Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilde V.C.
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 25-08 22:29
Beste

Kunt u me helpen met problemen met twee abonnementen en dual sim in één telefoon?

Persoonlijk ben ik klant bij Telenet, wat ik alleen gebruik voor mijn wifi thuis. Daarom staat dat abonnement ingesteld op aanrekening van kosten voor elk gebruik van mobiel internet of telefonie (omdat ik het niet gebruik).
Via mijn werkgever heb ik een businessabonnement bij Orange. Dat mag ik ook privé gebruiken en dus doe ik alles voor werk en privé via dit abonnement. Dat staat ingegeven in mijn instellingen: oproepen en sms en mobiel internet.

Tot een tijdje terug kon ik niet bellen of internet gebruiken in Nederland. Telefoons vielen uit als ik over de grens ga. Na veel bellen met de klantendienst is dat probleem 'opgelost'. Maar eigenlijk helemaal niet. Ik kan nu wel internet gebruiken in het buitenland maar krijg elke maand voor tientallen tot honderden euro's aangerekend op Telenet, ook al staan alle instellingen correct in mijn gsm. Ook voor telefonie worden er plots elke maand kosten aangerekend voor allerlei telefoons die ik zou doen met Telenet, terwijl alles via Orange hoort te gaan volgens mijn instellingen.
Kunt u me helpen? Wat gaat er hier technisch fout? Ben stilaan de wanhoop nabij en blut en durf nog nauwelijks mijn telefoon te gebruiken. Kunt u me helpen aub?
Bedankt Hilde

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Heb je bij de orange sim überhaupt roaming aan staan?

Waarom heb je die telenet sim in je mobiel? Kan je niet alles met de orange sim doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilde V.C.
Mijn wifi thuis verloopt over Telenet en dat wil ik uiteraard behouden. Bovendien wil ik toch ook een persoonlijk telefoonnummer hebben, zodat niet al mijn vrienden of onbekenden die me privé bellen op mijn professioneel account terechtkomen.
Roaming staat aan, ik kan niet kiezen om dat aan te zetten voor één van de twee simkaarten.

[ Voor 34% gewijzigd door Hilde V.C. op 25-08-2025 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilde V.C.
Het is allemaal begonnen toen de klantendienst van Orange bellen via 4G heeft aangezet en de optie 5G heeft aangezet voor netwerkverbindingen.