Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassee
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 26-08 21:35
Hoi,
Ik zoek een laptop voor mijn studie built environment hiervoor heb ik laptop nodig met veel eisen en ik zie door de bomen het bos niet meer. zelf had ik aantal mooie laptops gevonden die voldeden aan veel eisen alleen misen veel een sterke GPU. zo keek ik naar de HP OmniBook 7 16-ay0872nd - 16 inch - - 32 GB - 1 TB
die aan alle eisen voldoet alleen geen nvidia heeft maar een Intel ARC.
kortom ik weet niet wat een goede keuze is.
hopelijk kunnen jullie mij helpen zou erg gewaardeerd worden :).

P.S. nog een beetje info:
max budget: 1500 liever minder ( 1200 )

en dit zijn de eisen van studie:
minimale specificaties: i5 processor, 16 GB intern geheugen, Nvidia grafische kaart of AMD kaart(en). Apple’s raden wij af. We raden met klem een Windows based laptop aan. We maken gebruik van Autocad, Revit en Rhino

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor €1400 is dit denk ik best een leuke deal. Lekker recente processor en grafische kaart, 1tb ssd en 32 GB ram. Met dit zware tools als autocad wil je wel lekker wat opslagruimte hebben en zeker 32GB geheugen is ook lekker voor productie tools, ondanks dat zij zelf 16gb zeggen zou ik daar niet voor gaan. Autocad kan daar wel mee werken maar andere productiviteitstools willen echt ramgeheugen.

uitvoering: Gigabyte Aero X16 1VH93EEC64AH

[ Voor 19% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-08-2025 22:19 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:16:
Voor €1400 is dit denk ik best een leuke deal. Lekker recente processor en grafische kaart, 1tb ssd en 32 GB ram. Met dit zware tools als autocad wil je wel lekker wat opslagruimte hebben en zeker 32GB geheugen is ook lekker voor productie tools, ondanks dat zij zelf 16gb zeggen zou ik daar niet voor gaan. Autocad kan daar wel mee werken maar andere productiviteitstools willen echt ramgeheugen.

uitvoering: Gigabyte Aero X16 1VH93EEC64AH
ik kan nergens vinden van die Aero wat het wattage is dat de gpu mag trekken, ik zie wel dat de adapter (slechts) 150 watt is, dus ik vraag me af of dit geen geknepen 5060 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Startpost is wat onhandig omschreven (requirements) maar ik weet niet of je heel blij wordt om elke dag een 16" laptop mee te slepen naar school waar laptop+adapter al snel 2.5kg weegt? En kijk ook vooral naar garantie en reparatie; veel laptops (niet allen) hebben enkel carry-in en daarmee ben je je machine misschien enige tijd kwijt en/of onderzoeken of je kan upgraden naar 3 jaar onsite garantie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Voor een engineering studie zou ik kijken naar een Lenovo Thinkpad uit de P lijn of een Dell Precision.
Bijvoorbeeld een P16s van de nieuwste generatie met een RTX 500 Ada erin ofzo. Met zwaardere GPU's vliegen de prijzen van laptops snel uit de bocht. Die gaming dingen lijken leuk, maar de bouwkwaliteit en algemene betrouwbaarheid staan gewoon niet hoog op de prioriteitenlijst van de fabrikant in dat segment. Dat zou ik niet willen als ik hem om het uur moet verslepen.

Ik had zelf een ZBook destijds via de universiteit, maar dat zou ik afraden. Te veel driverbugs, ook nu nog als ik om mij heen kijk naar collega's e.d. met ZBooks

Iets als dit:
uitvoering: Dell Precision 3590 (T3T27)
uitvoering: Lenovo ThinkPad P16s Gen 3 (21KS0004MH)

Waarbij de lenovo mijn voorkeur heeft vanwege de enorme accu. Je hebt wel sterke kans dat het display van de Dell een stuk feller zal zijn. Thinkpad schermen zijn algemeen niet zo goed.

[ Voor 41% gewijzigd door youridv1 op 27-08-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
opzich snap ik dat deze laptop iets boven budget valt, maar dit is een beste beuker: uitvoering: Lenovo IdeaPad Pro 5 16AKP10 (83JN002PMH) met zijn metalen behuizing, dedicated gpu en overall mooie package (mooi scherm, fijn toetsenbord, goede poorten, 32gb ram, usb 4)

Thinkpads met dedicated kaart ga je helaas niet nieuw vinden in deze prijsklasse, evenals dell precision.
Pagina: 1