[fp] lettertype op frontpage inconsistent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Tweakers.net

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Naar Tweakers.net navigeren

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Alle artikelen hebben dezelfde lettergrootte

Indien relevant, voeg een screenshot toe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dulVrU814ZTLYpMnLg9qJrUp10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGsARS1Nc4qzP7j24T28IJl7.jpg?f=fotoalbum_large
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Edge op Samsung tab S9+, probleem treedt alleen op in landscape, niet in portrait .

Aanvulling: als het 1e artikel met foto is, hebben ze allemaal een te groot font. Alleen als er eerst artikelen zonder foto staan dan zijn die correct tot de 1e foto.

2e aanvulling : in Chrome gebeurt hetzelfde.

[ Voor 26% gewijzigd door guido66 op 30-08-2025 13:29 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Misschien gerelateerd, maar op Firefox is de font-size van de comments ook ineens een stuk groter dan voorheen. Op het niveau dat ik mij afvroeg of ik niet per ongeluk op 110% zoom zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

crisp

Devver

Pixelated

n9iels schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:58:
Misschien gerelateerd, maar op Firefox is de font-size van de comments ook ineens een stuk groter dan voorheen. Op het niveau dat ik mij afvroeg of ik niet per ongeluk op 110% zoom zat.
Die lijkt onbedoelt inderdaad een tikje groter te zijn geworden.

edit: ondertussen gefixed :)

Het issue van de TS is echter iets wat ik zelf nog nooit gezien heb, niet kan reproduceren en ook niet kan verklaren...

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 03-09-2025 14:25 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
Frontpage (standaardzoom 100%):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ATdr5u5OweLHKnuCk5spIZjY0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ch1e7UdkKXXE4J6jjVjR5dJ.jpg?f=fotoalbum_large

Frontpage (standaardzoom 125%):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oyf4eYEGowDWIq3zoXO-YsXs7Ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iw9NfHuCUJjK0PGzr7P7SDBT.jpg?f=fotoalbum_large

Tab S9 Ultra, Chrome, doet zich alleen voor in landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Heb de indruk dat op het forum de fontgrootte ook hoger is?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Maakt mij verder niet echt uit. CTRL- en het voldoet weer an wat ik prettig vind.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Ben er achter dat het probleem er alleen is als ik de desktop site kies, de mobiele heeft het probleem niet.

In portrait zijn zowel de desktop als de mobiele site correct.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

evilution schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:23:
Heb de indruk dat op het forum de fontgrootte ook hoger is?
Hier op het forum hebben we vziw niets aangepast aan de fontgrootte.
guido66 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:13:
Ben er achter dat het probleem er alleen is als ik de desktop site kies, de mobiele heeft het probleem niet.

In portrait zijn zowel de desktop als de mobiele site correct.
"Desktop mode" in je browser zou voor onze website niet uit mogen maken. Onze website is gewoon responsive, ongeacht user-agent.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

hcQd schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:13:
Frontpage (standaardzoom 100%):
[Afbeelding]

Frontpage (standaardzoom 125%):
[Afbeelding]

Tab S9 Ultra, Chrome, doet zich alleen voor in landscape.
Mmmm, lijkt er op dat vooral de fontsize wordt vergroot, of in ieder geval meer dan de layout. Op mijn tablet kan ik het echter niet reproduceren in Chrome (met de zoom-optie onder de toegankelijkheidssettings), maar mijn resolutie is wel een stuk lager. Ik zal morgen eens op mijn desktop spelen met die settings.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:52:
[...]

"Desktop mode" in je browser zou voor onze website niet uit mogen maken. Onze website is gewoon responsive, ongeacht user-agent.
Telefoons en tablets willen ook nog wel eens een andere resolutie doorgeven wanneer de optie 'desktop versie' wordt aangezet. Dus het kan zeker uitmaken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:26:
[...]

Telefoons en tablets willen ook nog wel eens een andere resolutie doorgeven wanneer de optie 'desktop versie' wordt aangezet. Dus het kan zeker uitmaken.
Nu ja, afaik wordt de DPI aangepast zodat je een bepaalde minimumbreedte krijgt, maar dat is puur clientside. Op mijn tablet met een verticale standaard resolutie van 960 pixels merk ik geen verschil iig.

Op desktop chrome kan ik dit verder helaas niet reproduceren, want die heeft geen optie om alleen text-zoom te doen. Firefox kan wel text-zoom doen, maar daar lijkt het resultaat veel consistenter te zijn, terwijl het in de screenshot in de topicstart alleen in een deel van de nieuwslisting lijkt te zijn, en dat kan ik niet verklaren.

De tweede screenshot van @hcQd is duidelijker gewoon text-zoom. En als je alleen via de browser de fontsize vergroot dan is het logisch dat bepaalde teksten op een gegeven moment niet lekker meer passen in de layout...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
crisp schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:05:
[...]
Op desktop chrome kan ik dit verder helaas niet reproduceren, want die heeft geen optie om alleen text-zoom te doen. Firefox kan wel text-zoom doen, maar daar lijkt het resultaat veel consistenter te zijn, terwijl het in de screenshot in de topicstart alleen in een deel van de nieuwslisting lijkt te zijn, en dat kan ik niet verklaren.
Klopt, alleen het eerste deel van de nieuwslisting heeft de juiste lettergrootte. Na het eerste artikel met een foto is de tekst ineens veel te groot. Ik gebruik nu maar de mobiele site, waar er niks aan de hand is.

Pagina: 1