Beste Tweakers,
Ik sta op het punt om de onderstaande lijst aan onderdelen te bestellen.
Voordat ik dit doe zou ik graag zeker willen weten dat alles klopt en of er misschien betere opties zijn.
Mijn grootste twijfel ligt bij het B650 moederbord. Ik ben van plan om een 9900X CPU te gaan gebruiken en eigenlijk voldoet het B650 moederbord qua specificaties prima. Hier en daar lees ik echter dat een Ryzen 9 vaak gecombineerd wordt met een X870 bord. Wat is jullie mening hierover? Ik ben niet van plan om de CPU te gaan overclocken.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Adobe Photoshop
- Adobe Lightroom Classic
- Adobe Premiere Pro
- Davinci Resolve
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1700,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een 5000 serie Nvidia GPU
- 64 GB RAM
- Goede M.2 support
- USB 4.0 of Thunderbolt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een Intel CPU overwogen (Ultra 265K), maar om de optie van het upgraden van de CPU open te houden blijf ik bij voorkeur bij AM5
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen of wensen
Ga je overklokken?
Nee
Ik sta op het punt om de onderstaande lijst aan onderdelen te bestellen.
Voordat ik dit doe zou ik graag zeker willen weten dat alles klopt en of er misschien betere opties zijn.
Mijn grootste twijfel ligt bij het B650 moederbord. Ik ben van plan om een 9900X CPU te gaan gebruiken en eigenlijk voldoet het B650 moederbord qua specificaties prima. Hier en daar lees ik echter dat een Ryzen 9 vaak gecombineerd wordt met een X870 bord. Wat is jullie mening hierover? Ik ben niet van plan om de CPU te gaan overclocken.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Adobe Photoshop
- Adobe Lightroom Classic
- Adobe Premiere Pro
- Davinci Resolve
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1700,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een 5000 serie Nvidia GPU
- 64 GB RAM
- Goede M.2 support
- USB 4.0 of Thunderbolt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een Intel CPU overwogen (Ultra 265K), maar om de optie van het upgraden van de CPU open te houden blijf ik bij voorkeur bij AM5
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen of wensen
Ga je overklokken?
Nee
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9900X Boxed | € 372,99 | € 372,99 |
1 | Moederborden | ASUS ProArt B650-CREATOR | € 213,40 | € 213,40 |
1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 5060 Ti 16GB OC Edition | € 479,- | € 479,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North XL - TGD Charcoal Black | € 159,- | € 159,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 204,99 | € 204,99 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 750W | € 111,80 | € 111,80 |
1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 109,19 | € 109,19 |
Totaal | € 1.728,27 |