Gezocht: Slimme 230V thermostaat met draadloze communicatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsie00
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 16:21
Al enige tijd ben ik op zoek naar een bepaalde thermostaat, ik kan echter geen geschikt model vinden, ik zoek me echt kapot |:(

De thermostaat moet het volgende hebben:
  • Thermostaat(wandmontage) op permanente voeding(stopcontact)
    (thermostaat aan de voorkant van de muur, stopcontact aan de achterkant van de muur. Ik steek de draad door de muur en plug hem aan de andere kant in het stopcontact)
  • Communicatie tussen thermostaat beneden & ketel op zolder draadloos.
    Er mag eventueel wel een ontvanger bij de ketel worden geplaatst
  • Als het even kan, met het oog op de smarthome-toekomst graag ondersteuning voor Matter
Huidige ketel is een Remeha Tzerra Aces 28C CCS(helaas op zolder). Huidige thermostaat is een Remeha eTwist bedraad.
Er ligt helaas geen loze buis o.i.d. naar de ketel toe, dus de draad is nu overal in het zicht.
Schrik niet... 8)7 Eerst de trapkast in, dan door de trap heen geboord, vanaf de trap ligt de draad los op de trap en is deze even verderop aan de muur geniet, en op zolder ligt de draad los op de vloer naar de ketel toe.
GEEN GEZICHT!!! Die draad die los door het hele huis loopt/hangt wil ik er dus tussenuit hebben.

Ik ben al een aantal thermostaten tegen gekomen maar ze lijken me allemaal net niet geschikt.
  • Remeha eTwist RF werkt op batterijen & heeft geen matter, deze valt dus af.
  • Nest heeft de ondersteuning in Europa beëindigd, die valt dus af. Nest verwijst naar Tado.
  • Tado X. Is of op batterijen of met draad tussen ketel & thermostaat. Valt dus ook af
  • Honeywell T6R is qua permanente voeding & draadloze communicatie goed maar kan zoals ik het zie niet aan de wand worden bevestigd en ondersteunt geen Matter.
    Nou is de Matter ondersteuning geen harde eis maar het zal mooi meegenomen zijn. Over de wandmontage ben ik niet zeker, als ik de handleiding lees lijkt het niet te kunnen.
WIE HEEFT HIERVOOR HET EI VAN COLUMBUS?

Thijs

Probleem'n? Poar neem'n!