Eufy S3 Pro of Reolink PT Ultra?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-09 23:52
Hallo, ik wil een nieuwe camera in de achtertuin plaatsen en twijfel tussen twee modellen: de Eufy S3 Pro en de Reolink Altas PT Ultra. Ik heb gelezen dat de daglichtweergave van beide erg goed is, maar aangezien ik weinig verlichting in de achtertuin heb, lijkt deze functie mij vrijwel nutteloos.

Mijn grootste probleem is dat mijn tuin op het noorden ligt, waardoor er geen zonlicht is en de camera's niet via zonne-energie kunnen worden opgeladen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Ik heb er geen probleem mee om de camera om de paar weken op te laden, zolang dit niet wekelijks hoeft te gebeuren.

Ik zal de camera waarschijnlijk voornamelijk gebruiken voor live view (ongeveer een paar minuten per dag). Heb al een Eufy E340 deurbelcamera in combinatie met een HomeBase 3, maar ondervind nogal wat problemen met de AI, vooral omdat deze letterlijk alles en iedereen die langs komt als mijn vriendin herkent. Het duurt ook vrij lang voordat de live view geladen is. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en voorkeuren met een van deze twee camera's, vooral hoelang de camera werkt zonder zonne-energie.

By the way: Ik weet dat een camera op kabel superieur is, maar helaas is dat bij mij niet mogelijk, dus is op batterij de enige optie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-10 18:42
Ongeacht van je keuze voor reolink of eufy, wellicht dat dit een interessante toevoeging kan zijn:

https://m.reolink.com/nl/product/rla-bp1/
(Een oplaadbare accu die je buiten bij je camera kan monteren)

Compatible met alle cameras die usb c ondersteunen.. Dus ondanks dat dit een accu van reolink is kan je hiermee vrijwel elke Solar camera voorzien dezelfde defining feature als een Altas pt ultra of eufy equivalent; een enorme accu.
Wellicht dat dit de keuze mogelijkheid verder vergroot voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Tweaker_Ruwy schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:45:
Ongeacht van je keuze voor reolink of eufy, wellicht dat dit een interessante toevoeging kan zijn:

https://m.reolink.com/nl/product/rla-bp1/
(Een oplaadbare accu die je buiten bij je camera kan monteren)

Compatible met alle cameras die usb c ondersteunen.. Dus ondanks dat dit een accu van reolink is kan je hiermee vrijwel elke Solar camera voorzien dezelfde defining feature als een Altas pt ultra of eufy equivalent; een enorme accu.
Wellicht dat dit de keuze mogelijkheid verder vergroot voor je?
Kijk, dat is nog eens interessant inderdaad! Deze gaat er zeker komen, dat elimineert meteen het potentiële batterijprobleem. Ben er trouwens nog steeds niet uit welke het gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
Ik heb zelf wat andere Eufy cams. Batterijduur is rustig een half jaar en dan hang ik er ff een random powerbank aan. Accuduur is dus niet echt een issue als je eens per paar weken al geen probleem vindt.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
Als de pan/tilt functionaliteit van de altas geen vereiste is zou je nog kunnen kijken naar de normale Reolink Altas: deze lijkt qua model ook veel meer op de S3 pro, maar heeft ook een forse accu ingebouwd. Anders zou ik gewoon gaan voor een camera van eufy zelf om binnen hun ecosysteem te blijven. Dan ben je zeker van een vlotte en vertrouwde integratie en heb je geen extra apps nodig. (Hoewel een overstap naar een ander merk uiteraard steeds lastiger wordt naar mate je vordert ;) )

