wie kan mij helpen?
De situatie is alsvolgt:
Ik heb een router voor in mijn huis met een aansluiting op Ziggo.
daarnaast heb ik verdeeld in mijn huis 4 TP link Deco M5
De hoofd Deco zit door middel van een ethernetkabel aangesloten op de router met de naam WOONKAMER
Halverwege de garage heb ik een switch die uiteraard middels een ethernetkabel is verbonden met de router, naast de omvormer van de zonnepanelen en de Philips Hue Bridge zijn hier nog 3 ethernet kabels ingeprikt.
1 is bestemd voor de Deco op de bovenverdieping met de naam BOVEN
1 is bestemd voor de Deco met de naam GANG
1 is bestemd voor de Deco in mijn tuinhuis welke door middel van twee kabels, verbonden met een koppelstuk naar de plaats van bestemming gaat en daar ingeprikt is in de Deco met de naam TUINHUIS
de bedrade deco's pakken automatisch een wifi verbinding met de hoofd deco in plaats van een ethernetverbinding met de switch. mijn voorkeur is toch de bedrade verbinding voor betere stabiliteit, maar dat lijk nog niet echt te werken
Doe ik iets fout?
paar dingen die van belang kunnen zijn:
- Het is géén gastnetwerk
- Het netwerk is een ander netwerk dan mijn Ziggo netwerk
- Bewerkingsmodus staat op Acces point
- Snelle roaming staat uitgeschakeld
- Beamforming staat ingeschakeld
- beveiliging staat op wpa2
- band 2.4/5GHz
De situatie is alsvolgt:
Ik heb een router voor in mijn huis met een aansluiting op Ziggo.
daarnaast heb ik verdeeld in mijn huis 4 TP link Deco M5
De hoofd Deco zit door middel van een ethernetkabel aangesloten op de router met de naam WOONKAMER
Halverwege de garage heb ik een switch die uiteraard middels een ethernetkabel is verbonden met de router, naast de omvormer van de zonnepanelen en de Philips Hue Bridge zijn hier nog 3 ethernet kabels ingeprikt.
1 is bestemd voor de Deco op de bovenverdieping met de naam BOVEN
1 is bestemd voor de Deco met de naam GANG
1 is bestemd voor de Deco in mijn tuinhuis welke door middel van twee kabels, verbonden met een koppelstuk naar de plaats van bestemming gaat en daar ingeprikt is in de Deco met de naam TUINHUIS
de bedrade deco's pakken automatisch een wifi verbinding met de hoofd deco in plaats van een ethernetverbinding met de switch. mijn voorkeur is toch de bedrade verbinding voor betere stabiliteit, maar dat lijk nog niet echt te werken
Doe ik iets fout?
paar dingen die van belang kunnen zijn:
- Het is géén gastnetwerk
- Het netwerk is een ander netwerk dan mijn Ziggo netwerk
- Bewerkingsmodus staat op Acces point
- Snelle roaming staat uitgeschakeld
- Beamforming staat ingeschakeld
- beveiliging staat op wpa2
- band 2.4/5GHz
[ Voor 1% gewijzigd door Kooijoh op 27-08-2025 10:02 . Reden: compleet maken ]