Vraag

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
Gisteren heb ik een software update op mijn OP7 pro geïnstalleerd. Hierna werkte hij zonder problemen maar ik kwam er vanochtend achter dat de mobiele data niet werkte. Ik heb hem opnieuw opgestart en moest na het opstarten de simpincode en pincode opgeven.

Hij vroeg hierbij echter ook om de simpin van de 2de simkaart, terwijl er maar 1 simkaart in de telefoon zit. Na een aantal pogingen wil hij nu een puk code van de niet bestaande simkaart hebbenen ben ik de toegang tot mijn telefoon verloren.

Is hier een oplossing voor? Ik kan helaas niets meer zien in de telefoon.

Wat ik al geprobeerd heb:
* meerdere keren opnieuw opgestart
* geprobeerd met meerdere oude simcodes van simkaarten die er ooit in zaten

Beste antwoord (via rens-br op 29-08-2025 08:32)

• sj0nsj44k
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb een andere simkaart in de telefoon gedaan en de telefoon weer opgestart, na het opstarten vroeg hij weer om de pincode en de 2 sim pincodes. Nu kon ik de 2de simpincode invoeren en de telefoon doet het weer.

Alle reacties

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

heb je geen esim of iets dergelijks?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over welke update gaat het precies? Want voor zover ik weet krijgt die telefoon geen officiele updates meer van OnePlus zelf?

Enige wat ik snel kan bedenken (maar ja, noodgreep): factory reset, hopen dat de update dan wel netjes opstart en enkel nog 1 SIM-code nodig heeft. Betekent waarschijnlijk wel dat je je backup daarna moet terugzetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sj0nsj44k
kromme schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:31:
heb je geen esim of iets dergelijks?
Ik heb geen Esim in deze telefoon. Hiervoor vroeg hij ook nooit om de pincode van de 2de simkaart.
MAX3400 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:32:
Over welke update gaat het precies? Want voor zover ik weet krijgt die telefoon geen officiele updates meer van OnePlus zelf?

Enige wat ik snel kan bedenken (maar ja, noodgreep): factory reset, hopen dat de update dan wel netjes opstart en enkel nog 1 SIM-code nodig heeft. Betekent waarschijnlijk wel dat je je backup daarna moet terugzetten.
Ik weet niet welke update het was en kan het nu ook niet meer opzoeken.

• MAX3400

MAX3400

sj0nsj44k schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:45:
[...]

Ik weet niet welke update het was en kan het nu ook niet meer opzoeken.
Oke, weet je dan misschien welk OS / firmware / naampje / uitvoering op je OP7 geinstalleerd stond voordat je de update ging doen?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@sj0nsj44k heb je geen oude simkaart die je nu in dat slot kan stoppen of je bestaande simkaart in de andere simslot stoppen?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 28-08-2025 10:24 ]

• sj0nsj44k
MAX3400 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:50:
[...]

Oke, weet je dan misschien welk OS / firmware / naampje / uitvoering op je OP7 geinstalleerd stond voordat je de update ging doen?
Ik kan deze informatie helaas niet meer terugvinden.
rens-br schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:09:
@sj0nsj44k heb je geen oude simkaart die je nu in die poort kan stoppen of je bestaande simkaart in de andere simslot stoppen?
Dit ga ik vanavond proberen. Ik ben ook benieuwd of ik de enige ben met dit probleem aangezien ik geen vergelijkbare topics kan vinden op het internet.

• MAX3400

MAX3400

sj0nsj44k schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:22:
[...]

Ik kan deze informatie helaas niet meer terugvinden.

[...]

Dit ga ik vanavond proberen. Ik ben ook benieuwd of ik de enige ben met dit probleem aangezien ik geen vergelijkbare topics kan vinden op het internet.
Desnoods rij je even naar de dichtsbijzijnde KPN / Voda / etc winkel, haal je een prepaid SIM (zo goed als gratis) en dan kan je je huidige (actieve) SIM in slot 1 houden en stop je de nieuwe in slot 2. Van de nieuwe is de code in principe altijd 0000 dus dan hoef je daar niet over na te denken.

Blijft wel wazig het hele verhaal. Ben je wel de eerste / originele eigenaar van de telefoon (indien niet, zou de vorige eigenaar ooit een tweede SIM erin gehad hebben)? Kan/wil je iets harder proberen na te denken over je OS; ik niet of je al in safe mode hebt geprobeerd te starten en daar misschien informatie ziet of uit kan halen?

Verder, maar dan denk ik vast verder vooruit; misschien dat je met TWRP een (gedeelte van een) backup kan maken en desnoods alsnog eventueel je toestel factory-resetten. Ook hier; ik ben te lang uit de mobiele troubleshooting maar dat is wel de tool die ik bijna meteen tegenkwam na Googlen op "puk code oneplus" via Reddit.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
De laatste OnePlus 7 proq update was december 22.
rn het lijkt me sterk dat je er 3 jaar niet naar hebt gekeken.

Hoe zeker ben je dat het een OnePlus update was?

Zou idd even testen met een nieuwe sim. (Kost niet de wereld)
Maar anders gaat het toch een fabrieks reset worden

[ Voor 26% gewijzigd door jack zomer op 28-08-2025 10:38 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• sj0nsj44k
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb een andere simkaart in de telefoon gedaan en de telefoon weer opgestart, na het opstarten vroeg hij weer om de pincode en de 2 sim pincodes. Nu kon ik de 2de simpincode invoeren en de telefoon doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@sj0nsj44k en nu een oplossing zoeken voor "welke updates komen er binnen" want zoals gezegd heb je een telefoon met een OS dat al jaren niet meer geupdate wordt. Het lijkt me dus essentieel dat je enige weet / kennis hebt van wat er wel gebeurt op je telefoon.

Pagina: 1