Toevoegen specificatie ververssnelheid OC-modus monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memori
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 17:47
In het kort, zonder dit in een overkapte klaagpost te veranderen; ik heb een nieuwe monitor gekocht dat geadverteerd werd als 320hz waarvan ik het vermoeden al had dat dit 320hz op OC-modus zou zijn maar dit nergens werdt vermeld, desondanks dat dit bij andere modellen wel werdt vermeld (op de site van de fabrikant).

Daarom zou het wellicht handig zijn om in de categorie Monitoren een specificatie toe te voegen voor verversingssnelheid in OC modus. Als voorbeeld zou mijn scherm hierdoor niet langer als 320hz op de pricewatch staan, maar als "300hz (320hz OC)". Een filter op minimaal 320hz zal de monitor nogsteeds oppakken, maar is het wel direct duidelijk dat het om OC snelheden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Memori We hebben voor zowel de 'standaard' Hz als de max FreeSync/VRR/OC refresh rate een apart veldje. In het geval van OC modi, is het niet altijd duidelijk wat nu de 'echte', non-OC refresh rate is. Bij nader inzien staat het wel op de productpagina van ASUS, maar niet op de specificatiepagina, waarschijnlijk is het daarom gemist. Overigens staat daar dat 144Hz de basis refresh rate is ("320Hz overklokt (vanaf 144Hz)"), ik kan 300Hz die jij noemt niet vinden bij ASUS.

De 320Hz stond zowel bij de standaard refresh rate als de max (OC) refresh rate vermeld, dit had alleen bij de laatste gemoeten. En ik heb 144Hz ingevuld bij de standaard refresh rate. Tevens heb ik nog specifiek in de opmerking eronder aangegeven dat de 320Hz overclocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memori
Bedankt, ik wist niet dat de Max. VRR/FreeSync ook voor OC gold.
Overigens staat daar dat 144Hz de basis refresh rate is ("320Hz overklokt (vanaf 144Hz)"),
Dankzij de verwoording van Asus ontstaat direct de verwarring. Het blijkt zo te zijn dat je onder 144hz geen OC-modus aan kan zetten (60hz kan niet naar 75hz bijvoorbeeld). Je moet het dus lezen als: "overklokken vanaf 144hz mogelijk". Als ik op dit scherm OC-modus uit zet, is 300hz het hoogst mogelijk refresh rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Memori schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:02:
Bedankt, ik wist niet dat de Max. VRR/FreeSync ook voor OC gold.
Nu heb ik wel stiekem OC toegevoegd nav dit topic :+ Maar die is daarvoor bedoeld inderdaad :)
Dankzij de verwoording van Asus ontstaat direct de verwarring. Het blijkt zo te zijn dat je onder 144hz geen OC-modus aan kan zetten (60hz kan niet naar 75hz bijvoorbeeld). Je moet het dus lezen als: "overklokken vanaf 144hz mogelijk". Als ik op dit scherm OC-modus uit zet, is 300hz het hoogst mogelijk refresh rate.
Welkom in onze wereld :+ Bedankt voor de aanvulling, ik heb de tekst onder het aantal Hz aangepast naar het volgende:
Overklok tot 320Hz is mogelijk vanaf 144Hz. Onder 144Hz is dus geen overclock mogelijk. Zonder overclock is de maximum refresh rate 300Hz.
Volgens mij klopt dit, toch?

Ik dacht overigens nog even in de handleiding te spieken, kijken of het daar staat. Maar daar staat nog minder informatie, het enige wat er staat is dat je Overclocking tot 320Hz kan instellen in het menu van de monitor, maar nergens dat het vanaf 144Hz "basis" refresh in te stellen is en ook niets over de non-OC.

Het lijkt er dus op dat je incomplete informatie over OC Hz wel meer zal tegenkomen, niet alleen bij ons, maar ook elders, als de fabrikant het al niet goed vermeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memori
@Glaanie ik heb het zelf ook verkeerd begrepen en dat komt eigenlijk doordat ik met CRU heb lopen spelen. Ik heb het gereset en het volgende is juiste informatie:

Overklokmodus op 320hz vervangt de 144hz optie. Ik denk dat ze dat ook bedoelen met 144hz als basis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pttDCxXNshlttRuWMRe-seJFhtw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3glnbcC9V5r9odLX6RLQStGW.png?f=fotoalbum_large
Links = OC uit. Rechts = OC aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Memori schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:24:
@Glaanie ik heb het zelf ook verkeerd begrepen en dat komt eigenlijk doordat ik met CRU heb lopen spelen. Ik heb het gereset en het volgende is juiste informatie:

Overklokmodus op 320hz vervangt de 144hz optie. Ik denk dat ze dat ook bedoelen met 144hz als basis.

[Afbeelding]
Links = OC uit. Rechts = OC aan.
Oh Em Gee 8)7 Niet naar jou gericht, maar naar ASUS. En alle andere fabrikanten dit soort soort geintjes bedenken. Ik heb de tekst weer aangepast...
Overklok tot 320Hz is mogelijk, deze vervangt de 144Hz optie.
Pagina: 1