Toon posts:

Zal er ooit wereldvrede zijn ?

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is wereldvrede? Een goeie vraag als je het mij vraagt. In de krant stond vorige week dat de illusie van wereldvrede voorgoed verdwenen is. Is er dan ooit wereldvrede geweest ? Als je het mij vraagt is er nooit wereldvrede geweest. En dan komen we meteen met het onderwerp van deze topic: Zal er ooit wereldvrede zijn? Als we over wereldvrede spreken dan bedoel ik dus een totale harmonie tussen de aardbewoners. Alle volkeren die het met elkaar eens zullen zijn. Maar is dit mogelijk ?

Het antwoord is simpel: NEE! Althans, niet met onze generatie. Om wereldvrede te realiseren zal een groep mensen (overgebleven volk) wat in harmonie leeft, een nieuwe beschaving moeten stichten. En dit is alleen mogelijk als er een 3e wereldoorlog is geweest die het grootste gedeelte van de mensheid uitroeid. Misschien grof, maar wanneer wereldvrede als een feit gezien kan worden, is dit de enige mogelijkheid!

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben absoluut tegen oorlogen en ik hoop zekers niet dat er een WO III onstaat, maar ik heb dr over na gedacht en ben tot de conclusie gekomen dat wereldvrede alleen mogelijk is met een WO III.

Hoe denken jullie hier over na ?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 17:00

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Visualise whirled peas...

Wat ze waarschijnlijk bedoelen met dat "de illusie van wereldvrede voorgoed verdwenen is", is dat de illusie dat die ooit bereikt zou kunnen worden (of iig binnen afzienbare tijd) verdwenen is.

Of er ooit wereldvrede zal zijn? Misschien. Maar niet tijdens onze levens. Het zou mooi zijn natuurlijk, maar wees nou realistisch, de konflikten in het Midden Oosten blijven nog wel een paar generaties voortduren.

In Iran is misschien de jeugd wel pro-Amerikaans, en daar zal dus binnen één generatie de anti-Amerikaanse politiek eindigen, maar de Palestijnse jeugd, en dus de toekomst van Palestina, is zeer anti-Amerikaans. De meeste landen in het Midden-Oosten en daar in de buurt (Irak, Iran, Saoudi-Arabië, Pakistan, Syrie, Egypte) zie ik wel binnen één, of in ieder geval binnen twee generaties goedkomen, maar er zullen misschien nog wel honderden jaren (kleine) brandhaarden blijven.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Denk niet dat er ooit wereld vreede zal zijn. Want zodra alles hier op aarde goed gaat iedereen is het met elkaar eens. Niemand heeft eer oorlogen met elkaar. Zullen wij honderden/duizende jaren verder zijn.( ik geloof niet dat de mensheid dan nog bestaat). Maar dan zullen wij inmiddels ook deep space in getrokken zijn. En wij ruzie zullen krijgen met andere buitenaardse rassen. En dan heb je weer geen vreede. Wij zijn een oorlog zuchtig volk en zullen dat altijd blijven> tot er niets meer is om te vechten. Met andere woorden als we allemaal zijn uitgeroeit.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nee

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Wereld vrede is dus alleen mogelijk als de totale mensheid op aarde uitgeroeid is. Mjah... dat is absoluut een feit! Maarja, dat zal dus niemand meemaken.

De waarheid is hard :)

Verwijderd

Een derde wereldoorlog brengt geen wereldvrede, net zo min als een vierde of vijfde of zesde. Na de eerste twee was ook iedereen tegen oorlog en wilde in vrede het land weer opbouwen, maar zodra het weer rustig wordt wil iedereen toch zorgen dat ie het zelf zo goed mogelijk heeft. En delen betekent nog steeds dat je een deel van wat je potentieel zelf zou kunnen bezitten moet afstaan, waardoor iedereen het als het niet volstrekt nodig is toch liever niet doet. En hoe verder de ontvanger van de gever af staat hoe minder graag hij wil delen.

• grep
  • Laatst online: 06-11 13:02

grep

meer begrep...

Zelfs al blijft een klein groepje mensen over op aarde, dan heb je al een potentieel probleem.
Bij groepen mensen zal er altijd een leider opstaan. Iemand die van nature leiding geeft, beslissingen neemt. Zo iemand hebben veel mensen ook nodig. Zij zullen deze leider volgen. Er zal dan altijd iemand zijn die dit ziet en ook leider wil zijn. Voila, de voorwaarden voor een nieuwe ruzie zijn geschapen.
We kunnen het niet helpen, het zit in onze genen.

