• Dristol290
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 28-08 14:13
Ik weet niet of dit het juiste subforum is, maar ik vind hologrammen onder 'projectors' vallen op een bepaalde manier. Ik las dit artikel op Sciencetalk: https://sciencetalk.nl/tastbare-hologrammen/. Het gaat over tastbare hologrammen en de technologie/wetenschap daarachter. Ik moet zeggen, ik vind het een aantrekkelijk idee, en ik zie ook toepassingen binnen m'n bedrijf (evenementorganisatie/event management). Maar ik begrijp niet genoeg van dergelijke techniek om iets zinnigs te kunnen zeggen over de stap van wetenschappelijke toepassingen naar daadwerkelijke toepassing voor consumenten. Weet iemand hier iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:24
Dristol290 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:13:
Ik weet niet of dit het juiste subforum is, maar ik vind hologrammen onder 'projectors' vallen op een bepaalde manier. Ik las dit artikel op Sciencetalk: https://sciencetalk.nl/tastbare-hologrammen/. Het gaat over tastbare hologrammen en de technologie/wetenschap daarachter. Ik moet zeggen, ik vind het een aantrekkelijk idee, en ik zie ook toepassingen binnen m'n bedrijf (evenementorganisatie/event management). Maar ik begrijp niet genoeg van dergelijke techniek om iets zinnigs te kunnen zeggen over de stap van wetenschappelijke toepassingen naar daadwerkelijke toepassing voor consumenten. Weet iemand hier iets over?
Ik heb er nog niks over gelezen maar ik ga wel even mijn oude xhamster account reactiveren.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Uit het artikel wat je linkt:
Tastbare hologrammen bevinden zich nog in een vroeg stadium van ontwikkeling, maar de vooruitzichten zijn veelbelovend.
Vrij vertaald betekent dat
We hebben iemand gesproken die een wetenschapper kent die niet heeft ontkend dat dit in theorie niet onmogelijk zou zijn, maar de kans is vrij groot dat we hier nooit meer iets van horen. Mocht het wel in de praktijk blijken te werken, dan ziet u vanzelf toepassingen van deze techniek op de consumentenmarkt verschijnen, maar ga er niet vanuit dat dat dit decennium nog gebeurt.

Wat betekent mijn avatar?