Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mtdekker107
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-09 21:32
Ik zoek een?
Goede high-end telefoon met goede camera's

Wat is je budget?
1100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil veel fotos en video's gaan maken en deze ook bewerken. Ik kijk ook veel youtube en social media. Ik speel ook wel soms een spelletje maar geen heftige grafische spellen zoals genshin impact.

Wat heb je zelf al gevonden?
De google pixel 10 pro (xl), pixel 9 pro xl of de samsung galaxy s25 ultra

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel omdat ik op het internet heel veel verschillende verhalen hoor over deze 2 toestellen. Dus daarom wil ik graag weten welke het beste is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor verhalen hoor je zoal? Wat voor telefoon heb je nu? Als het je om de camera gaat, controleer de lens configuratie. Hoe fotografeer je normaal? Wat fotografeer je? Wat voor nabewerking doe je /verwacht je? Voor YouTube en social media heb je natuurlijk geen telefoon van €1100 nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mtdekker107
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-09 21:32
Ik hoor veel dat google de betere nabewerking van foto's heeft. Maar dat samsung beter werkt vanwege die snellere chip. En ik ging er van uit dat omdat de samsung een 200 megapixel camera gebruikt, dat die dan sterker is. Ik gebruik nu een samsung a34. Ik ga veel op vakantie en ben veel buiten dus ik wil daar mooie en scherpe foto's en video's van maken. Wat betreft nabewerking gebruik ik adobe lightroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Op de S25 Ultra kun je in RAW formaat foto's schieten, die vreten ruimte (dus koop veel opslag), maar dan heb je alles in eigen hand.

Standaard instellingen op zowel Google als Samsung doen ze de foto's al op de telefoon verwerken met AI en andere trucjes om een effect te bereiken die hun engineers het mooiste vinden. Schiet wat standaard plaatjes in de winkel en vorm je eigen beeld wat jij mooi vindt.

Verder, beide zullen sneller zijn dan je A34. En politiek komt de ene uit de VS, de andere uit Korea.

Software, Google is kaler, en moet je meer zelf oplossen met apps van derden. Samsung biedt meer functies, en loopt daarin voorop, veel zaken komen uiteindelijk in Android terecht dat ze overgenomen worden.

Zelf heb ik een S23 Ultra en ben er nog steeds blij mee. Als je nu blij bent met je A34 (qua software) zou ik voor de Samsung gaan. Ben je er niet blij mee dan voor Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je foto's maken belangrijk vindt, dan zoek je juist geen nabewerking op de telefoon, maar raw, zodat je zelf in eigen controle de nabewerking kan doen.

Verder moet je megapixels natuurlijk altijd met een korrel zout nemen, los nog van bayer-filters heb je er ook mee te maken dat de lichtsterkte/sensorgrootte belangrijk is.

Ik heb een S25 non-ultra, en het is zeer goed, zeer snel, en ruim voldoende, maar mocht ik echt een foto willen schieten (en een ultra of pixel lost dat niet op) blijf ik te maken met dat de sensor natuurlijk piepklein is, en een échte camera beter is.

Als je al bekent bent met lightroom, ga dan aub niet de telefoon op JPEG modus maar laat lekker de camera DNG files schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Als je nu de Pixel 10Pro pre-ordert heb je hem voor weinig geld in huis.
Je kunt bijvoorbeeld bij Belsimpel een Pixel 10Pro met 256 GB voor 875 krijgen inclusief een maandelijks opzegbaar Odido abonnement (kost je dus dan nog 1 maand 16.50 extra). Vervolgens kun je ook nog je oude telefoon inruilen, waarvoor je dan 250 euro extra inruil krijg (koop eventueel een oude telefoon op Marktplaats daarvoor). Al met al heb je dan voor zo'n 650 euro een Pixel 10 Pro. Lijkt me geen slechte deal.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Klopt wat hierboven staat. Verder zou ik de S25 Ultra niet teveel als top camera toestel zien. De Samsung fans zullen me tegen spreken, maar in iedere test legt die het af tegen Google, Xiaomi, Vivo, Apple enz. Het is zeker niet slecht, absoluut niet, maar tenzij je graag een Samsung wilt ivm OneUI enz, dan zou ik sneller voor iets anders kiezen.

Verder is nog de vraag, hoe groot wil je dat je telefoon is? Ik vind het segment van de Ultra, de Pro Max, Pixel Pro XL modellen allemaal te groot. Zowel Google als Apple verkopen een nog net iets normale formaat pro camera telefoon.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:31
Vind je camera het belangrijkst? Neem dan de Pixel 10 Pro (/XL). Puur op basis van de specs op papier mag je dit misschien niet een 'high end' toestel noemen, maar in de praktijk is dat het wel.

Wil je echter ook zware spellen spelen? Dan moet je iets anders zoeken dan de Pixel. Daar is een Pixel niet voor gemaakt.
Pagina: 1