Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Dan volg je dus de massa en ga je voor Iiyama...Op dinsdag 18 september 2001 11:29 schreef Moody het volgende:
Ervaringen en reacties kan ik goed gebruiken...monitor is toch een van de belangrijkste onderdelen van een goede pc...
.... Ik weet het ook niet
Mijn tip: ga in het geval van monitoren nooit af op andermans mening en reviews/tests. Echt de enige manier om een monitor te beoordelen is naar een winkel te gaan waar er veel naast elkaar aan staan. ZELLEF KIJKE dus !
Er is geen test die kan weergeven hoe een beeld overkomt op elke gebruiker. Mijn pa heeft een Iiyama 19" trinitron, splinternieuw en duur enzo, maar ik PERSOONLIJK vind hem minder mooi dan mijn Daewoo 901D, zonder trinitron en veel goedkoper.
Suc6
Er is geen test die kan weergeven hoe een beeld overkomt op elke gebruiker. Mijn pa heeft een Iiyama 19" trinitron, splinternieuw en duur enzo, maar ik PERSOONLIJK vind hem minder mooi dan mijn Daewoo 901D, zonder trinitron en veel goedkoper.
Suc6
Laatste tijd vinnik iiyama roch echt wat minder worden, nee dan neem ik liever een sony cpd gXXX serie. En zeg zelf bezuinigen moet je niet doen op je monitor!
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
Neem de Syncmaster 753 DF
100 % flat !!
Echt SUBLIEM ding
ga em eens bekijken in de winkel
succes
100 % flat !!
Echt SUBLIEM ding
ga em eens bekijken in de winkel
succes
Ik werk nou bijna alweer een maand met de Samsung SyncMaster 900IFT en ik moet zeggen het is een bloedgeile monitor(komt onder andere door de Latitea Casta-desktop).
Het beeld is scherp, komt onder andere ook door mijn Matrox G400, zie geen lijntjes (als je ze hebt wen je er toch aan) en is simpel in gebruik.
Ik heb nog geen min-puntje aan mijn monitor kunnen ontdekken. Misschien eentje dan, en dat is dat de refreshrates wel wat hoger kunnen.
Maar ik ben tevreden met de huidige resolutie( 1280*960 @ 85Hz).
Oh ja....Samsung is dus HOT
Het beeld is scherp, komt onder andere ook door mijn Matrox G400, zie geen lijntjes (als je ze hebt wen je er toch aan) en is simpel in gebruik.
Ik heb nog geen min-puntje aan mijn monitor kunnen ontdekken. Misschien eentje dan, en dat is dat de refreshrates wel wat hoger kunnen.
Maar ik ben tevreden met de huidige resolutie( 1280*960 @ 85Hz).
Oh ja....Samsung is dus HOT
-
Verwijderd
Ik sluit me aan bij XantipOp dinsdag 18 september 2001 12:19 schreef xantip het volgende:
Samsung is HOT
neem de syncmaster 755DF
Verwijderd
Samsung en Iiyama gebruiken in hun top series dezelfde beeldbuizen, nl. Hitach Diamondtron Naturally Flat. Deze buis maakt gebruik van de grille-aperture techniek zoals de SONY trinitron (FP) beeldbuizen (o.a. te vinden in rara SONY, maar ook CTX uit de Professional serie). De Hitachi fabriek is inmiddels van Samsung. Over het algemeen zijn de Samsungs iets beter te tunen dan de Iiyama's. De lijn die je ziet lopen is een damper wire die de verticale filter lamellen op zijn plek moet houden (anders gaat je beeld flapperen als je door de kamer huppelt). LG/philips heeft die damper wire zo dun gemaakt in hun resp. Flatron en 10xT (bijv 107T) serie dat je hem niet meer ziet in je beeld.
De samsung Dynaflat (DF) serie en IFT (Infinite FLat) serie hebben de standaard shadow mask technologie zo aangepast dat ze daarmee toch het beeld zonder vervorming op een platte buis konden projecteren en hebben daarmee dus niet zo'n lijntje.
De kleurechtheid en levendigheid van de Hitachi buizen is het grootst, dus als je met dat lijntje kan leven en het kan betalen dan koop je een samsung/iiyama en als het lijntje je mateloos irriteert dan koop je een Philips/LG (meestal iets duurder). Voor de kleinere portemonee heb je mooie buis aan de Samsung DF of IFT serie
Ik hoop dat dit een beetje orde en begrip heeft gebracht
Succes
Bas
De samsung Dynaflat (DF) serie en IFT (Infinite FLat) serie hebben de standaard shadow mask technologie zo aangepast dat ze daarmee toch het beeld zonder vervorming op een platte buis konden projecteren en hebben daarmee dus niet zo'n lijntje.
