Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-08 07:55
Goede dag allen

Ik heb een klein internetkastje van provider Ziggo.
Dit kastje heeft één aansluiting (uitgang) zijn er oplossingen te bedenken (of ander kastje in omloop) waarbij twe uitgangen zijn. Ik wil graag mijn versterker er op aansluiten. Mag digitaal, analoog of wat mogelijk is.

Ziggo kan mij niet helpen

Ik hoor ontzettend graag
Dan kunnen we weer normaal radio luistern

groet

paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Bedoel je zoiets?
https://www.kabelshop.nl/...5004725-i4530-t19398.html

Geef anders op zijn minst even aan welk 'internet kastje'.. https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten

[ Voor 28% gewijzigd door DukeBox op 26-08-2025 16:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
Nee helaas niet.
Het gaat om het kastje van ziggo wat naar de TV gaat. De Next Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:42
heb je dit kastje
https://www.ziggo.nl/tele...cb528652f1acf8d40b48b644b

en daarbij wil je graag het geluid ook naar een versterker om zonder de tv aan te hebben naar radio te kunnen luisteren?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziggo stuurt toch geen analoge radio meer uit? nieuws: Ziggo is eind maart klaar met uitfaseren analoge radio via de kabel

Ik denk dat je beter gewoon een DAB/FM-radio (of ontvanger) kunt nemen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je kunt toch eenvoudig een extra Next mini aanschaffen, kost € 6,00 per maand vanaf 1 september. Nu nog 4.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

koningen schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:27:
Het gaat om het kastje van ziggo wat naar de TV gaat. De Next Mini
Next mini is netwerk (ethernet/wifi) only dus geen coax, daar komt verder ook geen signaal uit anders dan HDMI.
Als je geen versterker met HDMI hebt, en je wil daar dus een audio uit, dan moet je een HDMI audio extractor gebruiken zoals uitvoering: Delock HDMI Audio Extractor 4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Laatst online: 15:18
Je bent erg onduidelijk in je bewoordingen.
"internetkastje" versus "versterker" en "analoog" zijn geen dingen die normaal gesproken bij elkaar horen.
Uit je eerste bericht is niet eens duidelijk of je het hebt over een Coax-verbinding zelf, de internetverbinding (ethernet), TV signaal, video-signaal (HDMI), of een audio-aansluiting.

Je laatste zin daar geeft aan dat je specifiek radio wilt luisteren.

Beste optie is dan volgens mij gewoon een losse digitale DVB-C radio ontvanger, zoals deze:
https://kinq.nl/products/...-dvb-c-radiotuner-2e-kans
Die heeft Ziggo zelf ook een tijdje verkocht in de periode dat ze het analoge radio-signaal aan het afsluiten waren van de kabel.
Sluit je met zijn input aan op de coax kabel van ziggo, en heeft analoge tulp- en een digitale TOSlink audio uitgang, (die je dan op je audioversterker aansluit) en kan alle reguliere (digitale) radiozenders op de kabel ontvangen.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
Driek schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:27:
heb je dit kastje
https://www.ziggo.nl/tele...cb528652f1acf8d40b48b644b

en daarbij wil je graag het geluid ook naar een versterker om zonder de tv aan te hebben naar radio te kunnen luisteren?
ja dat klopt zonder iedere keer een stekker te moeten wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
DukeBox schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:29:
[...]

Next mini is netwerk (ethernet/wifi) only dus geen coax, daar komt verder ook geen signaal uit anders dan HDMI.
Als je geen versterker met HDMI hebt, en je wil daar dus een audio uit, dan moet je een HDMI audio extractor gebruiken zoals uitvoering: Delock HDMI Audio Extractor 4K
versterker heeft HDMI dat werkt wel, maar iedere keer draadje omgooien is ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

koningen schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:04:
versterker heeft HDMI dat werkt wel, maar iedere keer draadje omgooien is ruk :)
Maar als je versterker HDMI in heeft zou er ook een HDMI out moeten zijn voor naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
BrainCrash schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:37:
Je bent erg onduidelijk in je bewoordingen.
"internetkastje" versus "versterker" en "analoog" zijn geen dingen die normaal gesproken bij elkaar horen.
Uit je eerste bericht is niet eens duidelijk of je het hebt over een Coax-verbinding zelf, de internetverbinding (ethernet), TV signaal, video-signaal (HDMI), of een audio-aansluiting.

Je laatste zin daar geeft aan dat je specifiek radio wilt luisteren.

Beste optie is dan volgens mij gewoon een losse digitale DVB-C radio ontvanger, zoals deze:
https://kinq.nl/products/...-dvb-c-radiotuner-2e-kans
Die heeft Ziggo zelf ook een tijdje verkocht in de periode dat ze het analoge radio-signaal aan het afsluiten waren van de kabel.
Sluit je met zijn input aan op de coax kabel van ziggo, en heeft analoge tulp- en een digitale TOSlink audio uitgang, (die je dan op je audioversterker aansluit) en kan alle reguliere (digitale) radiozenders op de kabel ontvangen.
Dat is lastig ik snap het.

