1440p gaming pc voor BF6 en WoW

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt alleen gebruikt voor gaming, met name Battlefield 6 en World of Warcraft, maar ook simgames zoals bijvoorbeeld MSFS

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit is wel de max eigenlijk, dus rond de 1700.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De CPU en SSD heb ik al, deze staan dus vast. Daarnaast heb ik nog een SSD van mijn huidige PC die ik wil meenemen (Kingston A2000 1TB).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu deze lijst samengesteld:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9800X3D Boxed€ 449,-€ 449,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 166,99€ 166,99
1VideokaartenASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC€ 659,-€ 659,-
1BehuizingenChieftec APEX AIR€ 69,78€ 69,78
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36 (Black)€ 32,35€ 32,35
1Geheugen internPatriot Viper Venom PVV532G600C30K€ 95,11€ 95,11
1VoedingenNZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart€ 123,95€ 123,95
1Interne SSD'sSamsung 990 EVO Plus 2TB€ 109,19€ 109,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.705,37
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor World of Warcraft maakt een X3D processor een groot verschil qua performance, vandaar dat ik hier al voor heb gekozen en heb aangeschaft. Verder geen voorkeuren. Zo goedkoop mogelijk, RGB etc heb ik helemaal niks mee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC staat onder mijn bureau in de woonkamer. Looks boeien totaal niet, koeling en geluid wel.

Ga je overklokken?
Wellicht de GPU undervolten.

Wat verwacht je van ons?
Hoor het graag als er goedkopere of betere alternatieven zijn dan de onderdelen in mijn lijst.
Is dit geheugen goed of kan ik beter voor Kingston Fury kiezen? En hoe zit het met de voeding, zijn hier betere of goedkopere opties? Graag wel een 850W zodat ik wat ruimte heb voor uitbreiding in de toekomst.

Hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:03
Prima build, strikje eromheen en gaan met die banaan :)
Je KAN de cpu koeler upgraden naar een Thermalright Phantom Spirit 120 SE... maar die is wel weer 15 euro duurder. (houdt de cpu wel nog beter koel).

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:33
Prima build. Nu heb ik zelf een AMD gpu, maar als je graag en veel ms flight simulator speelt, wordt Nvidia toch aangeraden ivm dlss. Niet dat het spel onspeelbaar is met amd hoor, au contraire. Maar ik geef het gewoon ff mee

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 22:00
Welke resolutie ga je spelen?

Als je bekabeld internet kan je uitvoering: ASUS TUF Gaming B650-PLUS overwegen.
Anders is er nog het nieuwere model: uitvoering: ASUS TUF GAMING B650-E WIFI

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
Bedankt voor de reacties zover!
Ik ga op 1440p spelen.
Wat betreft de koeler, ik zie dat de Thermalright wel meer geluid maakt. Ga er even over nadenken.

Voor MSFS is een Nvidia kaart wellicht beter, maar ik zie ook veel goede ervaringen met de 9070 XT. En aangezien de 5070Ti weer een stuk duurder is dan deze kaart ga ik toch maar voor de 9070 XT. Zo veel zal ik MSFS ook niet spelen.

Ik heb bekabeld internet, maar ben voor de WIFI variant gegaan i.v.m. de Bluetooth die hier ook op zit. Die zit er bij de andere niet op. Ik zal het andere moederbord even bekijken. Heeft wel een mindere audiochip zie ik.