De kleurechtheid en levendigheid van de Hitachi buizen is het grootst, dus als je met dat lijntje kan leven en het kan betalen dan koop je een samsung/iiyama en als het lijntje je mateloos irriteert dan koop je een Philips/LG (meestal iets duurder). Voor de kleinere portemonee heb je mooie buis aan de Samsung DF of IFT serie
Ik hoop dat dit een beetje orde en begrip heeft gebracht
Succes
Bas
mmm, samsung kep er in totaal 2 gehad... een 15" die ging na 2 jaar 'gewoon' kapot, geen beeld meer.
En een 17": in het begin erg enthousiast maar na 1 jaar begon het beeld vaag te worden, letters kleiner dan 10 waren niet meer leesbaar.
Nu heb ik die 17" nog ergens staan, voor nood.
Conclusie: Vette NOT
Echt, koop wat goeds: Iiyama
En een 17": in het begin erg enthousiast maar na 1 jaar begon het beeld vaag te worden, letters kleiner dan 10 waren niet meer leesbaar.
Kort leefde de kamerplant die aan een wilde orchidee.
Verwijderd
De kwaliteit van samsung monitoren is dik in orde. Ik heb hier 2 samsungs van 6(!) jaar oud staan, 14 inchjes, en ze geven allebei nog perfect, haarscherp beeld. Niet flets, niks. de kleuren zijn nog perfect.
Tevens heeft een vriend van mij een Syncmaster, die bevalt hem ook heel erg goed, en ik vind het ook best een leuk scherm.
Dus ik denk, Samsung is hot.
Tevens heeft een vriend van mij een Syncmaster, die bevalt hem ook heel erg goed, en ik vind het ook best een leuk scherm.
Dus ik denk, Samsung is hot.
Ik stond een tijd geleden bij Norrod te kijken naar die schermpjes. Een Lite-on TFT vond ik mooier dan een dure IIyama Flatscreen (het beeld was scherper en minder rafelig)
Wat heeft een Lite-on hiermee te maken ???Op dinsdag 18 september 2001 14:47 schreef _JGC_ het volgende:
Ik stond een tijd geleden bij Norrod te kijken naar die schermpjes. Een Lite-on TFT vond ik mooier dan een dure IIyama Flatscreen (het beeld was scherper en minder rafelig)
Als je nou zegt dat die Lite-on een beter beeld heeft dan die Samsung TFT's of de Samtron TFT's...okay..dan kan ik je nog een beetje begrijpen.
Je post is naar mijn mening een beetje Off-topic.
-
Verwijderd
Zelf heb ik het verschil mogen zien tussen een CTX 711F en een Iiyama A702HT. De CTX vond ik echt retestrak terwijl de Iiyama enigzins wat flets en dof leek. Biede monitoren draaiden op dezelfde resolutie en waren helemaal bijgesteld zo goed als het kon. Zelf koop ik binnenkort de PR711FL, en hoop dat ik er geen problemen mee krijg. Het schijnt (zoals al vaker is genoemd) dat het bij de PRO serie wel mee valt. Alleen die lijntjes... ach ja, die laten zien dat je een toffe monitor voor je neus hebt.
Just my 2 cents.
Just my 2 cents.
Hiermee wil ik zeggen dat IIyama niet alles is.Op dinsdag 18 september 2001 14:53 schreef FoxzMan het volgende:
[..]
Wat heeft een Lite-on hiermee te maken ???
Als je nou zegt dat die Lite-on een beter beeld heeft dan die Samsung TFT's of de Samtron TFT's...okay..dan kan ik je nog een beetje begrijpen.
Je post is naar mijn mening een beetje Off-topic.
BTW: Als ik voor iemand een systeem samenstel, gooi ik er standaard een Samsung 17" bij. Als ik dan vraag of ie een betere wil, is het altijd wel goed. Ik heb nog nooit iemand teruggezien met een klacht over het beeldscherm.
Je hebt 3 jaar garantie op een Samsung monitor. Als ik jou was, zou ik eens bellen met de helpdesk. Waarschijnlijk zullen ze het wel doorsturen aan de technische dienst en wordt je monitor omgeruild.Op dinsdag 18 september 2001 13:49 schreef Stig het volgende:
mmm, samsung kep er in totaal 2 gehad... een 15" die ging na 2 jaar 'gewoon' kapot, geen beeld meer.
Je kunt het altijd proberen, toch?
Ohjah... ik ben zelf zeer goed te spreken over Samsung monitoren. Echter als ik binnenkort zelf een nieuwe monitor ga ik voor de LG SW915FT+ Flattron. Ik heb deze monitor bij Computerland zien staan en ik ben echt verkocht
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Pagina: 1