Vervanging laser lampje party laser

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 12:48
Ik heb in coronatijd een geinige laser voor feestjes gekocht. Maar nu doen het groene en rode laser lampje het niet zo fel meer... Ze zijn nog niet helemaal uit, dus dat geeft nog wat hoop. Ik zou hem graag dit weekend gebruiken namelijk ivm een geintje op een huwelijk.

Ik heb het kabeltje al even omgehangen naar de blauwe die het wel goed doet, maar dat maakt niet uit qua felheid. Wat zou ik nog kunnen doen om ze weer feller te maken? Schoonmaken al geprobeerd natuurlijk.

Stel ik moet vervangen. Zou ik dan zoiets moeten hebben? Wat zouden de specs moeten zijn? Ivm batterijgebruik en belangrijker... oogschade...
https://www.amazon.nl/Las...0nm-3-12VDC/dp/B0081S0Y40

Of is zoiets te sterk? Hopelijk heeft een van jullie zoiets als eens geprobeerd haha

Lampje zelf is deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAmlqvlw_D6sx1wzGT2oIr3K5os=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpla4YGfldIyfmOsgOiLmB25.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qwQR-WypMaXhOj2oEPGxfwlYTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHUQVazjFVZBkwNIqadJcCRs.jpg?f=fotoalbum_large

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDisturbed op 28-08-2025 18:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
Dit weekend... Ben je rijkelijk laat mee dan :P

Ik ben bang dat ze gewoon beschadigd zijn. Dit soort goedkope lasertjes hebben vaak niet zo'n heel lang leven en zijn nogal gevoelig voor hoe ze aangestuurd worden. Iets teveel vermogen kan ervoor zorgen dat de laser merkbaar lichtsterke verliest.

Met wat voor een laser zul je 'm dan moeten vervangen? Dan zal je de laser even uit de behuizing moeten halen en kijken of daar nog iets van een productnummer of specificaties op staat, anders is het voor mij net zo goed gissen.

Ik denk overigens dat je beter kunt kijken of je gewoon exact zo'n apparaat nog kunt aanschaffen voor het weekend dan je hoop op willekeurige onderdelen van Amazon te vestigen.

Je had trouwens de stekkers verwisseld met de uitgang voor de blauwe laser, waarmee de rode laser niet feller brandt dan op de eigen uitgang, maar werkt de blauwe laser ook even goed op de uitgang van de groene laser? (Ik zou even de uitgang van de groene laser gebruiken en niet die van de rode, de rode laser werkt op een veel lagere spanning dan de blauwe laser en afhankelijk van hoe goedkoop de driver op de print is zou dat voor schade kunnen zorgen. De groene laser en de blauwe laser liggen dichter bij elkaar qua werkspanning, dus iets minder risico op schade.)

[ Voor 28% gewijzigd door naarden 4ever op 29-08-2025 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 12:48
Jaa... je weet wel, na de laatste keer uit gedaan en net een paar dagen van tevoren vooral getest of de batterij nog opgeladen moest worden... Is allemaal goed gekomen!

Blijft dat ik inderdaad vermoed dat ze stuk zijn. Ik zie niets op de laser zelf, zou je het moeten kunnen nameten?
Ik snap het advies om een nieuwe te kopen, maar vind het nog steeds geinig om te kijken of ik hem kan repareren.