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 18 september 2001 13:19 schreef el_marcianito het volgende:
Een derde wereldoorlog brengt geen wereldvrede, net zo min als een vierde of vijfde of zesde. Na de eerste twee was ook iedereen tegen oorlog
Triest maar waar, de uitvinding van de kruisboog is ook zo'n voorbeeld. Dat was zo'n afschuwelijk wapen dat het onmogelijk werd om oorlog te voeren. Dat zou veel te veel slachtoffers vergen. De paus uit die tijd deed het wapen min of meer in de ban omdat het te vreselijk voor woorden was.

Nu ja, we weten dat er sinds die tijd geen oorlog meer is gevoerd...toch?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 13:29 schreef Ortep het volgende:

[..]

Triest maar waar, de uitvinding van de kruisboog is ook zo'n voorbeeld. Dat was zo'n afschuwelijk wapen dat het onmogelijk werd om oorlog te voeren. Dat zou veel te veel slachtoffers vergen. De paus uit die tijd deed het wapen min of meer in de ban omdat het te vreselijk voor woorden was.

Nu ja, we weten dat er sinds die tijd geen oorlog meer is gevoerd...toch?
Een WO III zal de vernietiging van de mensheid betekenen. Stel dat er een hoeveelheid mensen overblijven die samen een nieuwe samenleving creeeren. Dit zal een paar duizend jaar duren. De mensheid zal op het gebied van geest en techniek veel verder dan onze generatie zijn, waardoor er meer inzichten verkregen zullen worden. Stel dat een collectief bewustzijn gerealiseerd kan worden, dan zullen foute mensen meteen door de mand vallen. Die maatschappij zal alleen maar op liefde gebasseerd zijn, liefde wat boven materiele waarde beschouwd wordt. Immers, er zullen geen slechte ideeen meer zijn, geen slechte mensen die invloed uitoefenen op andere mensen. Kortom, 1 mensheid, 1 gedachte, 1 pure intelligentie... en dat zal een geavanceerde beschaving worden welke de ruimte gaat verkennen met inmens grote ruimteschepen.

MAarja.. ik moet de mens natuurlijk niet overschatten hehe...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 12:31 schreef Ortep het volgende:
Nee

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 14:11 schreef The_Messenger het volgende:

[..]

Een WO III zal de vernietiging van de mensheid betekenen. Stel dat er een hoeveelheid mensen overblijven die samen een nieuwe samenleving creeeren. Dit zal een paar duizend jaar duren. De mensheid zal op het gebied van geest en techniek veel verder dan onze generatie zijn, waardoor er meer inzichten verkregen zullen worden. Stel dat een collectief bewustzijn gerealiseerd kan worden, dan zullen foute mensen meteen door de mand vallen. Die maatschappij zal alleen maar op liefde gebasseerd zijn, liefde wat boven materiele waarde beschouwd wordt. Immers, er zullen geen slechte ideeen meer zijn, geen slechte mensen die invloed uitoefenen op andere mensen. Kortom, 1 mensheid, 1 gedachte, 1 pure intelligentie... en dat zal een geavanceerde beschaving worden welke de ruimte gaat verkennen met inmens grote ruimteschepen.

MAarja.. ik moet de mens natuurlijk niet overschatten hehe...
Dan krijg je als ze andere beschavingen tegen komen dingen als de borg.

(zal je dan de gedachten van meisjes kunnen begrijpen)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 14:53 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

Dan krijg je als ze andere beschavingen tegen komen dingen als de borg.

(zal je dan de gedachten van meisjes kunnen begrijpen)
Telepatische en lichamelijke sex met goed begrepen vrouwen :P Wauw... op naar het collectieve bewustzijn ! :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 14:56 schreef The_Messenger het volgende:

[..]

Telepatische en lichamelijke sex met goed begrepen vrouwen :P Wauw... op naar het collectieve bewustzijn ! :)
Sex met Jerry Ryan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 15:00 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

Sex met Jerry Ryan ;)
Oe oe :9~ Kappe nou... maargoed, sex met haar is net zo onwaarschijnlijk als een collectief bewustzijn ontwikkelen, aangezien de meeste mensen het IQ van een gemiddelde kamertemperatuur hebben :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-12 16:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Wij hebben een vorm van agressie in ons, deze heerst in ieder van ons.
Er is nooit vrede geweest op aarde simpelweg om dat alle bestaansvormen zich hebben geuit in chaos, deze relativeert natuurlijk van tijdsperiode tot tijdsperiode.
Deze zogenoemde chaos is er altijd geweest en zal er ook altijd blijven, wereld vrede is een fictief iets als we het zo bekijken. Anderzijds is wereldvrede ook te simpel om zich te kunnen voltrekken. Misschien zijn we wel te primitief om onze emoties die deze chaos veroorzaken te beheersen.
Vast staat wel dat de mens pas vrede met elkaar kan sluiten als men zich op een manier met elkaar verbonden voelt. O+

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Een derde wereldoorlog brengt geen wereldvrede, net zo min als een vierde of vijfde of zesde.
Enigszins offtopic, maar ik vind het zo'n goede uitspraak, alleen ben ik vergeten van wie hij was:
I've got no idea with what kind of weapons World War III will be fought. But I know that World War IV will be fought with sticks and stones.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
De mensheid zal het gewoon NOOIT leren!

