Factory reset en esim reset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
Ik ga mijn oude iphone verkopen (iphone 13pro)
Ik wil hem klaarmaken voor verkoop, dus factoryreset.

Alleen wat moet ik doen met e-sim? Ik heb een esim. Ik gebruik al maanden mijn nieuwe iphone met esim. Op mijn oude phone had ik dus ook esim.

Moet ik bij factoryreset kiezen om esim te verwijderen? Of ben ik dan mijn esim kwijt en werkt mijn huidige phone niet meer en moet ik dan weer een esim aanvragen?

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 28-08-2025 22:50 ]

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Hier is een nette pagina voor die je dat uitlegt, zie hier: https://support.apple.com/nl-nl/109511

Bij stap 7 komt dit langs.

• TweakerVincent
Archer_VC10 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:58:
Hier is een nette pagina voor die je dat uitlegt, zie hier: https://support.apple.com/nl-nl/109511

Bij stap 7 komt dit langs.
die stappen vond ik idd, maar ik schrok door de melding bij factory reset, dat je je provider moet contacten voor een nieuwe esim. Vandaar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Update. het werkt, en esim is niet verwijderd.

Kan dus gewoon veilig. deze kan gesloten worden.

Excuus voor forum vervuiling.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 29-08-2025 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Volgens mij is het juist de bedoeling dat je die esim verwijderd. Als je die laat staan zou een nieuwe eigenaar die wellicht kunnen gebruiken, op jouw kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Afhankelijk van welke provider je hebt, moet je de eSIM op je oude iPhone laten staan om deze over te kunnen zetten naar een nieuwe telefoon (voor het ontvangen van de activatie SMS of het gebruiken van eSIM Quick Transfer), of een nieuwe aanvragen. In beide gevallen wordt de oude eSIM gedeactiveerd of moet je 'm verwijderen.

Het lijkt me in ieder geval niet verstandig om je oude iPhone te verkopen met de eSIM nog actief. Je zou normaal gesproken ook niet je telefoon met de fysieke SIM kaart en al verkopen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Daedalus schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:36:
Afhankelijk van welke provider je hebt, moet je de eSIM op je oude iPhone laten staan om deze over te kunnen zetten naar een nieuwe telefoon (voor het ontvangen van de activatie SMS of het gebruiken van eSIM Quick Transfer), of een nieuwe aanvragen. In beide gevallen wordt de oude eSIM gedeactiveerd of moet je 'm verwijderen.

Het lijkt me in ieder geval niet verstandig om je oude iPhone te verkopen met de eSIM nog actief. Je zou normaal gesproken ook niet je telefoon met de fysieke SIM kaart en al verkopen.
Ik heb hem verwijderd en mijn nieuwe huidige telefoon werkt goed. Ik vond de melding wat verwarrend gisteravond.
Pagina: 1