Verder kan ik je weinig advies geven als reolink Poe Gebruiker :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tweaker_Ruwy op 29-08-2025 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Korvaag schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:49:
Ik heb zelf wat andere Eufy cams. Batterijduur is rustig een half jaar en dan hang ik er ff een random powerbank aan. Accuduur is dus niet echt een issue als je eens per paar weken al geen probleem vindt.
Goed om te horen! Wekelijks opladen is dus niet nodig zo te lezen. Hoe is je bitrate trouwens? Ik heb echt een slechte bitrate met de E340, dat varieert van 30 tot maximaal 250 KB/s, niets om naar huis te schrijven.
Tweaker_Ruwy schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:38:
Als de pan/tilt functionaliteit van de altas geen vereiste is zou je nog kunnen kijken naar de normale Reolink Altas: deze lijkt qua model ook veel meer op de S3 pro, maar heeft ook een forse accu ingebouwd. Anders zou ik gewoon gaan voor een camera van eufy zelf om binnen hun ecosysteem te blijven. Dan ben je zeker van een vlotte en vertrouwde integratie en heb je geen extra apps nodig. (Hoewel een overstap naar een ander merk uiteraard steeds lastiger wordt naar mate je vordert ;) )

Verder kan ik je weinig advies geven als reolink Poe Gebruiker :)
Pan/tilt is inderdaad niet echt een vereiste. Heb inderdaad ook over de niet-Ultra zitten denken, maar de 4K geeft misschien toch wel de doorslag, alhoewel ik niet weet hoe of dit in de praktijk een meerwaarde is vergeleken met de 2K. 't is inderdaad makkelijker om in het Eufy ecosysteem te blijven, maar de app werkt regelmatig vrij traag bij mij (vooral voordat de deurbel in live view geladen is, soms wel 10 tot 15 seconden, of soms kan de camera niet eens verbinding maken). De bitrate is bij Reolink een stuk hoger volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
DonRoger schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:22:
[...]
Goed om te horen! Wekelijks opladen is dus niet nodig zo te lezen. Hoe is je bitrate trouwens? Ik heb echt een slechte bitrate met de E340, dat varieert van 30 tot maximaal 250 KB/s, niets om naar huis te schrijven.
Ik zou het je niet kunnen vertellen. Het zijn 2K camera's en ik heb prima beeld. Dat is voor mij genoeg. No clue bij wat voor bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Korvaag schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

Ik zou het je niet kunnen vertellen. Het zijn 2K camera's en ik heb prima beeld. Dat is voor mij genoeg. No clue bij wat voor bitrate.
Ah geen probleem! Heb jij toevallig ook het probleem dat de AI letterlijk iedereen als 1 persoon ziet? de AI ziet hier letterlijk iedereen die hier langs loopt als mijn vriendin, corrigeren heeft ook geen zin want de volgende dag gaat 'ie vrolijk verder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
DonRoger schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:22:
.....

Pan/tilt is inderdaad niet echt een vereiste. Heb inderdaad ook over de niet-Ultra zitten denken, maar de 4K geeft misschien toch wel de doorslag, alhoewel ik niet weet hoe of dit in de praktijk een meerwaarde is vergeleken met de 2K. 't is inderdaad makkelijker om in het Eufy ecosysteem te blijven, maar de app werkt regelmatig vrij traag bij mij (vooral voordat de deurbel in live view geladen is, soms wel 10 tot 15 seconden, of soms kan de camera niet eens verbinding maken). De bitrate is bij Reolink een stuk hoger volgens mij?
Voor mijn meest eenvoudige wifi camera (Reolink lumus Pro) kan ik de bitrate maximaal instellen op 3072kbps. Momenteel staat hij ingesteld op 2048kbps en dat haal ik ook over 4G via een VPN naar het thuisnetwerk. (niks via de servers van reolink dus) De app en liveview voor deze camera is bij mij binnen een tel of 3 á 4 geladen. Maar hier zitten uiteraard een boel factoren tussen waardoor andermans resultaat heel anders kan zijn. Gevalletje N=1 dus. (Ter vergelijking; m'n Duo 2 POE doet onder dezelfde omstandigheden rustig 10.000kbps.) Hun Solar modellen heb ik niet in huis, dus weet ik niet of dit vergelijkbaar is.