Verwijderd

Alleen onder het Communisme of iets dergelijks :(

Of misschien als er aliens landen en alle godsdiensten een farce blijken te zijn :)

Verwijderd

Vrede vind je uitsluitend in de dood !

In het leven zul je er vergeefs naar zoeken dus kun je er hoogstens naar streven... ;)

Waarom dat zo is?

De mens is een dier dat aan zijn 'bevredigingsbehoefte' uitsluitend kan voldoen ten koste van soortgenoten... ;
helaas... !! :'(

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

De mens is veel te egoistisch. Iedereen (ook in nederland) heeft uiteindelijk liever alles voor zichzelf dan het te delen.

En dat terwijl delen 1 van de gevolgen van liefde is, en liefde toch een basis voor vrede.

kortom, de mens kan nooit van iedereen houden. En dat kan je wel ontkennen, maar dat houdt niemand vol, en of je dan van echte vrede kan spreken....

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Alvabrain
  • Laatst online: 06-04 17:54

Alvabrain

...clio williams...

ik denk dat er nooit vrede komt op aarde als er verschillende goddienste blijven bestaan..

1 dag niet gelachen = 1 dag niet geleefd

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12 13:40

FCA

Op woensdag 19 september 2001 14:01 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Enigszins offtopic, maar ik vind het zo'n goede uitspraak, alleen ben ik vergeten van wie hij was:
[..]
Zoek op Google:

Hij's van A.C.Clarke, als ik deze site mag geloven.

Ik denk niet dat wereldvrede binnen afzienbare tijd mogelijk is. De mens zal altijd willen blijven concurreren, en sommigen doen dat nu eenmaal wat aggressiever dan anderen.

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

De poll op subject.nl is een tijdje geleden het volgende geweest:

Er komt een dag dat de mensheid, in zijn geheel, in vrede leeft.

79.2% (133)
Nee, nooit

17.9% (30)
Ja, dit millenium nog

3% (5)
Ja, deze eeuw nog

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Goede site, subject.nl

;)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Ja, of wij leren vrede dan zal het zo zijn, of niet en dan zullen wij er niet zijn'

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik denk dat we een goede stap naar wereldvrede kunnen zetten als we het geloof in GOD, Boedha, Allah e.d vergeten en niet meer gebruiken. Want geloof is volgens mij nog steeds een aanleiding tot geweld.

:'(

dikzak

Verwijderd

Jah er zal ooit wereldvrede zijn, daar ben ik van overtuigd, alleen gaat er nog wel heel wat tijd en rampen overheen...
Wereldvrede zal zich niet kunnen handhaven in de maatschappij zoals die nu is, niet zoals de mensen nu zijn...
We moeten ons beseffen hoe nietig we eigenlijk zijn, en dat we helemaal geen heersers van deze planeet of alles daar omheen zijn...
Eer we dat beseffen moet er nog een boel gebeuren voordat dat besef erkomt...

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Neeeh, ik zal dit keer maar niet met vage zooi smijten 8 )

8 )

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 10:10 schreef Llewella het volgende:
Jah er zal ooit wereldvrede zijn, daar ben ik van overtuigd, alleen gaat er nog wel heel wat tijd en rampen overheen...
Ach, bekijk het van de zonnezijde: over 11 jaar en 3 maanden zijn we ineens al een heel stuk dichterbij wereldvrede :)
Wereldvrede zal zich niet kunnen handhaven in de maatschappij zoals die nu is, niet zoals de mensen nu zijn...
Helemaal mee eens, maarja, vertel dat maar eens aan de rest van de wereld. Ik zit zelfs bij iemand in de klas die het helemaal normaal vindt om zo nu en dan te vechten met mensen (fysiek geweld dus). Dat soort mensen zijn dus degenen die geen flauw idee hebben van wat ze zijn en wat voor doel ze hebben.
We moeten ons beseffen hoe nietig we eigenlijk zijn, en dat we helemaal geen heersers van deze planeet of alles daar omheen zijn...
Als de mensen handelen vanuit het perspectief van het Negatieve Ego, dan kun je ze inderdaad het stempel 'nietig' geven, maar in een breder perspectief blijkt toch dat niemand nietig is.
Eer we dat beseffen moet er nog een boel gebeuren voordat dat besef erkomt...
Nou, niet zo heel veel hoor. Sommige mensen zoeken naar macht, anderen naar vrede. Iedereen zou moeten stoppen met zoeken en eens in de spiegel (bij wijze van spreken) kijken, grote kans dat ze daar vrede vinden.

