Lieve medetweakers, om mijn stock 7900XT in mijn nieuwe kast te krijgen moesten de fans eraf (intake fans zitten nu tegen het koelblok). Daarvoor moest helaas de hele kaart uit elkaar, maar geen probleem, ik had wat tijd en een schroevendraaier.
Nadat ik hem weer in elkaar had met nieuwe thermal paste en pads, werkte alles gelukkig nog, maar het VRAM werd erg warm tijdens een stresstest van 2 minuten. Was ik al een beetje bang voor, want de gebruikte thermal pads waren wat aan de dunne kant.
Kaart dus weer uit elkaar, nieuwe paste op de GPU, nieuwe (dikkere) pads op het VRAM en weer in elkaar.
Stresstest draaien van 30s, GPU temp goed, VRAM temp goed, hot spot temp bijna meteen 110 graden?!?
/f/image/BJxJzIfFo9Zuxjpou2dlvf61.png?f=fotoalbum_large)
(ik heb ook een wat langere test gedraaid waarin te zien was dat de temps van de core en het VRAM afvlakten, maar heb daar geen screenshot van gemaakt)
Het valt me ook op dat die hot spot temperatuur heel hard weer omlaag gaat zodra de stresstest voorbij is.
tl;dr: na mijn gepruts met de koeling is de temp van de GPU hot spot 110 onder belasting.
Heeft iemand van jullie een idee wat ik verkeerd gedaan zou kunnen hebben? Of misschien wat ik zou kunnen doen om dat uit te vinden?
In ieder geval bij voorbaat al dank voor jullie input!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Open Hardware Monitor
AMD Adrenalin voor de ingebouwde stresstest.
7900XT, stock cooler, maar fans vervangen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets, want ik weet niet hoe ik moet checken waar het nu nog mis gaat.
Nadat ik hem weer in elkaar had met nieuwe thermal paste en pads, werkte alles gelukkig nog, maar het VRAM werd erg warm tijdens een stresstest van 2 minuten. Was ik al een beetje bang voor, want de gebruikte thermal pads waren wat aan de dunne kant.
Kaart dus weer uit elkaar, nieuwe paste op de GPU, nieuwe (dikkere) pads op het VRAM en weer in elkaar.
Stresstest draaien van 30s, GPU temp goed, VRAM temp goed, hot spot temp bijna meteen 110 graden?!?
/f/image/BJxJzIfFo9Zuxjpou2dlvf61.png?f=fotoalbum_large)
(ik heb ook een wat langere test gedraaid waarin te zien was dat de temps van de core en het VRAM afvlakten, maar heb daar geen screenshot van gemaakt)
Het valt me ook op dat die hot spot temperatuur heel hard weer omlaag gaat zodra de stresstest voorbij is.
tl;dr: na mijn gepruts met de koeling is de temp van de GPU hot spot 110 onder belasting.
Heeft iemand van jullie een idee wat ik verkeerd gedaan zou kunnen hebben? Of misschien wat ik zou kunnen doen om dat uit te vinden?
In ieder geval bij voorbaat al dank voor jullie input!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Open Hardware Monitor
AMD Adrenalin voor de ingebouwde stresstest.
7900XT, stock cooler, maar fans vervangen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets, want ik weet niet hoe ik moet checken waar het nu nog mis gaat.