticz) maar de versterker is standaard muted, totdat je er echt muziek mee gaat afspelen.

Of heeft iemand anders een suggestie?
Ik zet hem aan met de afstandsbediening als ik in de keuken kom, dan is ie ff bezig om op te starten en met wifi te verbinden en dan laat hem dan meestal de dag door aan staan tot ik er s avonds klaar ben. Uit is uit, dus dan kun je hem ook niet door te verbinden uit slaapstand halen ofzo want er is niks om mee te verbinden.

Misschien ben ik een weirdo dat ik hem überhaupt uit zet, want class D dus als je niks speelt zal ie niet veel verbruiken. Maar ik ben opgevoed met apparaten die je niet gebruikt uitzetten, dus dat blijf ik dan maar doen. O-)
Pagina: 1