Mensen moeten vrede niet zoeken, mensen moeten vrede belichamen, pas dan is er vrede.

• hetisik

hetisik

sorry, Kyori is me weer voor geweest.
De mens zal aankomende 30 jaar een flinke stormachtige tijd tegemoet gaan!!
Het grootste gedeelte van de mensheid graaft zijn eigen graf.
dat was het..

8 )

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 22:03 schreef Chello200 het volgende:
Ik denk dat we een goede stap naar wereldvrede kunnen zetten als we het geloof in GOD, Boedha, Allah e.d vergeten en niet meer gebruiken. Want geloof is volgens mij nog steeds een aanleiding tot geweld.

Onbegrip en foute interpretatie is de oorzaak van geweld onstaan uit geloofsovertuiging.

• hetisik

hetisik

Op donderdag 20 september 2001 22:03 schreef Chello200 het volgende:

Daar bem ik het niet helemaal mee eens.
Van het geloof in god afkeren is helemaal verkeerd, je hebt zelf ook een stukje god bij je. Wat jij bedoelt is dat al die geloven alleen maat tot ruzie lijden.
Al die geloven zijn afkomstig van diezelfde manifestatie. Elk soort volk dat hem ooit gekend heeft geeft die energie een andere naam, de ene noemt hem boedha, de ander allah, en ga zo maar verder.
God vertelt ieder geloof hetzelfde, het is alleen de vraag hoe men dat dan intepreteert, Het probleem is dat die energie niet goed begrepen werd en daar dus verschillende geloven door bestonden die deels verschillende opvattingen hebben. Door die misopvattingen is er nu zoveel ruzie. En daar komt ook natuurlijk bij dat er een paar heersers in het verleden zijn geweest, die gewoon gezegt hebben, zo van.. dat klopt niet, weg met die zooi, julie moeten je aan mijn regels houden. Daardoor is de kloof tussen verschillende geloven die dus allemaal over diezelfde god gaan alleen maar groter geworden.

8 )

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 11:24 schreef Kyori het volgende:

Nou, niet zo heel veel hoor. Sommige mensen zoeken naar macht, anderen naar vrede. Iedereen zou moeten stoppen met zoeken en eens in de spiegel (bij wijze van spreken) kijken, grote kans dat ze daar vrede vinden.

Mensen moeten vrede niet zoeken, mensen moeten vrede belichamen, pas dan is er vrede.
Eens, maar hoe krijg je mensen zo ver :?
Als je tegen iemand zegt kijk in de spiegel, kan ie dat wel doen, maar zou ie het zich dan ook realiseren :?
Dat komt van binnen uit... Ik ben zelf niet perfekt, maar vind veel dingen bij mezelf, weet waar ik moet kijken, tenminste dat denk ik, ik kan mezelf ook totaal verkeerd inschatten, maar ik heb het idee dat ik het wel goed doe...
Ik probeer ook die boodschap aan mensen mee te geven, maar nog niemand heeft hem door of gedraagt zich ernaar...
Dat is hun keuze, daar kan ik dan verder weinig mee, ik deel alleen mijn ervaringen en visies...
Vaak vraag ik me dan ook af, ben ik zo anders dan anderen, of doe ik eigenlijk hetzelfde :? Ik hoop dat ik het goed doe, maar zeker weten doe je dat nooit...

• hetisik

hetisik

Op vrijdag 21 september 2001 13:25 schreef Llewella het volgende:

[..]

Eens, maar hoe krijg je mensen zo ver :?
Als je tegen iemand zegt kijk in de spiegel, kan ie dat wel doen, maar zou ie het zich dan ook realiseren :?
Dat komt van binnen uit... Ik ben zelf niet perfekt, maar vind veel dingen bij mezelf, weet waar ik moet kijken, tenminste dat denk ik, ik kan mezelf ook totaal verkeerd inschatten, maar ik heb het idee dat ik het wel goed doe...
Ik probeer ook die boodschap aan mensen mee te geven, maar nog niemand heeft hem door of gedraagt zich ernaar...
Dat is hun keuze, daar kan ik dan verder weinig mee, ik deel alleen mijn ervaringen en visies...
Vaak vraag ik me dan ook af, ben ik zo anders dan anderen, of doe ik eigenlijk hetzelfde :? Ik hoop dat ik het goed doe, maar zeker weten doe je dat nooit...
Als je alles van zoveel mogelijk kanten probeert te bekijken en de juiste conclusies kan trekken, zal je zelf er achter komen wat wel en niet goed is. Ik doe dat altijd op deze manier, ik ga altijd alles vergelijken en kom soms tot zeer onverwachte conclusies.
Het aantal mensen dat hetzelfde als jouw en ik denkT?
ik gok 1 op de 500, als ik bij mij op school kijk..

8 )

Pagina: 1