Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 00:15
Mijn vraag
...
Mijn Samsung TV UE40D6530 heeft plotseling de geest gegeven. Geen beeld, geen geluid, rood lampje aan voorzijde brandt wel. Na verwijderen achterzijde waren 2 printplaten zichtbaar, de eerste met veel SMD's e.d.: het ontvangstgedeelte. De andere was duidelijk de voeding. Geen bruine plekken op de print zichtbaar, alle condensatoren zagen er normaal uit. Geen enkel onderdeel werd overdreven warm. Bijzonderheid: op de voedingsprint zat een relais dat elke 17 seconden 2 maal een klik gaf. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en heeft hij dat kunnen oplossen?..
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Vaak is het bij TV's de power supply, met name een lager voltage lijn die buiten spec gaat of er helemaal mee is opgehouden.

Als je niet direct parts kunt swappen dan is het zeer waarschijnlijk niet economisch haalbaar om aan reparatie te denken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je iets hoort tikken om de x seconden, dan probeert er iets te starten, lijkt het. Eerste ingeving is dan het powerboard controleren/vervangen.

Powerboards voor deze serie kosten nog maar 2-6 tientjes, dus het kan interessant zijn. Als ik zoek op ‘BN44-00427A’ dan zie ik bijvoorbeeld redelijk wat hits. Maar check even wat het specifieke typenummer is van je powerboard ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja, waarschijnlijk probeert de voeding op te starten en schiet er meteen een beveiliging in werking die de voeding weer afschakelt. Eventueel kun je dit toetsen met een multimeter, kijk of de standbyspanning aanwezig is en of er bij het klikken kort wat spanning zichtbaar wordt op de normale voedingslijnen. Een nieuwe voeding kopen is een gok, maar je zou de gok kunnen wagen.