Zo'n 9 jaar geleden heb ik zonder enige ervaring maar met geduldige ondersteuning van dit forum onderstaande eenvoudige PC in elkaar gezet. Ik vond dat toen leuk om te doen, maar computers zijn niet direct mijn hobby, dus sindsdien heb ik alle ontwikkelingen op PC gebied niet meer bijgehouden. Nu de ondersteuning voor Windows 10 afloopt en een upgrade naar Windows 11 met deze PC niet mogelijk is, denk ik toch weer in actie te moeten komen.
Ik zoek een?
Als ik het goed begrijp, is mijn processor de bottleneck. Is het mogelijk om alleen de processor te vervangen? Of zit ik dan ook vast aan een upgrade van het moederbord? En als een nieuwe processor voldoende is, is dit dan ook aan te raden gezien de leeftijd van de overige componenten (m/n moederbord en voeding). Of kunnen die nog wel wat jaren mee?
Wat is je budget?
Er is voldoende budget om de PC te upgraden of om hem te vervangen, mijn voornaamste afweging is eerder duurzaamheid. Het liefst wil ik zo min mogelijk vervangen, dus alleen als dat echt nodig of verstandig is.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
In principe voldoet de PC nog prima: hij wordt enkel gebruikt voor internet/e-mail en wat office taken (en voor muziek op de achtergrond) en dat werkt allemaal nog prima.
Ik zoek een?
Als ik het goed begrijp, is mijn processor de bottleneck. Is het mogelijk om alleen de processor te vervangen? Of zit ik dan ook vast aan een upgrade van het moederbord? En als een nieuwe processor voldoende is, is dit dan ook aan te raden gezien de leeftijd van de overige componenten (m/n moederbord en voeding). Of kunnen die nog wel wat jaren mee?
Wat is je budget?
Er is voldoende budget om de PC te upgraden of om hem te vervangen, mijn voornaamste afweging is eerder duurzaamheid. Het liefst wil ik zo min mogelijk vervangen, dus alleen als dat echt nodig of verstandig is.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
In principe voldoet de PC nog prima: hij wordt enkel gebruikt voor internet/e-mail en wat office taken (en voor muziek op de achtergrond) en dat werkt allemaal nog prima.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i3-6100 Boxed | € 71,96 | € 71,96 |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Thermaltake Versa H15 Closed | € 67,34 | € 67,34 |
2 | Geheugen intern | Crucial CT4G4DFS8213 | € 17,- | € 34,- |
1 | Optische drives | Samsung SH-224DB | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic G-series 360 watt | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne SSD's | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 173,30 |
[ Voor 0% gewijzigd door daaaan op 25-08-2025 17:29 . Reden: Kleine tekstuele orrectie ]