Ik heb een next mini deze heeft 1 HDMI uitgang.
Die gaat naar de TV.
Ik zou graag naast deze uitgang nog een tweede uitgang willen hebben om aan te sluiten op de versterker. Hiermee kan ik dan zowel radio luisteren ALS geluid over de speakers ipv TV.
Dit mag HDMI, Digital output of analoog zijn. dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:57
Dan heeft die versterker toch ook een HDMI uit waar je de tv aan kunt hangen.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
Eens met wat hierboven door anderen al twee keer genoemd is:

Die versterker waar je het over hebt zal ook een HDMI uitgang hebben, als deze ook al een HDMI ingang heeft.
Maar laten we beginnen met de logische vervolgvraag:
Welke versterker hebben we het hier over? (merk/type?)

Wat je hoogstwaarschijnlijk gewoon moet doen:
- Nu gaat de HDMI kabel van de NEXT naar de TV.
-> In plaats daarvan:
- Sluit de HDMI kabel van de NEXT uitgang aan op een HDMI INput van de versterker.
- Sluit een extra HDMI kabel van de versterker HDMI OUTput aan op de TV.

Dan kun je als het goed is gewoon alles wat je wilt, zonder steeds kabels om te hoeven steken.

Op de versterker stel je in de settings in dat de HDMI passthrough (wanneer versterker is uitgeschakeld) naar de TV ingesteld moet staan op de gebruikte input waar de NEXT op aangesloten zit, dit zorgt ervoor dat de versterker transparant het signaal van de next doorgeeft naar de TV als de versterker zelf is uitgeschakeld.
Indien je vervolgens de versterker inschakelt, wordt het geluid van de NEXT automatisch 'onderschept' en afgehandeld door de versterker (die het naar je speakers stuurt). Dan heb je volgens mij precies wat je wilt.

Tenminste; zo werkt het op het overgrote deel van de versterkers/receivers.
We weten natuurlijk nog niet of dat ook geldt bij die van jou, totdat we weten welk merk/type versterker je nu gebruikt...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
BrainCrash schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:23:
Eens met wat hierboven door anderen al twee keer genoemd is:

Die versterker waar je het over hebt zal ook een HDMI uitgang hebben, als deze ook al een HDMI ingang heeft.
Maar laten we beginnen met de logische vervolgvraag:
Welke versterker hebben we het hier over? (merk/type?)

Wat je hoogstwaarschijnlijk gewoon moet doen:
- Nu gaat de HDMI kabel van de NEXT naar de TV.
-> In plaats daarvan:
- Sluit de HDMI kabel van de NEXT uitgang aan op een HDMI INput van de versterker.
- Sluit een extra HDMI kabel van de versterker HDMI OUTput aan op de TV.

Dan kun je als het goed is gewoon alles wat je wilt, zonder steeds kabels om te hoeven steken.

Op de versterker stel je in de settings in dat de HDMI passthrough (wanneer versterker is uitgeschakeld) naar de TV ingesteld moet staan op de gebruikte input waar de NEXT op aangesloten zit, dit zorgt ervoor dat de versterker transparant het signaal van de next doorgeeft naar de TV als de versterker zelf is uitgeschakeld.
Indien je vervolgens de versterker inschakelt, wordt het geluid van de NEXT automatisch 'onderschept' en afgehandeld door de versterker (die het naar je speakers stuurt). Dan heb je volgens mij precies wat je wilt.

Tenminste; zo werkt het op het overgrote deel van de versterkers/receivers.
We weten natuurlijk nog niet of dat ook geldt bij die van jou, totdat we weten welk merk/type versterker je nu gebruikt...
Ik gaat dat eens bekijken. Ik heb de Denon AV3803 een oud beestje inmiddels. Die heeft meerdere in en uitgangen. Ik dacht dat ik dat eens geprobeerd had en dan altijd mijn versterker aan moet hebben staan. Ik zal eens kijken of daar een instelling voor is. Dan hebben we de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
koningen schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:58:
[...]
Ik heb de Denon AV3803 een oud beestje inmiddels.
Check je info dan nog maar eens dubbel.

Een Denon AV3803 lijkt helemaal niet te bestaan.
Er is wel een AVR3803, maar die heeft helemaal geen HDMI aansluitingen (geen in of uitgangen).
Dat kan dus ook niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

En je versterker moet hoe dan ook aanstaan amders heb je geen geluid uit je speakers. Anders kan je net zo goed de speakers van je tv genruiken zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48

servies

Veni Vidi Servici

Sowieso heb je met zo'n oude versterker geen lipsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

servies schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:08:
Sowieso heb je met zo'n oude versterker geen lipsync.
Dat kan je in de next aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48

servies

Veni Vidi Servici

DukeBox schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:21:
[...]

Dat kan je in de next aanpassen.
Dat ken ik van m'n oude Dune media speler... dat werkt voor geen meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beste @koningen wil je zo vriendelijk zijn om je topicstart aan te passen en de volgende dingen te verduidelijken:

1. Welke apparaten je nu exact bezit (merk en type)
2. Hoe alles nu zit aangesloten. Welke kabel zit aan welk apparaat, via welke aansluiting.
3. Wat je exacte gebruiksdoelen zijn. Bijv radiozenders beluisteren zonder dat de tv aan hoeft, en/of tv kijken met het geluid via de receiver of juist zonder dat de receiver aan hoeft.
4. In hoeverre je flexibel bent richting die oplossingen. Soms kunnen meerdere dingen prima allemaal, soms kan het niet allemaal tegelijk op de gewenste manier.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:24
Als het is om weer radio te kunnen beluisteren, ben je beter af met een “internet radio” die je aansluit op je Denon
Bijv iets van Technisat of vergelijkbaar
Pagina: 1