Domme vraag: hoe kom ik van USDT af?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter_culture
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 09:16
Hoi allemaal,

Ik heb nogal onder een steen geleefd en te laat opgemerkt dat KuCoin geen Nederlandse klanten meer bedient. Ik heb daar alleen nog USDT staan en dat wilde ik nu doorsturen naar een ander account (Bitvavo, Kraken). Maar ik loop er nu tegenaan dat USDT binnen de EU niet meer gebruikt wordt (ook dat is volledig langs me heen gegaan), en ik kan mijn USDT dus ook niet naar die accounts sturen.

Dus mijn vraag: waar kan ik mijn USDT nog traden voor bijv. USDC of BTC? Is dit het meest eenvoudig via een P2P-exchange? Of loop ik er daar ook tegenaan dat er beperkingen zijn voor EU-klanten? Ik heb tot nu toe alleen ervaring met "reguliere" exchanges dus ben even zoekende :?

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 17:30
Ik denk dat ik 't tijdelijk naar een self-custody wallet zoals Trust wallet zou versturen. Als de withdrawal cq tx-fees via Ethereum te hoog zijn, dan via een netwerk met lage fees versturen. Tron, Solana, Algorand zie ik genoemd als eveneens ondersteunde netwerken voor USDT in de Kucoin-helppagina's .
Vervolgens via defi LlamaSwap of een andere swap-site op dat specifieke netwerk de USDT naar de respectievelijke netwerktoken swappen (TRX, SOL, ALGO) en dan die token weer naar Bitvavo of Kraken sturen. Dan daar er USDC of BTC van kopen, eventueel via een euro-tussenorder als er geen direct paar is.

Ik zou dus swappen naar een netwerktoken omdat USDT verplaatsen m.i. altijd alleen maar (onnodig) meer kost dan het netwerkttoken zelf verplaatsen, maar dat zou je nog vooraf kunnen bekijken of dat het je waard is.

Bridgen ipv swappen in je self-custody wallet zou ook nog kunnen, zou je ook moeten bekijken of dat goedkoper uitpakt of niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Eegee op 27-08-2025 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Counter_culture
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 09:16
Dank voor het meedenken Eegee. Ik ben nu inderdaad aan het proberen om mijn USDT naar een self-custody wallet te sturen en van daaruit verder te kijken. Ik ben er alleen inmiddels achter dat mijn USDT op het KCC-netwerk staat, en om het te versturen heb ik weer KuCoin token (KCS) nodig voor de GAS-fees, maar het lukt me vooralsnog niet om KCS naar mijn KuCoin wallet te versturen. Wel via ERC20, maar daar heb ik natuurlijk niks aan want moet KCC-netwerk zijn... Ik heb maar een ticket ingediend bij KuCoin, hopelijk kunnen zij helpen bij het swappen van USDT KCC naar USDT ERC20...