Die lagere resolutie van 2K ipv 4K zou zich wel moeten vertalen naar betere prestaties met weinig licht; de Altas Ultra en normale Altas gebruiken beiden het zelfde formaat sensor met dezelfde beeldhoek, wat dus inhoudt dat onder gelijke lichtomstandigheden er bij de gewone Altas dus meer licht op 1 pixel valt. (Grofweg de reden waarom professionele IPC's vaak nog 1080P zijn)

Mocht je wel een overstap van Eufy naar Reolink overwegen; houdt rekening met dat je ook functionaliteit verliest. Eufy doet bijv. aan gezichtsherkenning met de homebase dacht ik zo. Dit ontbreekt volledig bij Reolink. Ook heeft Reolink een aantal domme beperkingen mbt privacy vlakken: Maximaal 4 en dit zijn uitsluitend orthogonale vierkanten in beeld. Polygonen of vrije vormen is niet mogelijk. 8)7 Daarnaast krijg je met de Altas wel hun ColorX systeem voor low light beelden zonder IR. Hier lees ik best mooie reviews over, maar moet toegeven dat ik eigenlijk te weinig van Eufy zelf weet om hier echt wat over te zeggen qua vergelijking tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Tweaker_Ruwy schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:47:
[...]

Voor mijn meest eenvoudige wifi camera (Reolink lumus Pro) kan ik de bitrate maximaal instellen op 3072kbps. Momenteel staat hij ingesteld op 2048kbps en dat haal ik ook over 4G via een VPN naar het thuisnetwerk. (niks via de servers van reolink dus) De app en liveview voor deze camera is bij mij binnen een tel of 3 á 4 geladen. Maar hier zitten uiteraard een boel factoren tussen waardoor andermans resultaat heel anders kan zijn. Gevalletje N=1 dus. (Ter vergelijking; m'n Duo 2 POE doet onder dezelfde omstandigheden rustig 10.000kbps.) Hun Solar modellen heb ik niet in huis, dus weet ik niet of dit vergelijkbaar is.

Die lagere resolutie van 2K ipv 4K zou zich wel moeten vertalen naar betere prestaties met weinig licht; de Altas Ultra en normale Altas gebruiken beiden het zelfde formaat sensor met dezelfde beeldhoek, wat dus inhoudt dat onder gelijke lichtomstandigheden er bij de gewone Altas dus meer licht op 1 pixel valt. (Grofweg de reden waarom professionele IPC's vaak nog 1080P zijn)

Mocht je wel een overstap van Eufy naar Reolink overwegen; houdt rekening met dat je ook functionaliteit verliest. Eufy doet bijv. aan gezichtsherkenning met de homebase dacht ik zo. Dit ontbreekt volledig bij Reolink. Ook heeft Reolink een aantal domme beperkingen mbt privacy vlakken: Maximaal 4 en dit zijn uitsluitend orthogonale vierkanten in beeld. Polygonen of vrije vormen is niet mogelijk. 8)7 Daarnaast krijg je met de Altas wel hun ColorX systeem voor low light beelden zonder IR. Hier lees ik best mooie reviews over, maar moet toegeven dat ik eigenlijk te weinig van Eufy zelf weet om hier echt wat over te zeggen qua vergelijking tussen de twee.
Een bitrate van 2048kbps en hoger is erg netjes, 2048kbps is ook meteen het max voor een batterijcamera van Reolink als ik het juist heb. Bij Eufy is het (als ik het online lees) maximaal zo rond de 700kbps, dat moet toch een enorm groot verschil zijn in de praktijk?

De AI van Eufy werkt bij mij niet goed, volgens de AI is ieder persoon die langs loopt mijn vriendin, en aanpassen heeft geen zin. (en dat is al een aantal maanden zo)

Die ColorX ziet er inderdaad wel heel gaaf uit, Eufy heeft iets vergelijkbaars met de naam Max Color Vision. Als ik de vergelijkingen op YouTube zie is dat qua kwaliteit ook wel vergelijkbaar.

Jammer dat er geen goede voorbeelden op YT staan die de bitrate (met bewegende beelden) vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
DonRoger schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:39:
[...]

Ah geen probleem! Heb jij toevallig ook het probleem dat de AI letterlijk iedereen als 1 persoon ziet? de AI ziet hier letterlijk iedereen die hier langs loopt als mijn vriendin, corrigeren heeft ook geen zin want de volgende dag gaat 'ie vrolijk verder helaas.
Ik heb geen AI. Ik heb de homebase 2 en die doet geen AI meen ik (en als ie het al doet staat het iig niet aan :))

Pagina: 1