Ali Express aanbod van 5700G met onbekende levertijd.

Pagina: 1
Acties:

• AtariXLfanboy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-08 17:33
De kracht van de Pricewatch van Tweakers was toch dat je naast prijzen ook de reputatie van een webshop en de geschatte levertijd kan nagaan? Zeker bij Tray versies van CPU's lijkt me het erg handig dat een eerlijke verkoper hebt die je niet een tweedehands CPU in de maag splits. Hoe kan dat nog goed als er een tussenpersoon als Aliexpress of Bol plaza tussen zit en dus de daadwerkelijke leverancier NIET gereviewd is?
Het maakt dicussiëren op basis van Pricewatch over wat een goede aanschaf van een systeem ook een stuk lastiger. Een naïef persoon zal al gauw uitgaan van de goedkoopste tray versie van de 5700G in Pricewatch terwijl dit aanbod dus best dubieus is. Met slechts enkele euro's verschil lijkt me dan de boxed versie een beter uitgangspunt in een vergelijk.
Ik snap dat Tweakers graag alle webshops die bereid zijn te betalen voor clicks toe laat op Pricewatch, maar het legt dus wel een bom onder het hele review systeem met shop beoordelingen. Hoe denken jullie daarover? Zie ik het te zwaar in? Of vinden jullie ook de Pricewatch enigzins misleidend worden? (Uiteraard naast de vele gekochte reviews tegenwoordig.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:42

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je een wenslijst maakt, kan je met 3 klikken shops uitsluiten, levertijd bekijken en totaalprijs. Uiteindelijk, en dat is niet meer dan logisch; als consument ben je toch nog steeds in staat om zelf onderzoek te doen en ook te "begrijpen" dat iets uit China lang onderweg is. Of dat een Bol-plaza leverancier een 3.9 krijgt van 10 (op hun eigen site). Tweakers is en blijft een site met hoor- en wederhoor. En eigen onderzoek. We zijn geen bami-luik waar je roept "doe mij een systeem en bestellink".

En ja, niet alles in Pricewatch is correct. Levertijd. Leverancier. Sommige details. Bepaalde categorieen. Is/wordt al lang en kort over gepraat. Zal (waarschijnljik) amper tot niet veranderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AtariXLfanboy
Maar hoe gebruikers in discussie regelmatig met prijzen van dit soort dubieuze aanbiedingen komen zie ik als signalen dat nogal wat mensen dat niet begrijpen? (Of misschien zelf belang hebben bij de aanbieding?)
Het maakt van de juist aanbiedingen in Pricewatch wel steeds lastiger omdat je dus elke keer dus dan door moet clicken naar de site van de tussenpersoon om te checken of deze dan wel aan te raden is. De hoor- en wederhoor vindt dus dan niet meer plaats op Tweakers.
Dat uitsluiten van webshops op Tweakers rammelt ook aan alle kanten, maar goed daar is deze topic en mag lezer beschouwen als een persoonlijk ervaring van een wat oudere gebruiker. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@AtariXLfanboy Volgens mij is jouw vraag vooral om reviews te kunnen zien/maken van individuele shops die achter de marketplaces van shops als bol, Amazon, Ali Express etc hangen? Klopt dit? Want dan verplaats ik het naar het Mooie Features forum, voor ons product- en developmentteam om over na te denken :)

• AtariXLfanboy
Dat is op zich een goed idee, maar ik hou het toch liever in een topic over Pricewatch in het algemeen. Ik vraag me vooral af hoe anderen dit ervaren. Maar misschien zou je daar het ook kunnen plaatsen om idd over eventuele nieuwe mooie features te hebben.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:42

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AtariXLfanboy schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:29:

Dat uitsluiten van webshops op Tweakers rammelt ook aan alle kanten, maar goed daar is deze topic en mag lezer beschouwen als een persoonlijk ervaring van een wat oudere gebruiker. ;)
Dat bedoel ik niet. Er zijn topics inderdaad om <bedrijf X> te wieberen van Tweakers. Heb ik ook een mening over maar niet relevant voor dit topic.

Ik heb het over de wenslijst en bestellijst. Daar kan je zelf mix / match doen van aantal te leveren onderdelen, welke shop je wel/niet wil zien, etc. Hier even een screenshot van een zeeeeeeeeeeeeer onhandig lijstje wat ik heb aan 6 laptops... Rechts kan je dus "Negeer Winkels" aanklikken. Voor de CPU waar je over begon, kan je dus Aliexpress negeren tijdens bestellen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skdte7uBkIUw_Y_QvWLmcwwplE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8lf0upzb4uIhWorUkIfZEo8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 28-08-2025 16:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1