13 of 14 inch laptop met sd-kaart lezer (NIET micro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.K.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-08 17:07
ik ben op zoek naar 13 of 14 inch laptop voor fotobewerking op reis met een fullsize kaartlezer, Windows 11 en minimaal intel 7. Voor tussen de 1000 en 1700 euro.
Ik heb geen voorkeur voor een merk.
Ik kan er geen een vinden met een fullsize kaartlezer. Als die er echt niet is, zal ik wel een losse kaartlezer gaan kopen, maar mijn voorkeur gaat er naar uit dat die in de laptop zit.
Weet iemand er een?

Beste antwoord (via J.A.K. op 31-08-2025 17:07)

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 15:34
J.A.K. schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:05:
@MAX3400 als ik zoek op cardreader vind ik ook alle laptops met micro sd
Minimaal intel 7 is voor Photoshop erg prettig
@nooberke ik heb 8 gewone sd kaartjes die ik wil blijven gebruiken
Minimaal I7 zegt eigenlijk niet zoveel, dit is omdat zuinige I7 processors in laptops soms trager zijn dan snelle I5 processors van dezelfde generatie, dit heeft puur te maken met het wattage dat ze mogen gebruiken.

afijn: Photoshop ansich werkt het best op Apple laptops, die hebben met de Pro ook een cardreader, zoals: uitvoering: Apple MacBook Pro 2024 14" M4 10‑core CPU, 10‑core GPU, 16GB ram,... Dit is dan alleen geen Windows, wat begrijpelijk niet wenselijk is (ookal leer je Mac zo kennen). De macbooks hebben altijd wel een uitstekende accuduur en presteren zonder stroomkabel erin altijd voluit. Daarnaast heeft een macbook Pro een enorm goed scherm, dat komt ook zeker van pas.

mocht je toch windows willen, kijk dan bijvoorbeeld naar: uitvoering: Lenovo Yoga Pro 7 14IAH10 (83KF002UMH) Deze hebben een metalen behuizing en een hoge resolutie oled scherm (mooie kleuren dus)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

Reinier

\o/

Een Framework 13 past nét niet in je budget, tenzij je kiest voor een Ultra 5 125H. Wel de DIY versie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Reinier op 27-08-2025 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat er in laptops met cardreader nou niets waar je og op gevallen is of, als je misschien doorklikt op een produkt, dat er op de site van fabrikant een kaartlezer vermeld staat?

edit: waarom minstens een Intel i7, @J.A.K. ? En dan, welke generatie als ondergrens?

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 27-08-2025 08:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:41
Je zou ook kunnen werken met een adapter van Micro-SD naar SD. Er zijn meer laptops waar MicroSD in kan. Lijkt mij handiger dan een losse kaartlezer.

Stop je de MicroSD met adapter in bijvoorbeeld je camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:44
Pak willekeurige laptop, koop categorie: Geheugenkaartlezers er los bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.K.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 15:34
J.A.K. schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:05:
Minimaal I7 zegt eigenlijk niet zoveel, dit is omdat zuinige I7 processors in laptops soms trager zijn dan snelle I5 processors van dezelfde generatie, dit heeft puur te maken met het wattage dat ze mogen gebruiken.

afijn: Photoshop ansich werkt het best op Apple laptops, die hebben met de Pro ook een cardreader, zoals: uitvoering: Apple MacBook Pro 2024 14" M4 10‑core CPU, 10‑core GPU, 16GB ram,... Dit is dan alleen geen Windows, wat begrijpelijk niet wenselijk is (ookal leer je Mac zo kennen). De macbooks hebben altijd wel een uitstekende accuduur en presteren zonder stroomkabel erin altijd voluit. Daarnaast heeft een macbook Pro een enorm goed scherm, dat komt ook zeker van pas.

mocht je toch windows willen, kijk dan bijvoorbeeld naar: uitvoering: Lenovo Yoga Pro 7 14IAH10 (83KF002UMH) Deze hebben een metalen behuizing en een hoge resolutie oled scherm (mooie kleuren dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.K.
@doebbalapoent11 bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik wil liever geen Apple, maar die Lenovo ziet er goed uit en heeft zo te zien een fullsize sd-kaartlezer wat ik graag wil! Thanks voor de tip!
Pagina: 1