Advies Wasmachine Bosch WGB244ABNL vs SIEMENS WG44B2ABNL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:32
We hebben helaas een nieuwe wasmachine nodig.
De keuze is nu tussen de:
Bosch WGB244ABNL vs SIEMENS WG44B2ABNL

Van wat ik gelezen heb o.a. over de typenummers zijn ze nagenoeg gelijk.
Nu wordt gezegd dat Bosch iets voordeliger is, dat is bij dit type nu net niet het geval. Het is ook maar een paar tientjes verschil.

Ik neig naar de Bosch omdat daar geen knop op zit. Als je dan toch een touchscreen hebt, waarom dan niet alles touch? Zie ik nog iets over het hoofd? Of waarom zou ik wel voor de Siemens moeten kiezen?

Alle reacties

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:48
want touch is altijd beter?
e.g. Volkswagen-rijders zijn touchknoppen zat en stappen naar de rechter

Draaiknop is 100x sneller dan een slecht ingerichte interface op een touchscreen.
En menig touchscreen en/of touchknoppen reageren slecht op vochtige vingers....

Wat je zelf al aangeeft, waarschijnlijk dezelfde machine met een ander bedieningspaneel. Ze rollen in iedergeval uit dezelfde fabriek lees ik zo even snel online.

Als garantie e.d. ook identiek is, dan zou ik gaan voor wat je voorkeur heeft.

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:32
PROnline schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:00:
want touch is altijd beter?
e.g. Volkswagen-rijders zijn touchknoppen zat en stappen naar de rechter

Draaiknop is 100x sneller dan een slecht ingerichte interface op een touchscreen.
En menig touchscreen en/of touchknoppen reageren slecht op vochtige vingers....

Wat je zelf al aangeeft, waarschijnlijk dezelfde machine met een ander bedieningspaneel. Ze rollen in iedergeval uit dezelfde fabriek lees ik zo even snel online.

Als garantie e.d. ook identiek is, dan zou ik gaan voor wat je voorkeur heeft.
Helemaal met je eens, mijn idee was omdat er dan 2 verschillende componenten gebruikt worden het juist storingsgevoeliger zou kunnen zijn. Gewoon aan iets kunnen draaien is misschien ook wel prettig :)

Ze zijn zo identiek dat op de Siemens en Bosch site ze zelfs voor aantal onderdelen exact dezelfde foto's gebruiken.